PD Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Nou, de Holfi is waarschijnlijk "in de aanbieding" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paganini Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 Ik hoor leuke dingen over de EAR Yoshino EAR834P......... De EAR is zeer muzikaal, heeft "rocK"en "groove" en een volle klank; klinkt ook upfront met een mooie holografische tekening; iets geprononceerd in het laag en ten opzichte van de echt dure trappen iets minder oplossend vermogen. Het laatste wat je van een EAR kunt zeggen is dat hij steriel klinkt. Voor het geld een hele goede keus maar wel kritisch ten opzichte van de ingangsspanning alhoewel er natuurlijk verschillende uitvoeringen van zijn. Het apparaat schijnt supersimpel van opzet te zijn en via vinyl-engine is er een speciale pagina gewijd aan modificaties voor de EAR te vinden. Interessante trap om eens te beluisteren in de eigen set-up. Niet zomaar overslaan. Ik beschik over het schema van de EAR pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbrief...arsten-RIAA.htm heb je hier wat aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbri...arsten-RIAA.htm heb je hier wat aan? Om heel eerlijk te zijn........niets ben niet zo handig, de nieuwe link werkt wel nog een keer: http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbrief...arsten-RIAA.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 http://db.audioasylum.com/cgi/m.pl?forum=vinyl&n=108318 Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 Ik was niet van plan om de Ace M weg te doen. Die is nl net lekker ingespeeld.Zou ik dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paganini Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbrief...arsten-RIAA.htm heb je hier wat aan? Kraus, Ziet er bijzonder veelbelovend uit. Bedankt. U is een heer! Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Ik was niet van plan om de Ace M weg te doen. Die is nl net lekker ingespeeld.Zou ik dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Ik highjack dit draadje maar even, Het moest er weer van komen, op naar de meester van het snoepwinkeltje, the goeroe van het zwarte goud, de flits van Snits, alweer de derde keer binnen drie weken. De eerste keer was voor een checkup, de tweede keer omdat wat je niet in je hoofd hebt je in de benen moet hebben en vandaag ... ... vandaag omdat het huwelijk tusen het spreekwoordelijke britse understatement en de deense koelheid mij niet meer kon bekoren. Kortom de Ortofon jubilee (een speciale "lowrider" versie ) gaat er uit. Op zich is het een prima element, er is niets mis mee en dat is dan ook het probleem, geen "Wabi Sabi". In Sneek zei ik, het is alsof je jezelf in een wereld van Silan bevindt. Dat is niet helemaal eerlijk, al zou het geheel wel wat meer pep, spirit, drive etc. kunnen gebruiken. Een betere omschrijving zou misschien zijn dat het element "sterft in z'n eigen schoonheid". Kortom het werkt niet met de zeer rustige aard van de Nottingham Hyperspace. Wat dan? Telefoontje naar Henk. Had'ie volgens mij al wel verwacht Intussen had ik bij wat audiovrinden e.a. beluisterd, en een combinatie sprong er wat mij betreft uit. Een Nottingham Spacedeck en een Shelter 501. Mmmmm ... zei Henk. Ik nog een beetje trekken ... mmmm ... Die Shelter is het niet geworden. Al pratend over wat ik zocht kwamen we op Grado. Een houten. Zo'n Moving Iron ding. Goed, je kunt uren blijven lullen over wat wel en niet, Henk doet daar graag aan mee , de knoop doorgehakt, bestel maar zo'n ding. Vrijdag kom ik langs. Zo gezegd zo gedaan. 11 uur was ik in Sneek en, zoals inmiddels gebruikelijk, laat in de middag weer terug. Henk moest rustig aan doen werdt hem over de telefoon medegedeeld en hij had de goeie bril ook al niet bij zich. Dus, de tovenaarsleerling werd aan het werk gezet, gelukkig liet hij de bezems potten en pannen niet door de zaak vliegen. Fluks de Jubilee er uit en de Grado Statement Master er in. Henk nog vlug even de zaak uit om wat ultra High End afstelgereedschap te scoren. Gekalibreerde grafietstaafjes met gedefinieerde diameter, rechtheid en lengte. Met een half oog op de luxe verpakking spiekend zag ik dat ze van gemiddelde hardheid waren. Geen angst Henk, ik zal niet uit de school klappen over wat jullie daar nu weer mee doen. Broodjes. Koffie. Geanimeerd gesprek. Het voorstel voor een audiocafe komt op tafel, we zien er allemaal wel wat in ... Inmiddels 15.00 uur en de tovenaar en z'n leerling zijn teleurgesteld. Ze komen testplaten te kort. De Grado vreet alles waarmee ze het arme ding mee willen martelen. Een blik op de scoop leert, tracking geen probleem, hoe wild het ook wordt aangeboden, alleen maar strakke sinussen zonder ook maar een bibbertje of spike. Andere meet waarden, ondanks een vermoed lagerprobleempje, perfect. Niets aan doen dus! Nu snel de spulletjes in de auto, er staat nog een Leonardo te wachten voor de testbank en z'n baasje was maar 5 minuten na mij binnen .... Zou die al thuis zijn ... ? Thuis meteen e.a. weer op z'n plek gezet, naalddruk nog even gecontroleerd na de lange rit, prima. Eerste plaat, Sarah K. lastig om koud uit de auto wat zinnigs te zeggen. Allereerste indruk, dynamischer, frisser, meer grip op de muziek. Wat enorm opvalt is de derde track kant A. Sarah zit op een vreemde manier met haar stem te knijpen en te trutten. Bij de Ortofon had ik het idee, vervormt er nu iets, dit klinkt raar. Nu zoiets van, je zingt gewoon er lelijk in dit stukje. Nog even snel een stukje Drum'n'Bass een paar remixen van London Electric. Wow, plenty attak. Nu het spul weer uitgezet, te warm om ook maar iets zinnigs te kunnen beluisteren. Hopelijk wordt het weekeinde koel. Een wel bestede dag en nu, na dit epistel, "een eenvoudige doch voedzame maaltijd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Deze? Grado Statement Output: .75 mV Cartridge Type: Moving magnet Channel Separation @ 1KHz: 45 Stylus Type: Elliptical Tracking Force: 1.5g Load: 47Kohm Weight: 7g Body: Handcrafted mahogany enne.... Enno zit zonder draaitafel, dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Nu snel de spulletjes in de auto, er staat nog een Leonardo te wachten voor de testbank en z'n baasje was maar 5 minuten na mij binnen .... Zou die al thuis zijn ... ? Ja, net thuis maar helaas zonder Leonardo, lager overleden........ Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken nu. We hebben na jouw vertrek nog 3 draaitafels (de oracle, een fat bob en de orfeo? met JA-element) de revue laten passeren (en beluisterd) en al heel snel besloten dat de warmte de draaitafels/elementen behoorlijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Nu snel de spulletjes in de auto, er staat nog een Leonardo te wachten voor de testbank en z'n baasje was maar 5 minuten na mij binnen .... Zou die al thuis zijn ... ? Ja, net thuis maar helaas zonder Leonardo, lager overleden........ Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken nu. We hebben na jouw vertrek nog 3 draaitafels (de oracle, een fat bob en de orfeo? met JA-element) de revue laten passeren (en beluisterd) en al heel snel besloten dat de warmte de draaitafels/elementen behoorlijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Dat de warmte de draaitafels/elementen behoorlijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 PS morgen de VPI ophalen? Veel plezier alvast. Even afwachten hoe de staat van het apparaat is Beste Ruud, Iemand die zo'n machine aanschaft is er normaal gesproken zeer zuinig op, dus dat zal wel loslopen. Verder is het een super draaitafel met een super arm , voor volgens mij een lage prijs, alleen voor de arm los ben je het al bijna kwijt. Veel plezier ermee, je zult je scoop nodig hebben : ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 En? En? En? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Nu snel de spulletjes in de auto, er staat nog een Leonardo te wachten voor de testbank en z'n baasje was maar 5 minuten na mij binnen .... Zou die al thuis zijn ... ? Ja, net thuis maar helaas zonder Leonardo, lager overleden........ Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken nu. We hebben na jouw vertrek nog 3 draaitafels (de oracle, een fat bob en de orfeo? met JA-element) de revue laten passeren (en beluisterd) en al heel snel besloten dat de warmte de draaitafels/elementen behoorlijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Ja, net thuis maar helaas zonder Leonardo, lager overleden........ Da's balen. Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Ja, net thuis maar helaas zonder Leonardo, lager overleden........ Shit man, dat wens je je ergste vijand nog niet toe Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken nu. We hebben na jouw vertrek nog 3 draaitafels (de oracle, een fat bob en de orfeo? met JA-element) de revue laten passeren [...] Doe ik ook echt nog niet. Kamer temperatuur is inmiddels wel to 24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Da's balen. Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Toen ik de speler overgenomen heb zat er geen olie in/op. Heb vervolgens 3 jaar (!!!) "droog" gespeeld. Dat schijnt niet zo fijn voor een lager te zijn..... Bright side, waarschijnlijk een upgrade(je) naar een keramisch lager. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Deze? Grado Statement Output: .75 mV Cartridge Type: Moving magnet Channel Separation @ 1KHz: 45 Stylus Type: Elliptical Tracking Force: 1.5g Load: 47Kohm Weight: 7g Body: Handcrafted mahogany enne.... Enno zit zonder draaitafel, dus Dat namen gedoe is maar verwarrend, het dinggetje komt uit de Statement serie en heet Master en de behuizing is van hout. Het is een Moving Iron ipv een MM, MC achtig dus. De spoeltjes hebben draden die dik genoeg zijn om tankers mee af te meren. Specs: Grado Statement Master Output: .5 mV Cartridge Type: Moving Iron Frequency Response: 10-60 Channel Separation at 1KHz: 40 Imput Load: 47K Recommended Tracking Force 1.5 Stylus Type E Inductance 2mH Resistance 2 Compliance CUs 20 Weight 6.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Da's balen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Henk vertelde gisteren inderdaad al dat hij heel blij met je is Ook de levertijden problematiek heeft even de revue gepasserd, samen met een ervaring van een niet nader genoemde forumgenoot mbt de levering van een verkeerd lager. Henk weet nu dat er dus verschillende lagers zijn en zal, naar ik aanneem (Henk even opletten dus), de goede bestellen. Of de goede dan ook aankomt zal dan moeten blijken. Henk zal begin volgende week nog even kijken of het lager te redden is. Het was vrijdagmiddag inmiddels dudanig heet in het laboratorium dat er niet meer met goed fatsoen te komen was. En hij moet ook even informeren wat het geintje gaat kosten . High-end is leuk maar het moet wel betaalbaar blijven Is het je trouwens ook opgevallen dat het laboratotium gedempt wordt met allerlei dozen en apparatuur, zal wel zijn om de metingen beter uit te kunnen voeren Enno , wiens Leonardo ooit leek op die van Audiopaul, maar na de volgende upgrades van AP niet eens meer in dezelfde ruimte zou mogen staan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Henk vertelde gisteren inderdaad al dat hij heel blij met je is Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Is dat zo? Ik ben ook heel blij met Henk hoor. Hij begon geloof ik een beetje te mompelen over 2e huis, auto voor de vrouw en early retirement De levertijden zijn uiteraard mede afhankelijk van goede info en daar zou de importeur voor moeten zorgen, lijkt mij. ....Toch? Klopt. Volgens mij is dat alleen maar om het vele geouwehoer van Haudio te dempen en de metingen dus beter uit te laten komen. Waarop Haudio nu natuurlijk gaat zeggen dat die dozen dienen om mijn geouwehoer te dempen, maar dat valt reuze mee. Geen idee wat je bedoeld. Ik was om 10:45 binnen en ging om 17:15 uur weg, mijn oren suizen nog (kan ook mijn gehoorbeschadiging zijn). Was overigens ook heel gezellig met Seed7. We hebben besloten dat Henk achter in de zaak een tap en stamtafel neer moet zetten. Elke week op vrijdagmiddag borreltijd. Loopt hij vanzelf binnnen. Van een afstandje zien ze er allebei net zo mooi uit hoor, zeker weten! cool.gif Waarschijnlijk tijd voor contactlenzen..... Enno PS volgens mij heb je de posting veranderd tijdens mijn antwoord. Mocht je je bedenken dan houdt ik me aanbevolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 PS volgens mij heb je de posting veranderd tijdens mijn antwoord. Mocht je je bedenken dan houdt ik me aanbevolen Klopt, soms ben ik iets te spontaan maar ik weet niet of het inleveren/achterblijven van het oude lager "part of the deal" is. Is dat niet het geval dan help ik je graag om de wachttijd te overbruggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts