carl Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Hallo allemaal, Ik was aan het prutsen aan mijn Thorens 160 en zag dat mijn plateau niet honderd procent horizontaal loopt (pakweg een milimeter verschil als je onder het plateau een nagel legt). Hoe krijg je zoiets weg? groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Wat bedoel je met " onder het plateau een nagel legt" Ik ken die uitdrukking of handeling niet en kan me er ook niks bij voorstellen. Als je plateau naar 1 kant afloopt heb je idd te maken met een niet waterpas plateau. Dat kun je veranderen door de 3 subchassisveren opnieuw te stellen. Dat is wel ff wat werk. Het is niet moeilijk, maar je moet ff in de gaten houden wat je doet en hoe alles verandert. Bovendien kost een goeie afstellen wel wat tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Sodejuu zet je waarschijnlijk al op het goede spoor maar ik heb zelf ook een andere ervaring. Dit kan nl. ook een kleine onbalans in het buitenplateau zijn. Ik had die onbalans ook toen ik mijn TD160 MK2 net had gekocht, gloednieuw dus in 1984. Ik heb het opgelost door het buitenplateau steeds een klein stukje te verdraaien t.o.v. het binnenplateau. In een bepaalde stand was de "slingering" er geheel uit en dat punt heb ik vervolgens gemarkeerd door een potloodstreepje recht over het binnen- en buitenplateau te zetten. Is handig als je om wat voor reden dan ook het buitenplateau even wil verwijderen. Overigens had mijn Thorens daarvoor, een TD115, hier ook last van maar dat was dus gewoon een afwijking in het dunne buitenplateau. Pas het derde plateau bleek binnnen "acceptabele" normen te blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 kijk hier eens voor de afstelling: www.theanalogdept.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Met verschuiven bedoelt men hier verdraaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Met verschuiven bedoelt men hier verdraaien. Dat bedoelt men inderdaad, ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juni 2005 Author Report Share Posted 18 juni 2005 Hai allemaal, Ik had net nog eens even bij Maarten op de site gekeken. Die beschrijft dat je onder het plateau iets moet leggen of houden zodat je eventueel een afwijking ziet. Ik ga het maar eens allemaal proberen - leerzaam. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts