leobus Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Beste C.J. Ik kan niet anders dan jouw opmerking over de "Analyses Oval" bevestigen. Ikzelf heb de Oval 8 en intern in mijn speakers de Oval 12. Beide gaven een enorme (en ik overdrijf hier niet) sprong vooruit t.o.v respectievelijk MIT- T 2 en Van den Hul Snowline. Ik ken trouwens ook de interlinks. Ook niet te versmaden hoor. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 Beste C.J. Ik kan niet anders dan jouw opmerking over de "Analyses Oval" bevestigen. Ikzelf heb de Oval 8 en intern in mijn speakers de Oval 12. Beide gaven een enorme (en ik overdrijf hier niet) sprong vooruit t.o.v respectievelijk MIT- T 2 en Van den Hul Snowline. Ik ken trouwens ook de interlinks. Ook niet te versmaden hoor. groet, Leobus Beste Leo, Jij en ik zijn, naar het lijkt, een paar van de weinigen die spelen met deze extreem fijne en goede kabels. Zeker de OVAL 9 die ik heb kost een paar centen, en dat is zeer waarschijnlijk d Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 C.J. In mijn omgeving (Arnhem en omstreken) speelt (voor zover mij bekend) een vijftal mensen met vanalles van "Analysis Plus", luidsprekerkabels, interlinks en voedingskabel. Het is wel zo dat een van ons de rest aangestoken heeft. Dat aansteken gaat heel makkelijk als je het eenmaal hoort. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Sinds ik met analysis plus speel nooit meer de behoefte gehad om ls kabels te upgraden. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Sinds ik met analysis plus speel nooit meer de behoefte gehad om ls kabels te upgraden.Robert Zo.........kijk dat mag ik horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 C.J. In mijn omgeving (Arnhem en omstreken) speelt (voor zover mij bekend) een vijftal mensen met vanalles van "Analysis Plus", luidsprekerkabels, interlinks en voedingskabel. Het is wel zo dat een van ons de rest aangestoken heeft. Dat aansteken gaat heel makkelijk als je het eenmaal hoort. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Ik heb toch het gevoel dat de meesten onder ons met kabels van een paar euro per meter spelen en, er tevreden mee zijn. Start een poll zou ik zeggen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 C.J. In mijn omgeving (Arnhem en omstreken) speelt (voor zover mij bekend) een vijftal mensen met vanalles van "Analysis Plus", luidsprekerkabels, interlinks en voedingskabel. Het is wel zo dat een van ons de rest aangestoken heeft. Dat aansteken gaat heel makkelijk als je het eenmaal hoort. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 C.J. In mijn omgeving (Arnhem en omstreken) speelt (voor zover mij bekend) een vijftal mensen met vanalles van "Analysis Plus", luidsprekerkabels, interlinks en voedingskabel. Het is wel zo dat een van ons de rest aangestoken heeft. Dat aansteken gaat heel makkelijk als je het eenmaal hoort. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 ik heb er geen vertrouwen in als ik het plaatje zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 ik heb er geen vertrouwen in als ik het plaatje zie. Jopie toch, ben jij de periode van plaatjes kijken nu nog steeds niet voorbij? Nou ja, luisteren zal ook wel nooit jouw sterkste punt zijn geweest, want daar gaat het hier namelijk om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Beste CJ en Leobus, Na aanschaf van mijn huidige NAD Silverline - Dynaudio spulletjes heb ik een tijdje noodgedwongen gespeeld met een standaard koperkabel van mijn vorige set. In mijn speurtochten over de diverse fora heb ik naar aanleiding van jullie positieve reacties over de Analysis Plus Oval 9 via de importeur een demokabel op bezoek. Na alle verhalen over de invloed van kabels kan ik (en mijn vrouw en mijn vader, die beide huis-tuin- en keuken luisteraars zijn) bevestigen dat een kabel wel degelijk verschil maakt!! Diepte, transparantie, stereobeeld, etc zijn met deze fantastische kabel toegenomen. Verder zoeken en luisteren is na deze beleving wat mij betreft niet nodig, ik ga deze kabel zeker kopen!! Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Zilver heeft naar mijn idee duidelijk andere eigenschappen dan koper. Koper klinkt wat natuurlijker, is vaak wat rijker van klank. Het laag van zilver is wat donkerder maar het hele frequentiespectrum biedt wel wat meer openheid, tegelijkertijd neigt zilver vaak naar scherpte en uiteenvallende noten (in het hoog). Voor veel kabels gaan deze eigenschappen wel op denk ik MAAR in een goede uitvoering kan ook zilver extreem goed klinken! Sterker nog, op het allerhoogste niveau heb ik liever zilver dan koper Met verschillende soorten metaal in een kabel heb ik nog geen goede ervaringen gehad. Datzelfde geldt voor 'goud' en zilver in RCA-pluggen en speakerterminals. Zie je best vaak maar 'klinkt' niet echt als je het mij vraagt..gewoon weer een extra overgang! zie hier, de enige valide reden om te bi-wiren koper voor het laag zilver voor het midden hoog toch ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Beste CJ en Leobus, Na aanschaf van mijn huidige NAD Silverline - Dynaudio spulletjes heb ik een tijdje noodgedwongen gespeeld met een standaard koperkabel van mijn vorige set. In mijn speurtochten over de diverse fora heb ik naar aanleiding van jullie positieve reacties over de Analysis Plus Oval 9 via de importeur een demokabel op bezoek. Na alle verhalen over de invloed van kabels kan ik (en mijn vrouw en mijn vader, die beide huis-tuin- en keuken luisteraars zijn) bevestigen dat een kabel wel degelijk verschil maakt!! Diepte, transparantie, stereobeeld, etc zijn met deze fantastische kabel toegenomen. Verder zoeken en luisteren is na deze beleving wat mij betreft niet nodig, ik ga deze kabel zeker kopen!! Groet, Harteman Gefiliciteerd met je fantastische keuze. Ik weet zeker dat je hier geen spijt van zult krijgen. Ik begrijp niet dat de grote massa het altijd heeft maar over hun ervaring met van alles en nog wat kabels, zonder ooit deze fantastische kabel eens te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 hier heb ik meer lovends over gelezen. welke leverancier is bereid een setje kabels uit te lenen om te horen hoe het bevalt? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Ik begrijp niet dat de grote massa het altijd heeft maar over hun ervaring met van alles en nog wat kabels, zonder ooit deze fantastische kabel eens te proberen. Misschien niet in de gelegenheid om zoiets gratis eens uit te proberen in de eigen set? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Beste Robx en CGM, Eigenlijk vind ik dat geforum moet leiden tot uitwisseling van informatie EN tot het krijgen van contacten met soortgenoten. Het getweak van Rob spreekt mij wel aan en de kritische houding van CGM eigenlijk ook wel. Ik zou het wel eens leuk vinden contact te leggen. Ik wil dan wel als aanleiding mijn Analysis oval 8 ter demo naar een van jullie toe meenemen. Voorwaarde is wel dat jullie niet in een van de uithoeken van Nederland wonen. Ik woon in de buurt van Arnhem. Als een van jullie dit ziet zitten, (of allebei) mail me dan maar. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Beste Harteman, Leuk dat je de kabel zo goed vindt. Heb je alleen de speakerkabel of ook de interlink. Ik heb ook de voedingskabel al eens kunnen beluisteren. Doet ook leuke dingen! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Voordat ik hear terecht kwam heb ik mijn v/d Hul Clearwater vervangen door "zwaar verzilverde koperen kabel" -er staat geen merk op, ik heb ze van PLS Audio in Den Haag, hij verkoopt ze voor een zeer aangename prijs Ik vond ze v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Hallo, Als ik me niet vergis is Nordost ook verziverd koper. Ik heb de Blue heaven thuis geprobeerd en dit was een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 C.J. In mijn omgeving (Arnhem en omstreken) speelt (voor zover mij bekend) een vijftal mensen met vanalles van "Analysis Plus", luidsprekerkabels, interlinks en voedingskabel. Het is wel zo dat een van ons de rest aangestoken heeft. Dat aansteken gaat heel makkelijk als je het eenmaal hoort. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Hoi Leobus, ik heb ook de Copper Oval XLR interlink als demo. Deze was echter nieuw en moet nog minimaal 100 uur worden ingespeeld (Analysis Plus adviseert zelfs 300 uur). Nou is het probleem dat 100 uur inspelen met een CD-speler zonder repeat functie best enig geduld ende toewijding vergt ( ) Ik kan dus nog geen goed oordeel vellen over deze interlink in vergelijking tot mijn huidige vdH D102 mkIII. Heb jij ervaring met deze interlinks? En is het inderdaad zinvol om interlink en LS-kabel van 1 fabrikant te nemen in verband met matching of is dit onzin? Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Hoi Leobus, ik heb ook de Copper Oval XLR interlink als demo. Deze was echter nieuw en moet nog minimaal 100 uur worden ingespeeld (Analysis Plus adviseert zelfs 300 uur). Nou is het probleem dat 100 uur inspelen met een CD-speler zonder repeat functie best enig geduld ende toewijding vergt ( ) Ik kan dus nog geen goed oordeel vellen over deze interlink in vergelijking tot mijn huidige vdH D102 mkIII. Heb jij ervaring met deze interlinks? En is het inderdaad zinvol om interlink en LS-kabel van 1 fabrikant te nemen in verband met matching of is dit onzin? Groet, Harteman De ANALYSIS PLUS OVAL 9 klinkt direct en zonder inspelen al grandioos. Dit in tegenstelling tot wat velen over allerlei andere kabels zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Hoi Leobus, ik heb ook de Copper Oval XLR interlink als demo. Deze was echter nieuw en moet nog minimaal 100 uur worden ingespeeld (Analysis Plus adviseert zelfs 300 uur). Nou is het probleem dat 100 uur inspelen met een CD-speler zonder repeat functie best enig geduld ende toewijding vergt ( ) Ik kan dus nog geen goed oordeel vellen over deze interlink in vergelijking tot mijn huidige vdH D102 mkIII. Heb jij ervaring met deze interlinks? En is het inderdaad zinvol om interlink en LS-kabel van 1 fabrikant te nemen in verband met matching of is dit onzin? Groet, Harteman 300 uur je oren inspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Hoi Leobus, ik heb ook de Copper Oval XLR interlink als demo. Deze was echter nieuw en moet nog minimaal 100 uur worden ingespeeld (Analysis Plus adviseert zelfs 300 uur). Nou is het probleem dat 100 uur inspelen met een CD-speler zonder repeat functie best enig geduld ende toewijding vergt ( ) Ik kan dus nog geen goed oordeel vellen over deze interlink in vergelijking tot mijn huidige vdH D102 mkIII. Heb jij ervaring met deze interlinks? En is het inderdaad zinvol om interlink en LS-kabel van 1 fabrikant te nemen in verband met matching of is dit onzin? Groet, Harteman 300 uur je oren inspelen. fairy tales Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts