audiofreak Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 link naar het verslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 bedankt audiofreak, je hebt wel woord gehouden en inderdaad een nauwkeurig verslag op papier gezet. Lijkt een goede koop en match als ik dat zo lees. Toch nog een vraagje: het effect van de nieuwe kabel lijkt in deze beschrijving wel groot en ik vraag me toch een beetje af hoe veel je nu eigenlijk van een andere kabel mag verwachten. Gradueel kan ik me wel iets bij je omschrijving voorstellen maar sommige effecten zou je alleen kunnen bereiken met een andere versterker (de toegenomen dynamiek, het strakkere laag en vooral de plaatsing) en zijn toch moeilijk op het conto van alleen een kabelwissel te schrijven. Begrijp me goed, ik wil niks op je beschrijving afdingen en bovendien heb ik heel weinig ervarng met kabels of de ervaring dat het allemaal niet zo dramatisch is. Of moet ik me die effecten toch duidelijker en groter voorstellen dan gedacht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Hallo Kraus, een strakker laag kan wel door een andere kabel gerealiseerd worden. Sommige kabels klinken wollig, zoals VDH CS122, anderen strak (Kimber 4VS), allebei kabels die ik gehad heb. Met interlinks is dat ook zo. Een Puresonic 7010A klonk wollig in de bas, een Siltech MXT Paris strakker. Maar de beschrijving van de TPD Foundation spreekt mij wel aan, vooral het open karakter. Dit omdat de AA set van Audiofreak hoogstwaarschijnlijk wat warm klinkt van zichzelf. In mijn combinatie komt dat open karakter denkelijk ook wel tot zijn recht. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Dat kabels heel veel kunnen doen dat kan Geerdie wel beamen. Ik denk niet dat ik mijn Prefer MGK-6 nog terug zie Crusade Audio heeft bij mij ook al eens de Reference van TPD gedemonstreerd. Voorwaar een referentie kabel. Krachtig, gedetailleerd en uitermate homogeen. Hij deed het stukken beter dan mijn SW Silverbullit, maar na terugplaatsen was het verschil aanzienlijk minder. Blijkbaar had de SWSB te lang op dezelfde stek gezeten en waren de contacten lichtelijk geoxideerd. Na het terugplaatsen deed de SWSB het ook stukken beter en deed niet veel meer onder voor de Reference, waarschijnlijk dus door het "schonere" contact (kleinere overgangsweerstand). De Reference is dus wel een goeie kabel. Let er alleen op dat als je kabels vergelijkt je eerst ff de ouwe eraf haalt en weer terug steekt, dan luistert en daarna de nieuwe kabel aansluit, anders is het geen eerlijk vergelijk (IMHO ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Hoi audiofreak, IJzersterke toelichting, vooral de concrete voorbeelden zijn heel verhelderend. Dit geeft ook een realistische indruk van de schaal/de orde van grootte van de verandering. Helaas heb ik beide genoemde CD's zelf niet maar zal ze uit nieuwsgierigheid toch aanschaffen. De verklaring van de "werking" (eigenlijk is er natuurlijk geen sprake van werking, een kabel is immers passief, wat natuurlijk weer niet wil zeggen neutraal) is op zich veel minder interessant dan het bereikte resultaat. Eens luisteren, graag natuurlijk; ik zie een herfstavond wel zitten. Het is voorlopig alleen maar weer voor de tuin. de laatste vraag: wat betekent: "there's no fan as a Camel fan" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Dat kabels heel veel kunnen doen dat kan Geerdie wel beamen. Ik denk niet dat ik mijn Prefer MGK-6 nog terug zie Crusade Audio heeft bij mij ook al eens de Reference van TPD gedemonstreerd. Voorwaar een referentie kabel. Krachtig, gedetailleerd en uitermate homogeen. Hij deed het stukken beter dan mijn SW Silverbullit, maar na terugplaatsen was het verschil aanzienlijk minder. Blijkbaar had de SWSB te lang op dezelfde stek gezeten en waren de contacten lichtelijk geoxideerd. Na het terugplaatsen deed de SWSB het ook stukken beter en deed niet veel meer onder voor de Reference, waarschijnlijk dus door het "schonere" contact (kleinere overgangsweerstand). De Reference is dus wel een goeie kabel. Let er alleen op dat als je kabels vergelijkt je eerst ff de ouwe eraf haalt en weer terug steekt, dan luistert en daarna de nieuwe kabel aansluit, anders is het geen eerlijk vergelijk (IMHO ). Tsja.............. dus een maal per jaar gewoon je contacten reinigen ? Of ben ik nu te simpel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Dat kabels heel veel kunnen doen dat kan Geerdie wel beamen. Ik denk niet dat ik mijn Prefer MGK-6 nog terug zie Crusade Audio heeft bij mij ook al eens de Reference van TPD gedemonstreerd. Voorwaar een referentie kabel. Krachtig, gedetailleerd en uitermate homogeen. Hij deed het stukken beter dan mijn SW Silverbullit, maar na terugplaatsen was het verschil aanzienlijk minder. Blijkbaar had de SWSB te lang op dezelfde stek gezeten en waren de contacten lichtelijk geoxideerd. Na het terugplaatsen deed de SWSB het ook stukken beter en deed niet veel meer onder voor de Reference, waarschijnlijk dus door het "schonere" contact (kleinere overgangsweerstand). De Reference is dus wel een goeie kabel. Let er alleen op dat als je kabels vergelijkt je eerst ff de ouwe eraf haalt en weer terug steekt, dan luistert en daarna de nieuwe kabel aansluit, anders is het geen eerlijk vergelijk (IMHO ). Tsja.............. dus een maal per jaar gewoon je contacten reinigen ? Of ben ik nu te simpel? mag ook vaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 De SWSB is deze kabel: Superkabel voor een prikkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 juli 2005 Report Share Posted 4 juli 2005 Ook ik heb een Twisted Pair Designs Foundation interlink gekocht. De beschrijving die Audiofreak gaf van het karakter van de kabel sprak mij wel aan. En ik moet zeggen: Audiofreak heeft gelijk! Ik bespeur de volgende karakteristieken: drive, puntigere bas en beter gedifferentieerd, bredere stage en een betere dynamiek. Bij mij vervangt hij een Audioquest G-Snake en die mag achteraf gezien nog niet eens in de schaduw van de TPD staan. OK, hij was wel een stuk goedkoper.Maar ik heb ook gehad in mijn leven: VDH Integration Hybrid, Siltech MXT Paris, Chord Cobra 2. Ook die 3 kabels kunnen zich, in mijn ogen, niet meten met de TPD Foundation! En die zijn alledrie een heel stuk duurder. Ik denk dat de importeur Crusade-Audio een hele sterke troef in huis heeft. Hubertinus (geen aandelen, geen kennis van, geen audiovriend van of wat dan ook) PS ik begrijp echt niet dat sommigen geen verschil horen tussen kabels. Maar ja, niet iedereen is HS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 juli 2005 Report Share Posted 5 juli 2005 Ook ik heb een Twisted Pair Designs Foundation interlink gekocht. De beschrijving die Audiofreak gaf van het karakter van de kabel sprak mij wel aan. En ik moet zeggen: Audiofreak heeft gelijk! Ik bespeur de volgende karakteristieken: drive, puntigere bas en beter gedifferentieerd, bredere stage en een betere dynamiek. Bij mij vervangt hij een Audioquest G-Snake en die mag achteraf gezien nog niet eens in de schaduw van de TPD staan. OK, hij was wel een stuk goedkoper.Maar ik heb ook gehad in mijn leven: VDH Integration Hybrid, Siltech MXT Paris, Chord Cobra 2. Ook die 3 kabels kunnen zich, in mijn ogen, niet meten met de TPD Foundation! En die zijn alledrie een heel stuk duurder. Ik denk dat de importeur Crusade-Audio een hele sterke troef in huis heeft. Hubertinus (geen aandelen, geen kennis van, geen audiovriend van of wat dan ook) PS ik begrijp echt niet dat sommigen geen verschil horen tussen kabels. Maar ja, niet iedereen is HS. Dat streelt mijn oren die mijn BESTE adviseur is !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 juli 2005 Report Share Posted 6 juli 2005 tja. ik vind hem ook niet zo sterk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 tja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts