Andre Kel Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Hoi, Ik neem aan dat iedereen wel bekend is met het merk Sony (dan wel positief als negatief). Het gaat er nu hiet niet om of je Sony wel of niet goed vind. Wat mijn vraag is, er is een duitse tuner (Swoboda) deze tuned Sony cd spelers zowel mechanisch al electronisch. Nou is mijn eigenlijke vraag: Heeft het nut om je spele mechanisch te dempen? Met b.v. een of anderel dempende plaat tegen de wanden en zoals eerder genoemde ook gebruik maakt van een of ander kneedspul voor op de condensators???? Hebben jullie ervaring met dit soort zaken? Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Het enige nut van demping is voor mij dat de speler eventueel wat stiller wordt, maar ik weet dat anderen hier verschillen waarnemen in de muziek. Volgens mij vind je wel wat in het archief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Herr Swoboda verbouwt de hele speler. Dus het is geen kwestie van een dempingsplaatje hier en wat Knetmasse daar. De hele speler gaat op de schop met goedkeuring van Sony. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Dat iets spontaan begint te trillen is nooit okee. Of je nou met dempingsplaten of pootjes of een plateau gebruikt het is altijd hoorbaar in meer of mindere mate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Andre, zoals Huub al aangeeft doet Swoboda wel iets meer dan alleen het kastje dempen. Swoboda verbouwt de hele voeding en de analoge sectie van de speler en maakt de kast stijver en dempt hij trillingen daar waar ze storend zijn. Als je zelf aan de slag wil, kun je al een boel bereiken door loodbitumen (antidreunplaten) in de kast (deksel, zijwanden en bodem) te plakken. Het kristal kun je ook nog ingieten en, in extrema, de printplaten resonantievrij monteren of iig dempen door rubber ringetjes tussen afstandbussen en print te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Nou lees ik toch duidelijk in de eerste post dat Andre ook al noemt dat er meer gebeurt dan dempen, maar dat hij specifiek iets over demping wil weten. Of begrijp ik het nou zo verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Nou lees ik toch duidelijk in de eerste post dat Andre ook al noemt dat er meer gebeurt dan dempen, maar dat hij specifiek iets over demping wil weten. Of begrijp ik het nou zo verkeerd? Nee, je leest niet verkeerd en ik geef ook alleen maar antwoord op de "dempende" vraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 20 juni 2005 Author Report Share Posted 20 juni 2005 Kijk, jullie zijn wakker. Ikweet donders goed dat swoboda meer doet dan alleen een sticker met zijn naam er op plakken. Ik heb zelf een scd777es van sony, groot, 43cm x +/- 40cm x 15cm, zwaar 25 kg en naar mijn mening solide gebouwd, 2 voedingen flink wat electronica, stevig loopwerk (bovenlader die ook door Accuphase gebruikt wordt). Behuizing zelf klinkt alles bahalve hol als je er op klopt. Maar toch vind ik het leuk om te tunen. Al is het maar mechanisch. Anti dreun of tril plaat heb ik wel eens van gehoord. Maar wat doet die gast op de condensators en elco's? Hij legt daar een of ander kneed gum op maar ik weet niet wat. Andere vraag is (want het lukt me niet) hou krijg je een afbeelding van iets in dit veld?? Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Andere vraag is (want het lukt me niet) hou krijg je een afbeelding van iets in dit veld?? Groet, Andre Je moet de image-button gebruiken en dan de url invoeren van de afbeelding. Die krijg je door de properties ervan op te vragen en vervolgens te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Kijk, jullie zijn wakker. Ikweet donders goed dat swoboda meer doet dan alleen een sticker met zijn naam er op plakken. Ik heb zelf een scd777es van sony, groot, 43cm x +/- 40cm x 15cm, zwaar 25 kg en naar mijn mening solide gebouwd, 2 voedingen flink wat electronica, stevig loopwerk (bovenlader die ook door Accuphase gebruikt wordt). Behuizing zelf klinkt alles bahalve hol als je er op klopt. Maar toch vind ik het leuk om te tunen. Al is het maar mechanisch. Anti dreun of tril plaat heb ik wel eens van gehoord. Maar wat doet die gast op de condensators en elco's? Hij legt daar een of ander kneed gum op maar ik weet niet wat. Andere vraag is (want het lukt me niet) hou krijg je een afbeelding van iets in dit veld?? Groet, Andre Kan met kneedgum, gungum en Blue Tack Om plaatjes e.d. te kunnen plaatsen lees aub DEZE LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een een speler van 25 kilo nog veel mechanisch kunt verbeteren met loodbitumen en dat zoort spul. Ik zou het lekker zo laten. Ik heb een Sony sacd speler met analoog, discreet uitgangstrap en tent clock en het geluid is achteruitgegaan. Vermoed dat het uitgangsfilter niet goed aangesloten is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 juni 2005 Author Report Share Posted 22 juni 2005 Oh, dat is lullieg las het geluid er op achteruit gaat. Begrijp ook wat je bedoelt. Speler is al gebouwd als een tank, maar je wil het toch proberen. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 De kans dat je het verprutst met alleen mechanische mod is natuurlijk klein. Denk overigens dat het weinig uit al maken. Misschien eerst eens naar dempers/spikes kijken.? Mocht je verder willen gaan, dan denk ik dat (naast Soundevolution natuurlijk) de Vacuumstate mod ook interessant is. Zelf heb ik de LCaudio uitgang (maar die heeft dus kennelijk een probleem, want bij hard uitgestuurde DSDs vervormt het als een gek). Zit overigens te denken aan een second opinion te vragen bij Bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts