Jump to content

Benz

carl
 Share

Recommended Posts

Ik zat eens op het internet te kijken maar die Benz is eigenlijk een vreemd merk. Het is een Zwitsers bedrijf en de produkten worden deels gemaakt in Zwitserland. Toch vind je nergens een Zwitserse site. Er wordt altijd verwezen naar Musical Surroundings. Loopt die distributie nu via Amerika?

Carl

• Members

Beste Carl , ik weet niet of je er iets aan hebt , maar lees dit even ...

Benz Micro

Swiss maker of pickups and related products, with manufacturing in both Switzerland and Japan, originally founded by engineer Ernst Benz to make diamonds for mechanical watch movements (and the company actually still makes mechanical watches and aviation clockworks), the company bought the intellectual and cartridge manufacturing assets of the Empire Scientific company. No homepage but his link to a distributors page. Official homepage.

Distributed in Canada by Tricell, in Austria by Trenner, in Sweden by High-fi Consult , in the UK by Audiofreaks and in the USA by Musical Surroundings (heb je al , en hoef ik dus niet te knippen en te plakken)

Ik zou dus eerst levertijden en prijzen vergelijken , voor ik in Amerika zou bestellen...

Groet

Hai Arden,

Ik was helemaal niet van plan in de US te kopen (ik wil hem eerst horen), maar het intigreerde me dat een Zwitsers bedrijf geen eigen site had.

Groet,

Carl

Beste Carl , ik weet niet of je er iets aan hebt , maar lees dit even ...

Benz Micro

Swiss maker of pickups and related products, with manufacturing in both Switzerland and Japan, originally founded by engineer Ernst Benz to make diamonds for mechanical watch movements (and the company actually still makes mechanical watches and aviation clockworks), the company bought the intellectual and cartridge manufacturing assets of the Empire Scientific company. No homepage but his link to a distributors page. Official homepage.

Distributed in Canada by Tricell, in Austria by  Trenner, in Sweden by  High-fi Consult , in the UK by Audiofreaks and in the USA by Musical Surroundings (heb je al , en hoef ik dus niet te knippen en te plakken)

Ik zou dus eerst levertijden en prijzen vergelijken , voor ik in Amerika zou bestellen...

Groet

Trenner heeft de site niet bij gewerkt en het "kopieren en plakken" is niet helemaal goed gegaan. De link van High-Fi Consult, leidt ook naar Trenner :blink::rolleyes:;)

Hier is de juiste link naar High-fi Consult. BTW, is er iemand het Zweeds machtig :confused::blink::D;)

Hai allemaal,

Wat ik nu weer heel leuk vind, is te weten dat Benz eigenlijk afstamt van Empire en dat was vroeger toch wel een bekende elementenfabrikant.

Overigens koop ik nooit en te nimmer iets wat ik niet in mijn eigen systeem heb beluisterd. En als ik iets ga lenen dan koop ik in beginsel dat artikel bij die zaak en niet in het buitenland.

Overigens aankopen gaat bij mij langzaam, maar sinds ik die Electrocompaniet in huis heb gehad wil ik toch wel heel graag een nieuwe phonotrap. Een echte upgrade.

Carl

• Members
Trenner heeft de site niet bij gewerkt en het "kopieren en plakken" is niet helemaal goed gegaan. De link van High-Fi Consult, leidt ook naar Trenner :blink:  :rolleyes:  ;)

Hier is de juiste link naar High-fi Consult. BTW, is er iemand het Zweeds machtig  :confused::blink:  :D  ;)

Zoals mijn jongste dochter altijd zegt , OEPSIE...

Dat heb je wel is he , effe vlug , vlug , vlug.

Maar gelukkig let men hier nog op , waarvoor dank...

Groet

Ik was helemaal niet van plan in de US te kopen (ik wil hem eerst horen), maar het intigreerde me dat een Zwitsers bedrijf geen eigen site had.

Groet,

Carl

Dit is de Nederlandse importeur

(praat nog makkelijker)

Importeur :

Sound Design Import

Postbus 76

9230 AB Surhuisterveen

Telefoon/fax 0516 577236

E-mail jelsound@hotmail.com

Benz is een bijzonder traditioneel (ouderwets?) bedrijf dat niet zo hard trekt aan die nieuwerwetse zaken als websites.

;)

Groet,

Carl

Dit is de Nederlandse importeur

(praat nog makkelijker)

Importeur :

Sound Design Import

Postbus 76

9230 AB Surhuisterveen

Telefoon/fax 0516 577236

E-mail jelsound@hotmail.com

Benz is een bijzonder traditioneel (ouderwets?) bedrijf dat niet zo hard trekt aan die nieuwerwetse zaken als websites.

;)

Mocht je tot aanschaf van een Benz element overgaan stuur dan eens een mailtje

naar juki@leonidasltd.com en vraag wat ze kosten. Ik heb destijds, in 2004, een Benz Micro Ref 2 Silver gekocht bij hem voor $ 800,-- (

Hai allemaal,

Ik ga eens naar wat trappen luisteren. Voorlopig heb ik mijn conclusies wel getrokken:

- Ik heb iets van > 60 gain nodig

- Subsonisch filter 10 hz

- Zo mogelijk impedantie instelbaar

- Zo mogelijk klein kastje (WAF factor)

Groet,

Carl

Hai allemaal,

Ik ga eens naar wat trappen luisteren. Voorlopig heb ik mijn conclusies wel getrokken:

- Ik heb iets van > 60 gain nodig

- Subsonisch filter 10 hz

- Zo mogelijk impedantie instelbaar

- Zo mogelijk klein kastje (WAF factor)

Groet,

Carl

Een RIAA die hier niet veel genoemd wordt is die van DACT. Volgens mij voldoet die aan je eisen. De kast kan heel klein zijn, maar je moet hem zelf kiezen en inbouwen. Je kunt hier kijken naar specs en opbouw.

Als je hem wilt beluisteren heb ik eentje staan spelen, dus dat zou ook mogelijk moeten zijn om te regelen. ;)