jasper26 Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Hallo, Ik heb een goede versterker (Yamaha) en een paar flinke zelfbouw speakers. als ik een cd draai/ film kijk is het geluid goed en hard. Als ik het geluid van de tv via de versterker laat lopen, moet ik mn versterker bijna op maximaal zetten eer het geluid een goed volume heeft. Heeft iemand hier ideeen voor om dit te verhelpen. iets van voorversterken ofzo? alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Zit er op je versterker niet een "Tape" of "Tape Monitor" ingang? Deze zijn vaak gevoeliger dan de Aux e.d. ingangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Of je moet het volume harder zetten (op de tv) Of je moet de video rec out (via scart) signalen gebruiken Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Is de uitgang van de tv variabel? Als je de tv harder zet, gaat het dan ook via de versterker harder? Meestal is dat het probleem. Het verschil aan gevoeligheid tussen de interne TV-versterker en de externe versterker is vaak groot en haal je de normale lijnspanning alleen als je de TV op vol volume zet Er zijn ook tv's waarvan je de uitgang kunt instellen naar externe versterker of zo. In dat geval wordt het signaal al opgekrikt. Dit moet in de manual staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Ik zie je nu niet direct voor dom aan maar misschien dat je per ongeluk een verkeerde aansluiting hebt gekozen?!?! Geen ingang maar een uitgang per ongeluk?!?!? Kies anders voor de goede orde even de AUX ingang.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts