PieterInfinity Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Hallo, Had even mijn midrange binnengestoken bij elektronicus omdat er kleinigheid moest gesoldeerd worden en ik geen fijne soldeerbout heb en die man heeft die midrange met membraan naar beneden gelegd. Resultaat: winding af. Dit lijkt mij zeer moeilijk te solderen. Poging tot leverde een weerstandsmeting van 25 Ohm op terwijl de impedantie slechts 8 Ohm mag zijn. Weet er iemand of er een manier is om dit te herstellen? Eventueel occasiestukken of luidsprekers van ander merk? Het betreft: Infinity Quantum 3 De luidspreker voor midden-hoog. Vierkant plaatje van 13cm op 13cm ronde dome van 5cm diameter. Impedantie 8 Ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Hallo, Had even mijn midrange binnengestoken bij elektronicus omdat er kleinigheid moest gesoldeerd worden en ik geen fijne soldeerbout heb en die man heeft die midrange met membraan naar beneden gelegd. Resultaat: winding af. Dit lijkt mij zeer moeilijk te solderen. Poging tot leverde een weerstandsmeting van 25 Ohm op terwijl de impedantie slechts 8 Ohm mag zijn. Weet er iemand of er een manier is om dit te herstellen? Eventueel occasiestukken of luidsprekers van ander merk? Het betreft: Infinity Quantum 3 De luidspreker voor midden-hoog. Vierkant plaatje van 13cm op 13cm ronde dome van 5cm diameter. Impedantie 8 Ohm Voor zo ver ik weet zijn deze units niet meer te verkrijgen, speaker is meer dan 20 jaar oud . Misschien bij audiolabs dat ze deze kunnen herstellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts