Lestat Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Ik heb net even de proef op de som genomen en mijn zilveren lskabels vervangen door "gewone" kabels die je voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 koper is veel en veel mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Ik heb net even de proef op de som genomen en mijn zilveren lskabels vervangen door "gewone" kabels die je voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Naar aanleiding van de opmerking van Joopus moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog weinig "inspeeleffecten" merk van de Copper Oval Interlink. Hij is van koper dus klinkt al lekker ( ). De kabel hangt nu ca 80 uur tussen CD en versterker en merk nog weining verandering in de klank. Persoonlijk (maar ja, dat geldt altijd voor luisteren ) vind ik koper lekkerder klinken dan zilver. Heb ook een een demo Siltech SQ 28 geprobeerd, maar vond deze wat "dunnetjes" klinken ten opzichte van koper. Het stereobeeld leek wel iets breder, maar ik miste wat beleving, vond het nogal kil. Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 koper is veel en veel mooier. Volgens mij maakt voor netkabels het materiaal niet uit. De constructie bepaald hier het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Hoi Leobus, ik heb ook de Copper Oval XLR interlink als demo. Deze was echter nieuw en moet nog minimaal 100 uur worden ingespeeld (Analysis Plus adviseert zelfs 300 uur). Nou is het probleem dat 100 uur inspelen met een CD-speler zonder repeat functie best enig geduld ende toewijding vergt ( ) Ik kan dus nog geen goed oordeel vellen over deze interlink in vergelijking tot mijn huidige vdH D102 mkIII. Heb jij ervaring met deze interlinks? En is het inderdaad zinvol om interlink en LS-kabel van 1 fabrikant te nemen in verband met matching of is dit onzin? Groet, Harteman Hallo Harteman, Ik ken de Oval 8 interlinks (zowel XLR en RCA). Niet in mijn eigen set, maar bij een aantal vrienden. Slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Ik heb net even de proef op de som genomen en mijn zilveren lskabels vervangen door "gewone" kabels die je voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Ik heb net even de proef op de som genomen en mijn zilveren lskabels vervangen door "gewone" kabels die je voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 ?? En waarom?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Omdat het niet Jopies' kabel is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Met een grote boog om die kabels van v.d. Hul heenlopen. Als je tenminste van muziek houdt... mijn idee Tjonge, als je dat allemaal zo leest, begrijp je niet dat dat kabelbedrijf nog steeds bestaat. Maar waarom al dat geneuzel over wel of geen zilver? Ook ik heb verschillende l.s. kabels beluisterd en ben tenslotte tot een keuze gekomen, waar ik tot op de dag van vandaag nog geen milliseconde spijt van heb gehad. Deze kabel, de ''ANALYSIS PLUS OVAL 9'' laat alles, maar dan ook alles wat ik tot nu heb mogen beluisteren ver achter zich. Maar ja, wie ben ik. Hallo CJ Waar kan ik de ANALYSIS OVAL kabels beluisteren? Wil ze eerst thuis uitvoerig uitproberen alvorens tot aanschaft van dit produkt. Ik zelf komt uit het hoge Noorden van het land ( Groningen ). Heb veel over de oval 8 gelezen. Mijn huidige bekabeling is Siltech classic series die bij mij niet slecht doen. Maar wil toch nog wat anders uitproberen. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Hoi Radjiman, Ik heb zelf sinds kort de Oval 9 als speakerkabel, na deze uitgebreid te hebben beluisterd. Werkelijk een hele mooie kabel voor een schappelijke prijs. Analysis Plus wordt in Nederland vertegenwoordigd door importeur Fox Audio uit Borne, die ook zelf rechtstreeks de kabel aan de eindgebruiker levert. Een demokabel kan op verzoek per post worden toegestuurd. Je kunt daarvoor contact opnemen met Nico Fox van Fox Audio. Tel: 074 - 2670935 Email: info@foxaudio.nl Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Hoi Radjiman, Ik heb zelf sinds kort de Oval 9 als speakerkabel, na deze uitgebreid te hebben beluisterd. Werkelijk een hele mooie kabel voor een schappelijke prijs. Analysis Plus wordt in Nederland vertegenwoordigd door importeur Fox Audio uit Borne, die ook zelf rechtstreeks de kabel aan de eindgebruiker levert. Een demokabel kan op verzoek per post worden toegestuurd. Je kunt daarvoor contact opnemen met Ruud Fox van Fox Audio. Tel: 074 - 2670935 Email: info@foxaudio.nl Groet, Harteman Hallo Harteman Mijn dank van uw reactie over de ANALYSIS OVAL kabels. Zal binnenkort kontact opnemen met Ruud Fox. Wat is de prijs van de OVAL 9 ( schappelijk prijs ) ? MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 koper is veel en veel mooier. Volgens mij maakt voor netkabels het materiaal niet uit. De constructie bepaald hier het geluid. Hans Die ervaring heb ik ook de constructie bepaald het uiteindelijke resultaat. Ik heb diverse kabels gevlochten en ben erachter gekomen na heel wat probeersels dat wanneer je vlecht met veel ruimte tussen de onderlinge kabels je het mooiste resultaat krijgt. Je krijgt meer rust meer kontrolle en meer microdetail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Radjiman, de prijs voor een 8 ft exemplaar (ca 2,40 m) is ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Radjiman, de prijs voor een 8 ft exemplaar (ca 2,40 m) is ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Zoals zo vaak blijkt is schappelijk een relatief begrip!! Ik heb duurdere kabels gezien en gehoord en ook goedkopere. In verhouding tot de kosten van mijn set vind ik het schappelijk. Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Radjiman, de prijs voor een 8 ft exemplaar (ca 2,40 m) is ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Het klopt inderdaad dat er nog veel duurdere kabels zijn, maar toch, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Het klopt inderdaad dat er nog veel duurdere kabels zijn, maar toch, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 Radjiman, de prijs voor een 8 ft exemplaar (ca 2,40 m) is ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Het zou misschien beter zijn iets minder vanuit een vooroordeel te reageren t.a.v. deze kabel. Je hebt hem dus duidelijk nooit in je set kunnen beluisteren.Het is misschien een stevige prijs voor sommigen, maar bij lange na niet zo achterlijk exorbitant zoals die van sommige anderen! Het klopt inderdaad dat er nog veel duurdere kabels zijn, maar toch, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts