audiovorden Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Het begon allemaal begin dit jaar, toen ik een Fat Bob S met rega-arm op proef mee kreeg. Hij moest opboksen tegen mijn Goldmund Studietto met JA-element. En ja, zo'n direct-drive gevalletje was geen partij voor de Fat Bob. Nu overdrijf ik een beetje, maar sinds de "bluenote adepten" dit forum overbevolken, is dit de regel hier geworden (grapje). Maar eigenlijk had ik gehoopt dat mijn Goldmund partij zou kunnen bieden. Was ook wel een beetje zo, maar eerlijk is eerlijk de Fat Bob klonk mooier, strakker, muzikaler, etc. Nou wil het geval dat H te S me ook een Roksan phono-pre meegaf. Om eens te vergelijken met mijn Sphinx. En ja, toen viel de Sphinx, die ik wel hoog heb zitten, door de mand. Of eigenlijk ook niet, maar de Roksan klonk wel veel mooier. Is enige tijd geleden op dit forum al verslag van gedaan. Goed, inmiddels zijn we medio 205. Ik heb de Fat Bob al lang in huis met een mooie SME-arm. En de Roksan heb ik maar weer teruggebracht. Teslotte moet je wat te wensen overhouden, nietwaar. Maar het zat me toch niet lekker. Dus heb ik enige weken geleden mijn Sphinx naar Artspeak in Ommeren gebracht, met de vraag: is hier nog iets van te maken, of is het een hopeloos geval. Ik overdrijf alweer. Hoe komt dat toch. Nee, ik heb gevraagd of een modificatie zinvol was. Dat bleek het geval te zijn. Eigenlijk had ik het ook moeten weten. Mijn Audio Research voorversterker en Perreaux eindversterker en ook mijn cd-setje zijn al eens in Ommeren geweest. En vorig jaar heb ik nog met mijn eigen oren kunnen ervaren dat mijn eindversterker op een Thiel 3.6 een ML 331 tot zwijgen bracht. Over een muzikale eindversterker gesproken. Een week later en een kleine 200 euro lichter, kreeg ik mijn Sphinx weer mee terug. Hij was door het gebruik van dempingsmateriaal op de bodemplaat en op het deksel in ieder geval zwaarder geworden. Ook is de interne bedrading hier en daar aangepakt, is er een fatsoenlijk netsnoer aangezet, zijn er black gates geplaatst en is de standaardzekering vervangen door een APH-zekering. Ik ben bang dat ik nog iets vergeten ben. Na enige dagen inspelen, moet ik bekennen dat de Sphinx een stap voorwaarts heeft gezet. Een voller en vooral strakker laag, meer details hoorbaar en vooral meer punch. Al met al ben ik zeer tevreden met deze modificatie. Fat Bob bezitters zijn bescheiden van aard (ik tenminste wel). Ik zal dan ook niet beweren dat de Sphinx de Roksan nu wegspeelt, maar dat ie dichter in de buurt komt is een ding wat zeker is. Voorlopig heeft ie z'n plaats in het audiorack behouden. Lourens ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Fat Bob bezitters zijn bescheiden van aard (ik tenminste wel). Lourens Het is dat je het zelf zegt...... Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Goed, inmiddels zijn we medio 205. De levering van Transrotor aan de Bataavse gebieden is voorlopig stilgelegd, wegens kleine invallen van Visigothen. De weg naar Belgica is nog veilig, dus misschien moet je volgende upgrade maar eens een echt Ianus Aquilla element worden. De keizer in Rome speelt daar ook mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 De weg naar Belgica is nog veilig WAARSCHUWING. Nabij Antwerpia is echter een bende van 2 Galli Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Het begon allemaal begin dit jaar, toen ik een Fat Bob S met rega-arm op proef mee kreeg. Hij moest opboksen tegen mijn Goldmund Studietto met JA-element. En ja, zo'n direct-drive gevalletje was geen partij voor de Fat Bob. Nu overdrijf ik een beetje, maar sinds de "bluenote adepten" dit forum overbevolken, is dit de regel hier geworden (grapje). Maar eigenlijk had ik gehoopt dat mijn Goldmund partij zou kunnen bieden. Was ook wel een beetje zo, maar eerlijk is eerlijk de Fat Bob klonk mooier, strakker, muzikaler, etc. Nou wil het geval dat H te S me ook een Roksan phono-pre meegaf. Om eens te vergelijken met mijn Sphinx. En ja, toen viel de Sphinx, die ik wel hoog heb zitten, door de mand. Of eigenlijk ook niet, maar de Roksan klonk wel veel mooier. Is enige tijd geleden op dit forum al verslag van gedaan. Goed, inmiddels zijn we medio 205. Ik heb de Fat Bob al lang in huis met een mooie SME-arm. En de Roksan heb ik maar weer teruggebracht. Teslotte moet je wat te wensen overhouden, nietwaar. Maar het zat me toch niet lekker. Dus heb ik enige weken geleden mijn Sphinx naar Artspeak in Ommeren gebracht, met de vraag: is hier nog iets van te maken, of is het een hopeloos geval. Ik overdrijf alweer. Hoe komt dat toch. Nee, ik heb gevraagd of een modificatie zinvol was. Dat bleek het geval te zijn. Eigenlijk had ik het ook moeten weten. Mijn Audio Research voorversterker en Perreaux eindversterker en ook mijn cd-setje zijn al eens in Ommeren geweest. En vorig jaar heb ik nog met mijn eigen oren kunnen ervaren dat mijn eindversterker op een Thiel 3.6 een ML 331 tot zwijgen bracht. Over een muzikale eindversterker gesproken. Een week later en een kleine 200 euro lichter, kreeg ik mijn Sphinx weer mee terug. Hij was door het gebruik van dempingsmateriaal op de bodemplaat en op het deksel in ieder geval zwaarder geworden. Ook is de interne bedrading hier en daar aangepakt, is er een fatsoenlijk netsnoer aangezet, zijn er black gates geplaatst en is de standaardzekering vervangen door een APH-zekering. Ik ben bang dat ik nog iets vergeten ben. Na enige dagen inspelen, moet ik bekennen dat de Sphinx een stap voorwaarts heeft gezet. Een voller en vooral strakker laag, meer details hoorbaar en vooral meer punch. Al met al ben ik zeer tevreden met deze modificatie. Fat Bob bezitters zijn bescheiden van aard (ik tenminste wel). Ik zal dan ook niet beweren dat de Sphinx de Roksan nu wegspeelt, maar dat ie dichter in de buurt komt is een ding wat zeker is. Voorlopig heeft ie z'n plaats in het audiorack behouden. Lourens ( Hallo Audiovorden! Alweer een fraai verhaal over opnieuw een fraaie ervaring: intussen ben je het audio-walhalla dicht benaderd! Overigens moet je er niet aan denken wat er gebeurt wanneer zoiets als een Roksan phono-pre door ArtSpeak wordt aangepakt, maar het is een wijze spreuk om altijd iets te wensen over te moeten houden, Groet, BellaVista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Goed, inmiddels zijn we medio 205. De levering van Transrotor aan de Bataavse gebieden is voorlopig stilgelegd, wegens kleine invallen van Visigothen. De weg naar Belgica is nog veilig, dus misschien moet je volgende upgrade maar eens een echt Ianus Aquilla element worden. De keizer in Rome speelt daar ook mee. Jammer dat niet iedereen de inhoud van een serieus en informatief stuk kan waarderen en valt over een... tikfoutje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Beste Audiovorden, Al met al een leuk verhaal en zo te lezen een opwaardering die zijn geld dubbel en dwars waard is. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Goed, inmiddels zijn we medio 205. De levering van Transrotor aan de Bataavse gebieden is voorlopig stilgelegd, wegens kleine invallen van Visigothen. De weg naar Belgica is nog veilig, dus misschien moet je volgende upgrade maar eens een echt Ianus Aquilla element worden. De keizer in Rome speelt daar ook mee. Jammer dat niet iedereen de inhoud van een serieus en informatief stuk kan waarderen en valt over een... tikfoutje! Sorry, maar ik vind het wel geestig. Ik had ook bijna gereageeerd na het lezen van de tikfout, maar kon me nog net bedwingen het niet te doen Wat de Sphinx betreft. Dit is standaard al een zeer goede phono en natuurlijk kan hij beter gemaakt worden. Het is tenslotte een "massa"-produkt, dus iets waar geld op verdiend moet worden en in feite zo goedkoop mogelijk een goed resultaat moet kunnen bieden. Als er niet op de centen gekeken hoeft te worden is ook Sphinx in staat een betere phonotrap aan te bieden. Maar een producent moet ook hier kiezen voor enige continuiteit in het produktieproces en dat is de laatste tijd met BG's tamelijk lastig. Dat Louis dingen kan tweaken is dacht ik bekend. En dat het bij veel dingen goed gedaan wordt is ook een feit. Wat wel jammer is is dat Louis een beetje naar eigen smaak tweakt. Op zich niet verkeerd, maar als die smaak je niet bevalt is dat minder. Toch is Artspeak wel een betrouwbaar adres en Louis kan je ook duidelijk vertellen wat er allemaal mogelijk is. Niks mis mee BTW, mijn Bryston 4B-ST komt ook van Artspeak, maar is wel nog origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts