Guest Kraus vonBentinck Posted 24 juni 2005 Report Share Posted 24 juni 2005 Zomaar een interessante link voor een heel andere high-end benadering met 2 x 3 watt triodeversterking en zeker interessante luidsprekerconcepten Johannes LeBong Retro Audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 juni 2005 Members Report Share Posted 25 juni 2005 Beste Kraus , Leuke link , je kunt inderdaad leuke spulletjes vinden met het jaren 60 concept. Soms schrik je je rot , als je hoort hoe goed dat dan ook kan klinken. Toen mijn oudste dochter werd geboren , kreeg ze van haar peet oom een roze/blauw gespoten Bocama buizen versterkertje van 2 x 8 watt. Haar naam erin gegraveerd en al. Dat ding kwam uit 1968 (mijn geboorte jaar) , en soms sluiten we dat dingetje wel eens aan op een setje Tannoy Eaton's uit 1975 (mijn vrouw haar geboortejaar). Zo muziekaal als dat speelt , krab je je dan wel eens op je hoofd... Het is allemaal wat onderhouds-gevoeliger , maar wat een hoop lol voor een paar grijpstuivers. Begin alleen nooit over een CE keurmerk... Waar nostalgie wel niet goed voor kan zijn. Aleen jammer dat deze ''sessies'' gepaard gaan met K3 en Chipz... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Ik heb zelf van de week een "poor man's Tivoli" opgehaald, gratis: Het is de Grundig Concertboy Automatic. Hij vult met gemak de kamer met muziek, en heeft de langste antenne die ik ooit op zo'n radio gezien heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Oud wil absoluut niet zeggen slecht, in tegendeel zelfs. Mijn oude Quad apparaten (de meeste zijn ouder dan ik ben) spelen de sterren van de hemel zo mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Oud wil absoluut niet zeggen slecht, in tegendeel zelfs. Mijn oude Quad apparaten (de meeste zijn ouder dan ik ben) spelen de sterren van de hemel zo mooi! Waar jij over spreekt, dat is vintage-audio; deze man maakt hypermoderne spullen (wel oude buizen overigens) geinspireerd op de jaren '60; hij noemt het zelf high-end. Het schijnt een heel eigenwijze figuur te zijn met eigen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Ik heb zelf van de week een "poor man's Tivoli" opgehaald, gratis: ... Het is de Grundig Concertboy Automatic. Hij vult met gemak de kamer met muziek, en heeft de langste antenne die ik ooit op zo'n radio gezien heb. Eh, Grundig was de Rolls Roys onder de (wereld) radios in de jaren 60-80. Samen mitt ITT schaub lorenz. Leuk ding, wou dat ik mijn eerste radiootje (Nordmende) nog had kicken hoor (ik wordt echt oud) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Het heeft wel een hoog "Vroeger was alles beter" gehalte Kraus. Ach mijn oom genoot ook met volle teugen van opera uit het radiodistributiekastje van de PTT destijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Het heeft wel een hoog "Vroeger was alles beter" gehalte. Ach mijn oom gennot ook met volle teugen van opera uit het radiodistributiekastje van de PTT destijds. Maar dat was toch ook zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 SUPERCOOL!!! Mijn eerste radio...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Oud wil absoluut niet zeggen slecht, in tegendeel zelfs. Mijn oude Quad apparaten (de meeste zijn ouder dan ik ben) spelen de sterren van de hemel zo mooi! Waar jij over spreekt, dat is vintage-audio; deze man maakt hypermoderne spullen (wel oude buizen overigens) geinspireerd op de jaren '60; hij noemt het zelf high-end. Het schijnt een heel eigenwijze figuur te zijn met eigen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juni 2005 Report Share Posted 28 juni 2005 Hier een leuk stukje van Roger Russell, die het allemaal mee gemaakt heeft http://www.roger-russell.com/mysound/mysound.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts