Jump to content

Inspelen....

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Ik stel mijn ervaringen ook weer een beetje bij. Niks gemeten maar wel heel veel geluisterd en ik heb nu toch de ervaring die ik met de Ace ook al eens heb gehad: dat je ineens denkt "nu is-ie ingespeeld". Geen dramatische veranderingen maar zoveel subtiele veranderingen dat het toch opvalt.

Er is iets meer dynamiek, de layering is (tamelijk veel) verbeterd, details vallen op, dingen kloppen opeens zo mooi; eigenlijk is het al een week of twee aan de gang dat het plezier in luisteren nog groter is geworden en ik af en toe luister met een vorm van ontzag voor wat er allemaal op de plaat staat en wat de artiest doet. Een boekhouding heb ik niet gevoerd maar dat ik in de afgelopen maanden wel zo'n 200 uur gedraaid heb, verwacht ik eigenlijk wel. Ik denk dat mijn Ebony volwassen is geworden.

Vooral bij muziek die zo vertrouwd en gewoon is dat het je haast eigen is, valt het op. Zelfs Sgt Pepper of Abbey Road zijn weer nieuw. Mozart, tsja die is altijd Mozart maar toch ietsje dichterbij.

Niks overdijven maar ik geloof weer ietsje meer in inspelen. (van een element in ieder geval)

Vinyl forever.

misschien zegt een plaatje meer dan woorden:

op de onderste helft staan ongeveer 2/1000e sec van een opname linker- en rechterkanaal, de bovenste helft exact hetzelfde moment;het verschil tussen beide is een vrijwel nieuw en een 3 maanden ingespeeld element.

Zoek de verschillen

ebony%203%20mnd.JPG

Ja doe dat eens om het uur...zie je ook verschil wedden :rolleyes:

Of nog leuke om de minuut :)

:D:D:D:D:D

Ik meen in de plaatjes verschillen tussen links en rechts te zien (vooral meer afgeronde toppen in het rechter kanaal). Is dat wel goed?

Om aan te sluiten bij Jobotons vraag: Ja, dat viel mij ook op.

Kan dit verschijnsel veroorzaakt worden door een niet-optimale anti-skating instelling, of door een niet goed functionerende anti-skating voorziening?

En kan die dan weer verband houden met het gedeelte van de plaat (begin, midden, eind) dat werd afgetast?

Beste Pjotr,

Jij sprak een paar keer van "inlopen". Dat lijkt me niet juist.

Een achterstand wordt ingelopen. Of een paar schoenen. (En wie op een paar nieuwe schoenen een achterstand inloopt, slaat twee vliegen in

• 3 months later...
Guest Kraus vonBentinck

Boven;

Benz Ebony H in SME IV, CRwoodhamphono buizenpre, gebalanceerd naar Behringer UC, aangesloten op wordclock; AD conversie op 96kHz, optisch naar Adobe Audition

Onder

Grado Platinum Wood in M

Guest Kraus vonBentinck

er zit toch een plaatje bij :rolleyes:

vooral aan de rechterzijde van het plaatje kun je de verschillen die je hoort ook heel goed zien.

Dat betreft natuurlijk wel de totaalcombinatie van element/arm/phonopre

Guest Kraus vonBentinck

Gehoormatig lopen de verschillen toch nog wel los; beide combinaties klinken best goed; de prijsverschillen liegen er niet om; de bovcenste arm/elementcombinatie is

Ik heb me dus toch bedacht...

@ Hans van Liempd,

De review betreffende het inspelen van de Benz Micro Ace-M heb ik met belangstelling gevolgd. Echter, ik ben intussen errug benieuwd naar het slot. Zie je mogelijkheid om deze post te updaten? :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

BellaVista.

Ik heb me dus toch bedacht...

@ Hans van Liempd,

De review betreffende het inspelen van de Benz Micro Ace-M heb ik met belangstelling gevolgd. Echter, ik ben intussen errug benieuwd naar het slot. Zie je mogelijkheid om deze post te updaten? :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

BellaVista.

Is gebeurd.... :)

Ik zal de komende tijd de suggestie van Jitze eens opvolgen en dan ook de phonokabel en pre hetzelfde houden

heel benieuwd........................

:unsure:

• 2 weeks later...
Guest Kraus vonBentinck

Wood%20L2%20Ebony%20H.JPG

de echte, correcte vergelijking heb ik nog niet gemaakt msar toch maar weer eens een plaatje.

Bovenste: een Benz Wood L2 met 5 tot 6 draaiuren op de klok in een M

Guest Kraus vonBentinck

Na een paar uurtjes luisteren kan ik in ieder geval meedelen dat het "inspelen" van zo'n Benz Wood een waar genoegen is: beetje warm en vooral zuiver. LP na LP komt uit de kast en echt lekker luisteren maar.

Mooie elementjes toch, die Benzen.

Na een paar uurtjes luisteren kan ik in ieder geval meedelen dat het "inspelen" van zo'n Benz Wood een waar genoegen is: beetje warm en vooral zuiver. LP na LP komt uit de kast en echt lekker luisteren maar.

Mooie elementjes toch, die Benzen.

niet verkeerd maar mijn voorkeur gaat toch ergens anders naar uit