Jump to content

Bluenote Piccolo vs Opera Consonance

gruiter
 Share

Recommended Posts

Op 4 juni was het dan zo ver. Dankzij het genereuze gebaar van medeforummer Ruud konden we eindelijk mijn nieuwe Bluenote Piccolo Black draaitafel ophalen bij Audio Selectief in Sneek en bij me thuis plaatsen.

Wat er aan vooraf ging:

Tot voor kort speelde ik mijn CD

Hoi Gruiter,

Goed verhaal omtrend je ervaringen met de draaitafel en cdspeler, ben ook wel benieuwd naar je waarnemingen na nog een tijdje inspelen.

Je hebt nu een paar "mindere"details opgemerkt in je 1:1 vergelijk, wat ik denk is dat een losse phono versterker ook een flinke impuls kan geven in een "beter" geluidsbeeld.

Zelf luister ik ook nog met ingebouwde phono versterker van mijn marantz, echter heb ik een middagje een lehman phono pre te leen gehad :wub:

Dit zal zeer binnenkort mijn nieuwe aanwinst komen (na de zomer als de temperaturen weer normaal zijn :-) )

Beste Jaapiekreekel,

Dank je.

Ik heb de ingebouwde phono-trap wel eens 1 op 1 vergeleken met een NAD PP1 (toen ik nog met een Thorens TD147 en een Denon DL-160 element speelde). Ik vond toen de Unico P een stukje beter klinken dan de PP1. Verder heb ik me nooit zo bezig gehouden met losse pre-pre's en dat is op dit moment maar goed ook: ten eerste zijn de financiele middelen beperkt en wil ik voorlopig eerst investeren in een aantal mooie en goed klinkende LP's. Ten tweede moet de gehele combinatie flink inspelen en ik denk/hoop dat daarmee nog wel weer een stapje winst is te behalen.

Voorlopig ben ik zeer tevreden en valt er nog genoeg te ontdekken in mijn stapel LP's. Zeker als je bedenkt hoeveel beter het nu klinkt met mijn vorige draaitafels.

Groet,

Gerald

Nou Gruiter, das een heel verhaal!

De inspeeltijd van dit element is minimaal 100 uur en eigenlijk zelfs 200 uur. Wanneer je enkele uren per dag luistert gedurende twee weken, dan zit je net op 30 uur. Lestat schreef zelfs dat met zijn ingespeelde(!) Eroica het geluid van zijn nieuwe Piccolo na verloop van tijd verbeterde. Ik deel je enthousiasme, maar eigenlijk is dit verhaal een paar maanden te vroeg voor een echte recentie: dit is een eerste indruk. Het is een goed idee als je over enige tijd opnieuw een dergelijk verhaal maakt: dat geeft een beeld wat inspelen kan doen.

Je speelt toch met een NAD PP1? Dit is geen onaardige phono-pre, maar wel een instapper: hier is nog veel, heel veel winst te halen!

Desalniettemin een leuk verhaal om te lezen. :)

Guest Kraus vonBentinck
Volgens mij hoef je je overigens weinig zorgen te maken: slechter zal een element nooit gaan klinken door inspelen en omgekeerd geldt naar mijn bescheiden mening ook dat als het in het begin qua karakter niet goed klinkt dan wordt het ook na inspelen niet veel beter.

Ik zie de tegenspraak niet zo met mijn bewering van <24 uur geleden.

Mijn verhaaltje was niet zo zeer bedoelt als definitief oordeel, maar als voorlopige luisterindruk. Zoals gezegd ben ik erg tevreden en wilde dit met jullie delen.

Het is zeker niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken over het nut van het inspelen. Aangezien alles nieuw is aan deze draaitafel, reken ik wel een aantal maanden.

PS. Ik gebruik zoals ik eerder noemde de ingebouwde phonotrap van de Unico P en deze voldoet prima. :)

Nou Gruiter, das een heel verhaal!

De inspeeltijd van dit element is minimaal 100 uur en eigenlijk zelfs 200 uur. Wanneer je enkele uren per dag luistert gedurende twee weken, dan zit je net op 30 uur. Lestat schreef zelfs dat met zijn ingespeelde(!) Eroica het geluid van zijn nieuwe Piccolo na verloop van tijd verbeterde. Ik deel je enthousiasme, maar eigenlijk is dit verhaal een paar maanden te vroeg voor een echte recentie: dit is een eerste indruk. Het is een goed idee als je over enige tijd opnieuw een dergelijk verhaal maakt: dat geeft een beeld wat inspelen kan doen.

Je speelt toch met een NAD PP1? Dit is geen onaardige phono-pre, maar wel een instapper: hier is nog veel, heel veel winst te halen!

Desalniettemin een leuk verhaal om te lezen. :)

nee............. z,n oren kregen vertrouwen met het geluid.

Ha die Lestat,

Je hebt helemaal gelijk! Alleen het weer werkt op dit moment niet zo mee om lekker ontspannen een plaatje te draaien.

Ik kreeg gisteren nog een mooie plaat van het Mobile Fidelity Sound Lab label binnen: Alison Krauss & Union Station - So Long So Wrong. Ondanks de warmte toch nog een stukje geluisterd en dat klonk super goed. Ik denk dat deze ook aardig in de buurt komt als een referentieplaat.

Groet,

Gerald

Zou best kunnen, ik heb ooit een live-album van haar gekocht, en ook gelijk weer geretourneerd; het is echt mijn muziek niet!

Maar dat afspreken moet nou toch echt eens gaan gebeuren! Mijn aanbod staat nog steeds! :P

• 2 years later...
(...) Alison Krauss & Union Station - So Long So Wrong. Ondanks de warmte toch nog een stukje geluisterd en dat klonk super goed. Ik denk dat deze ook aardig in de buurt komt als een referentieplaat.(...)

:wub: Alison Krauss klinkt zelfs over de telefoon nog fantastisch!

(zucht...) Wat een st

Guest tubejack
Zo, die Spido! Zat je oude postings door te lezen???

Inmiddels heb ik wel de MFSL-LP's van Allison aangeschaft, die wel goed klinkt! Maar je moet er wel zin in hebben!

Ik heb hem ook deze dubbel LP, eigenlijk een miskoop :( in mijn enthousiasme van een van haar

CD veel te vlug gekocht ..... so wrong :o cowboy muziek ... Maar als je in de stemming bent B)

Bovendien staan er een paar hele mooie nummers op ..... zonder veel tingeltangel :ph34r:

Beetje haat-liefde LP dus....

Groet,

Jack

Inderdaad, je moet er net zin in hebben, maar dat geld eigenlijk voor de meeste muziek.

(van al m'n circa 660 CD's zijn er misschien 20/30 waarvan ik alle nummers mooi vind)

Ik heb 'So long, so wrong' op CD (4x goedkoper dan op LP :P ) en ik vind ook de nummers waar zij

op zingt veruit 't mooist.

De snellere, typische bluegrass nummers zijn mij ook iets uhh..te hillbilly. TN-5653-cowboy.gif

(hoewel ik wel hou van instrumenten als dobro, mandoline en (tenzij subtiel gebruikt) lapsteel)

Maar als je van die pure Alison nummers houd, kan ik je haar meest recente album aanraden.

(heb 'm net gedownload en even beluisterd. Zijn b-sides, filmtracks en duetten)

ROUN0555_Cover.jpg

(volgens mij is ie (nog ?) niet op vinyl uit.

Wat wel 't geval is bij dit album van Alison Krauss samen met Robert Plant) :)

51Q5QZeP4dL._SS500_.jpg