Jump to content

componenten wisselen

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

beset forumleden,

ik lag vanacht te denken,

je set bestaat uit ongeveer 10 componenten,

van al die componenten bestaan er zeg maar 20 goede merken/types.

wie rekent er even voor mij uit hoeveel keer ik moet wisselen voor ik de goede 'MATCH' heb gevonden?? :rolleyes:

ps: nu snappen jullie gelijk waarom ik zo blij ben dat ik geen verschillen hoor.

ik zou de rest van mijn leven als een gestoorde met componenten gaan wisselen <_<

Als er voor elk component 20 goede mogelijkheden zijn en je hebt 10 componenten dan heb je in totaal 20^10 mogelijkheden. Dat is dus 10.240.000.000.000. Veel succes...

Dat klopt inderdaad Henrie, als alle componenten met elkaar in verband zouden staan/met elkaar zouden zijn verbonden. Platenspeler en cd-speler zijn dat bijvoorbeeld niet.

Het wordt dan bijvoorbeeld:

platenspeler x element x interlink x voortrap x interlink x eindtrap x speakerkabels x speakers = 8 tot de 20ste

PLUS

cd-speler x voortrap x interlinkx eindversterker x speakerkabel x speakers = 6 tot de 20ste

Kleinigheidje, maar toch....

Het zijn in elk geval verschrikkelijk veel mogelijkheden. Te veel.

Als er voor elk component 20 goede mogelijkheden zijn en je hebt 10 componenten dan heb je in totaal 20^10 mogelijkheden. Dat is dus 10.240.000.000.000. Veel succes...

Dat klopt inderdaad Henrie, als alle componenten met elkaar in verband zouden staan/met elkaar zouden zijn verbonden. Platenspeler en cd-speler zijn dat bijvoorbeeld niet.

platenspeler x element x interlink x voortrap x interlink x eindtrap x speakerkabels x speakers = 8 tot de 20ste

PLUS

cd-speler x voortrap x interlinkx eindversterker x speakerkabel x speakers = 6 tot de 20ste

Ja, je hebt gelijk. Mijn geval klopt alleen als je alle 10 de componenten tegelijk gebruikt. Dus een bron, een versterker (vv/ev), speakers en een stel kabels (al kom je dan niet altijd tot 10 componenten denk ik)...

Als je meerdere bronnen gebruikt, dan heb je per bron verschillende mogelijkheden. En dan maar hopen dat je voor de platenspeler op dezelfde versterker/speakers uitkomt als met je cd-speler... :rolleyes:

beset forumleden,

ik lag vanacht te denken,

je set bestaat uit ongeveer 10 componenten,

van al die componenten bestaan er zeg maar 20 goede merken/types.

wie rekent er even voor mij uit hoeveel keer ik moet wisselen voor ik de goede 'MATCH' heb gevonden?? :rolleyes:

ps: nu snappen jullie gelijk waarom ik zo blij ben dat ik geen verschillen hoor.

ik zou de rest van mijn leven als een gestoorde met componenten gaan wisselen <_<

Geen, anders waren het geen goede komponenten.

Daag!

PLUS

*muggeziftermodus* nog steeds niet helemaal goed

je gaat er namelijk van uit dat je alle apparaten moet hebben getest voordat je de goede hebt, het kan ook zijn dat je bij het tweede apparaat al helemaal wild bent van het geluid, dus vallen er weer een stel af.

Daarbij komt ook nog dat je ergens mee moet beginnen waarvanuit je verder redeneerd. Dus eigenlijk is het helemaal onmogelijk om het praktisch uit te voeren.

PLUS

*muggeziftermodus* nog steeds niet helemaal goed

je gaat er namelijk van uit dat je alle apparaten moet hebben getest voordat je de goede hebt, het kan ook zijn dat je bij het tweede apparaat al helemaal wild bent van het geluid, dus vallen er weer een stel af.

Daarbij komt ook nog dat je ergens mee moet beginnen waarvanuit je verder redeneerd. Dus eigenlijk is het helemaal onmogelijk om het praktisch uit te voeren.

Als we toch gaan muggenziften: bovenstaande is een voorbeeld van een berekening van het totaal aantal mogelijkheden. Niet van het aantal pogingen dat iemand nodig heeft om de goede combinatie te vinden...

Maar als je toch geen verschil hoort, kun je net zo goed een midisetje kopen bij Nixons, Megakool, De Harense Slager, BKR of Shit's.

En ... wat doe je dan hier op het forum :blink::rolleyes::P:D;)

Kun je ook gelijk kappen met de betonix :D;)

Guest C J

Wat een onzin toch ook allemaal weer. <_<

Iedereen weet nu zo langzamerhand wel dat Erik geen verschil hoort in componenten, behalve dan zoals hij beweerd, (maar geloven we dat?) in luidsprekers. Dus is het meeste wat hij hier verkondigd flauwekul of opnaaierei. <_< Dat laatste, daar begint het steeds meer op te lijken. <_<

Wat een onzin toch ook allemaal weer. <_<

Iedereen weet nu zo langzamerhand wel dat Erik geen verschil hoort in componenten, behalve dan zoals hij beweerd, (maar geloven we dat?) in luidsprekers. Dus is het meeste wat hij hier verkondigd flauwekul of opnaaierei. <_< Dat laatste, daar begint het steeds meer op te lijken. <_<

Houden zo , het leven is heeeeeeeeeeeel erg saai zonder anders denkenden . :D

Guest Kraus vonBentinck
Maar als je toch geen verschil hoort, kun je net zo goed een midisetje kopen bij Nixons, Megakool, De Harense Slager, BKR of Shit's.

En ... wat doe je dan hier op het forum :blink:  :rolleyes:  :P  :D  ;)

Kun je ook gelijk kappen met de betonix :D  ;)

ik hoor alleen verschil bij

Guest Kraus vonBentinck
Toch werd Erics AVM pre indertijd door de Duitse pers als "absolute spitzenklasse mit CD" bestempeld (15 jaar geleden ofzo).

Ik heb dezelfde AVM V1 en die onlangs vervangen door een mooie buizenpre (CR Woodham 300 Classic Phono Amp); ik wist niet wat ik hoorde; de bekende "2 klassen beter".

Ik heb dezelde AVM (ooit gekocht voor rond dfl 500 aan huis bij de oprichter/eigenaar van AVM) ingeruild voor een 3250 euro kostende Plinius.

Mwah, maakte niet zoveel uit.

;)

Ik doe dus toch iets verkeerd :blink:

Ik heb dezelde AVM (ooit gekocht voor rond dfl 500 aan huis bij de oprichter/eigenaar van AVM) ingeruild voor een 3250 euro kostende Plinius.

;)

Ik doe dus toch iets verkeerd :blink:

??????

Duh, 3000 eurie over de balk gegooid? Volg je niet helemaal Duck.

;)

;)

Ik doe dus toch iets verkeerd  :blink:

??????

Duh, 3000 eurie over de balk gegooid? Volg je niet helemaal Duck.

;)

Nou was een tweedehandsje, dus het valt wel mee.

Guest Kraus vonBentinck

Dat je niet om de haverklap iets anders in huis hebt staan lijkt mij een benijdenswaardige eigenschap en zeer te prijzen, maar gezien je grote interesse in een feilloze laagweergave ben ik er achter gekomen dat juist op dit punt de AVM wel een steekje laat vallen. In je zoektocht naar perfectie onder de 100Hz :D is de versterking een factor die je zeker niet buiten beschouwing mag laten; de bekende uitspraak is immers "wat er bij de bron misgaat, komt aan het eind nooit meer goed" en aangezien de versterker toch vrij veel invloed heeft op de laagweergave en tenslotte halverwege de keten zit, verdient dit punt je aandacht. Ook een betonnix maakt niet meer goed wat er in de stap er voor fout gaat.

Je moet niet de ambitie hebben om alles te horen en te vergelijken. Als je een beetje een voorselectie maakt kom je er wel uit.

Carl