Jump to content

brom vantuner

rienberends
 Share

Recommended Posts

Ik heb een tuner aangesloten op mijn versterker. Camtech 8000A. Nu heb ik een vervelende brom op mijn speeakers zitten Als ik de kabel van kabelantenne(CASEMA) eruittrek is de brom weg. Ook pakt de versterker radiosignalen op als ik hem open draai. Iets aan te doen? Of moet ik gewoon weer mijn NAD 753 receiver aansluiten. Die geeft totaal geen brom.

Ik had ook brom toen ik mijn tuner op de distributie aansloot, met een FM-antenne

had ik het niet.

Ik denk dat het te maken heeft met de aarding van je tuner of versterker,

waarschijnlijk wel de tuner, probeer die aan te sluiten op het lichtnet met een stekker die een aarding heeft.

Veel geluk.

dat was dus een top-tip.

ook als je geen brom hebt, altijd mantelstroomfilter gebruiken, er kan anders aardig wat storing de installatie binnenkomen via de kabel, wat afdoet aan de prestaties.

groet

Nooit duidelijk geworden waar je die kan krijgen.

Carl

Tjonge Carl,

Niet in de etalage gekeken ?

Die van ons is zelfs galvanisch ontkoppelt :lol:;)

Ook zitten er F connectors bij, iedereen met een tuner en ook met een DD set moet zo'n ding hebben.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

ehh zal wel dom zijn .... wat is een DD set?

wat zijn f-connectors?

ofwel: kan ik wat mee opschieten?

dank dank .....

groet

DD-set is Dolby Digital set, dus een hometheatre set

Een F-connector is een professionele schroefconnector die in de CAI-techniek thuis hoort. Het is eigenlijk een buisje die op de gestripte kable geklemd/geschroeft wordt. De binnenader maakt gelijk contact, dus zonder extra overgang.

Coax%20F%20connector.jpg

;)

BTW, een mantelstroomfilter is makkelijk zelf te maken en zelfs zo dat ie onzichtbaar is, door 2 condensatoren in serie met de massa en de signaaldraad te solderen. Past gewoon in de plug zelf ;)

Volgens mij heb ik dat al eens (of meerdere keren) verteld :rolleyes:

Die van ons is zelfs galvanisch ontkoppelt  :lol:  ;)

Ja die Haudio verkoopt geen nep :P:lol:

Zijn mantelstroomfilters daar niet expliciet voor gemaakt?

Het is trouwens wel oppassen met die F-connectors. Die moeten wel precies op de kabel passen en ook de massieve kabelkern moet de juiste dikte hebben. Ze hebben ook het nadeel dat de kabelkern het middencontact is wat op den duur gaat oxideren.

Het blijft tobben :P

;)