Sodejuu Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 En juist om die laatste gaat het. Hij is niet van mij, maar van Arden. Hoe die klinkt? Tijdens de meeting die we zelf afgelopen voojaar bij Hobo Den Bosch mochten houden, was het een lichtpunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Hoi Sodejuu, Als het om een phono pre gaat neem dan geen toroidetrafo maar een 2 x 12V U-kern trafo. Die hebben veel beter gescheiden wikkelingen, a la een beltrafo. Heb je veel minder dat storing van het lichtnet naar binnen komt. Mooie shuntregulator(s) er aan en klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Ik heb de Benz Ace M vanmiddag ook even op mijn buizenpre gehad en dat ging ook nog wel; normaal heb ik daar een High-Output op van 2,5mV, dat gaat natuurlijk een stuk harder. Hallo Kraus en andere forummers, Na enig experimenteren met de ingangsimpedantie met resp 47, 22, 15 en 1K vind ik 22K een lekkere combi met een Benz Ace M en "mijn" buizen riaa. 1K, vond ik een beetje saai.... 47K, een beetje te veel hoog. 15K is wel lekker, dus die 22K die ook orgineel gebruikt wordt in de Benz PP1 is zo gek nog niet Voordeel is, dat er nog enige weerstand is aan het stuurrooster van de 1e ECC83, al is voor een buis eigenlijk 22K gruwelijk laag Dus de kast kan ook eindelijk dicht, vrouw ook weer verlost van een stofnest Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 boven Ebony H in Morch UP4, onder zelfde element in SME IV wat je ziet is volgens mij het verschil in stijfheid van de armen; de SME slokt gewoon minder energie op dan de Morch. Let op de verschillen in het midden van het plaatje Ik herzie mijn interpretatie van dit plaatje en de oorzaken van de verschillen. Ik begin te vermoeden dat een door mijzelf geconstrueerd armboard niet voldoende stijfheid bezit. Ga opnieuw eens kijken met een ander board en een losse toonarmbasis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 http://www.musicalsurroundings.com/pp1.html Ja, mooi ding, ook als je de tekst leest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 Ik heb er nog maar 'n voorlopig slot aan gebreid (1e post). Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Goed om te lezen dat je tevreden bent. Ik heb afgelopen vrijdag bij ReneN kunnen horen hoe verfijnd een ACE klinkt. Erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Hoi Hans, Je had het er bij caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Leuke aanvulling: ik kan dus nog wat verwachten! Overigens zit ik nog lang niet aan de 100uur: da's best een hele tijd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts