Jump to content

Vincent? versterkers

Guest Mark
 Share

Recommended Posts

Ik meen deze naam te hebben gelezen op een paar zeer goed en professioneel uitziende componenten. Helaas hadden ze geen folders beschikbaar en op internet kan ik ook niets vinden over deze fabrikant. Misschien weten jullie waar ik wel informatie kan vinden of hebben jullie zelfs ervaring met dit merk!

Alvast bedankt!!

Mark,

In Groningen kun je bij een audiozaak in de steentilstraat luisteren naar een Klasse A versterker met de bijbehorende CD-speler van het merk Vincent.

Klonk erg goed, ze hebben daar overigens ook een foldertje.

Groet, Kees

Hallo Kees de folders krijgen ze dinsdag weer ik heb een paar bestelt vanmiddag .Ik zit namelijk ook te denken aan een Vincent de geintregeerde versie S233 schitterend om te zien kost weinig (naar vehouding )Ze zijn begonnen ooit met budget biuzen versterkers,maar dit ziet er erg proffesioneel uit ,in duitsland koop je ze overigens voor de helft van wat ze hier kosten!!!Vriendelijke groet Kenneth

Kenneth,

Dat van Duitsland, was mij ook al eens opgevallen. Professioneel zeg je. Bedoel je dan alleen het uiterlijk of toch ook de kwaliteit van de muziekweergave? Voor ditlaatste vindt ik interessant. Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere versterker. Surf al een tijdje op de tweedehands markt, maar heb nog niks interessant kunnen vinden. Nieuw zit ik dus te denken aan de Vincent 233 of de MF A3. Heb ze nog nooit naast elkaar kunnen beluisteren. Kun jij misschien meer zeggen over dit vergelijk?

Anders een reactie op jklanternans@hotmail.com

mvg, Kees

Guest kennethjohn

Ik moet je bekennen ik heb hem zelf heel vlugtig beluisterd mijn eerste indruk was goed stereo beeld en plaatsing waren goed .De versterker beshikt over XLR input's en de speakeraansluitingen logen er ook niet om ,hij weegt 31KG en is geheel gebouwdt van aluminum Met aan de voorzeide mooie diep blauwe leds ,een volumeknop en een keuzeschakelaar echt schitterend om te zien (high endig zoals de duitsers zeggen)(dit was de Vincent S-233 met de combinerende CDS-3 cdspeler van Vincent)De SA-31 en de SP-331 heb ik niet beluisterd want dat is een buizen combinatie en daar wil ik van af .Want ik draai nu met Radford MA50 en dat heeft geen vermogen genoeg om mijn luidsprekers aan te sturen en ik heb Audio Research geprobeerd wil ook niet ,vandaar dat ik over wil stappen op transistor en zodoende ben ik op de Vincent gekomen die stond bij de groerf het uitelijk sprak me direkt aan en de prijs ook Maar dan komt de grap je kunt de Vincent S-233 hier kopen voor F2750,- en de speler CDS-3 voor F2000,- opzich niet duur ,maar nou sloeg ik een audio open (duits audioblad)en staat er in een advertentie beide aparaten voor en bedrag van F2990,-DM dat komt omgerekent hier op F3300,-gulden ja dan is de keuze snel gemaakt of niet!!Vriendelijke groet Kenneth

Kenneth,

Ben ik helemaal met je eens. Wil je beslist een nieuwe versterker gaan kopen? Ik weet niet wat voor speakers je moet aansturen, maar iets als een Sphinx 2/12 kan veel geven zonder sweten.

Even over die Radfords. Hoe presteren die met een stel hoog rendement speakers? Ben namelijk hier op HEAR tegen een paar Rogers aangewandeld, leek me interessant. Hoe zou dit combineren denk je?

Groetn ut grun, Kees

Guest kennethjohn

Kees de Radfords kun je prima combineren met hoogredement luidsprekers ,en zeker Rogers het zijn beide engelse producten .Ik heb zelf Infinity kappa 9.2I en die lusten nog al wat iedereen zeg: 2 x 250 tot 500 watt is de luidspreker niet vreemd .Dus zit ik met de Vincent nog laag maar die heeft een zeer hoge ruststroom 1000> dempingsfactor dat zou goed moeten gaan .Anders maar even wachten op een goede versterker want bij Springair hebben ze ook altijd hele mooie occasions voor zeer weinig .Heb je daar wel eens gekeken: http://www.springair.de/ ook weer een duitse firma maarja zolang de prijzen in nederland nog steeds belaglijk hoog zijn wijk ik wel even uit .Er is overigens ook een soort duitse Ibazar: http://listings.ebay.de/aw/listings/list/a...ory0/index.html Daar staat ook altijd wel leuk spul voor weinig het enige nadeel is het is een veiling site dus je moet beiden .Ik hoop dat er wat van die duitse bedrijven hier neer strijken dan moeten de anderen ook wel met de prijzen naar beneden dacht je niet .De engelsen zijn al wel aanwezig hier Richersound ook vrij voordelig ,en anders maar bij het paticuliere cuircie houden!!Vriendelijke groet Kenneth (ps welke Rogers zijn het)

vincent? heb een dure set gehoord,echt chinese rommel,waardevast als een kia dus over een paar jaar kan je er misschien een

ijsje voor kopen.....investeer in een echt merk!

Guest merksteijn

Hallo Mark,

Ben Wijnands van AUDIOPULSE (VINCENT versterkers) zal op 17 en 18 maart aanwezig zijn op de HiFi Video Show Overijssel. Meer informatie hierover vindt je onder rubriek EVENTS.

Met vriendelijke groet,

Theo Buitink

Merksteijn beeld & geluid Hengelo.

(organisator HiFi Video Show Overijssel)

• 3 weeks later...
Guest masterchi

Ik heb de Vincent Monoblokken beluisterd met de cd speler bij speaker &Co aardig geluid maar niet spectaculair (mond open)zoals gezegt investeer erin en huur maar tegelijkertijd een reclamebureau in voor een flink budget want wanneer je ze wil verkopen om te upgraden zal je eerste de eventuele koper moeten overtuigen .(kent iemand Redgum zelfde laken een pak).Doe eens leuk en probeer een Bryston 3bst te pakken te krijgen 20 jaar garantie en een muzikaliteit

waar je van achterover slaat.

succes

masterchi

• 1 month later...
Guest HAIVAI

Ach wat is dat bryston toch geweldig.

hebben ook maar 2 pogingen nodig gehad om "er in"te komen. een jaar of..15-20 geleden was er geen hond die in die "rommel" intresse had.

Ik heb nog geen slechte recensie van Vincent kunnen ontdeken,Engels duits of usa,overal zijn ze positief.

En dat zonder die geweldige kapitalistische marketing buro's.

Ga eerst eens luisteren voor dat je een oordeel klaar hebt (schijnt geloof ik zowiezo moeilijk te zijn hier).

Het leven bestaat niet aleen uit b.v. krell,M.L.,B&W en andere Bekende namen,dat willen de (meeste)bladen en audio zaken jullie wel doen geloven,maar je mag echt wel eens zelf iets beslissen hoor.

Nou opel rijders de groeten.T.