Jump to content

system of a down

joopus
 Share

Recommended Posts

Heftig Jopie. Is al die muziek zo heftig als het nummer when angels deserve to DIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

nee totaal niet, ik houd niet van metal, maar deze is waanzinnig goed geproduceerd, en geweldige mooie melodie

Toxicity, de vorige cd van SOAD is ook erg goed. De nieuwe heb ik nog niet gehoord. Toxicity heeft ook geniale melodien. Het debuut is wat minder vind ik, maar ook nog wel te pruimen. Niet alle nummers vind ik goed trouwens. Er staan op deze 2 cd ook wel herrie-nummers. Nogmaals, de nieuwe heb ik nog niet gehoord (op de radio al wel een flink aantal nummers trouwens), dus misschien ie die nog wel beter... Ik vind SOAD een van de weinige verwieuwende bands trouwens...

Op de eerste staat natuurlijk "Sugar" wat IMHO een geweldig nummer is. Toxicity is in zijn geheel beter dan de eerste, maar mist wat mij betreft het vernieuwende van het eerste album een beetje. Jammer genoeg kwam daarna "Steal This Album" die het inderdaad niet waard was om gekocht te worden. Met Mezmerize hebben ze wat mij betreft zichzelf overtroffen. Geweldig album. Heel erg origineel, de afwisseling tussen "normale" zang en meer grunten. De geweldige refreinen en de aparte geluiden tussendoor zoals in "Old School Hollywood". Vind het echt een geweldig album en ga hem ook zeker kopen (meestal download ik nieuwe albums eerst en als ze dan na een tijdje niet zijn gaan vervelen koop ik ze)

Ik heb ze een paar jaar geleden op Pinkpop gezien. Toen was Toxicity net uit geloof ik. Ze waren wel redelijk, maar niet heel goed of zo. De drummer en gitarist konden hier en daar niet helemaal de snelheid halen die ze op cd wel halen. En de zanger was niet helemaal goed bij stem, maar dat kan door veel optreden komen natuurlijk... Ze schijnen tegenwoordig beter te spelen (doordat ze veel hebben opgetreden de afgelopen jaren).

Heb net Mezmerize gedownload en ben 'm nu aan het luisteren. Hij begint in ieder geval goed, met B.Y.O.B., maar die kende ik al ;)

Hij is wel kort zeg. Nog net geen 37 minuten. Hij is nu al bijna weer afgelopen (nog maar 2 nummers)... Maar hij is idd goed.

Ik kende trouwens al best veel nummers. En dat klopt ook wel, want er was laatst op Kink FM een interview met de drummer en toen hebben ze een hoop nieuwe nummers gedraaid. B.Y.O.B., Cigaro, Radio/Video, Sad Statue en Old School Holywood. Zijn ook wel de sterkere nummers van het album, zo te horen...

• 2 weeks later...
satanische metal,

doe mij maar goedbedoelde melodische rock.. satriani, steve vai en shit ;)

Satanisch? Waar haal je dat vandaan? Ik zou het eerder politieke metal noemen, gezien de nogal uitgesproken teksten...

Dat er satanische metal bestaat, weet ik wel, maar dan moet je eerder denken aan bands als Cradle of Filth, Dimmu Borgir of iets dergelijks. En dan nog moet je je afvragen in hoeverre die gasten werkelijk satanisten zijn, of dat het meer een imago is dat ze zich aanmeten... Ik denk zelf dat laatste. Zeker voor deze bands, want die zijn redelijk 'commercieel'. In de underground wereld (vooral in Noorwegen en Zweden meen ik) zullen er nog wel extremere bands zijn...

Jazeker,

Allereerst moet mij toch echt van het hart dat CoF echt niet pretendeert enige verbintenis te hebben met welk geloof ( of anti-geloof ) dan ook, dus ook niet met het Satanisme. De heren leven gewoon volgens hun eigen wetten en zijn tekstueel van allerlei soorten onderwerpen voorzien. Dimmu Borgir claimt wel een licht anti-christelijke grondslag te hebben, dan heb je nog de ( vooral ) Amerikaanse bands die veelal death-metal spelen met een zwaar zijn be

Jazeker,

Allereerst moet mij toch echt van het hart dat CoF echt niet pretendeert enige verbintenis te hebben met welk geloof ( of anti-geloof ) dan ook, dus ook niet met het Satanisme. De heren leven gewoon volgens hun eigen wetten en zijn tekstueel van allerlei soorten onderwerpen voorzien. Dimmu Borgir claimt wel een licht anti-christelijke grondslag te hebben, dan heb je nog de ( vooral ) Amerikaanse bands die veelal death-metal spelen met een zwaar zijn be

Jazeker,

Yep, die pentagrammen staan inderdaad voor Occultisme, alleen hebben de satanisten het zich toegeeigend omdat er precies een scapegoat inpast.

w_2112.gif

Oeps, nu is Rush ook al fout.....

Inderdaad, "toegeeigend". Het pentagram is gewoon direct gerelateerd aan de gulden snede en verder niets. Het is een zeer oude veelvoorkomende vorm, alleen er zijn allerhande figuren die er alle mogelijke onzin aan toedichten. Het is eigenlijk triest dat dit soort dingen volledig uit hun verband gerukt worden. Kijk b.v. eens naar de italiaans voetbalnazies, ze gebruiken allerhande keltische symbolen die werkelijk helemaal niets met hun opvattingen te maken hebben. En iedereen kent natuurlijk de swastika's. Allemaal fusion zullen we maar zeggen.

Het toppunt van fusioncooking? Stamppot boerenkool met satesaus.

SISTERSO.JPG

Dit lijkt me meer een vijfpuntige ster dan een pentagram (die van Rush ook trouwens). Een pentagram heeft doorgetrokken lijnen (van punt naar punt). Bovendien staat ie met de punt naar boven gericht, en staat ie dus eerder voor iets positiefs en niet voor het occulte...