Jump to content

Inspelen....


Recommended Posts

Hoi Sodejuu,

 

Als het om een phono pre gaat neem dan geen toroidetrafo maar een 2 x 12V U-kern trafo. Die hebben veel beter gescheiden wikkelingen, a la een beltrafo. Heb je veel minder dat storing van het lichtnet naar binnen komt. Mooie shuntregulator(s) er aan en klaar.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Ik heb de Benz Ace M vanmiddag ook even op mijn buizenpre gehad en dat ging ook nog wel; normaal heb ik daar een High-Output op van 2,5mV, dat gaat natuurlijk een stuk harder.

Hallo Kraus en andere forummers,

 

Na enig experimenteren met de ingangsimpedantie met

resp 47, 22, 15 en 1K vind ik 22K een lekkere combi met

een Benz Ace M en "mijn" buizen riaa.

 

1K, vond ik een beetje saai.... 47K, een beetje te veel hoog.

15K is wel lekker, dus die 22K die ook orgineel gebruikt

wordt in de Benz PP1 is zo gek nog niet :rolleyes:

Voordeel is, dat er nog enige weerstand is aan het stuurrooster

van de 1e ECC83, al is voor een buis eigenlijk 22K gruwelijk laag :)

 

Dus de kast kan ook eindelijk dicht, vrouw ook weer verlost

van een stofnest :P

 

Vriendelijke groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
ebony%20Morch%20sme.JPG

 

boven Ebony H in Morch UP4, onder zelfde element in SME IV

wat je ziet is volgens mij het verschil in stijfheid van de armen; de SME slokt gewoon minder energie op dan de Morch. Let op de verschillen in het midden van het plaatje

Ik herzie mijn interpretatie van dit plaatje en de oorzaken van de verschillen. Ik begin te vermoeden dat een door mijzelf geconstrueerd armboard niet voldoende stijfheid bezit.

Ga opnieuw eens kijken met een ander board en een losse toonarmbasis.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...