Audiopaul Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 ik heb er natuurlijk ook 1 Beste Kraus, Waarom maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Deze motor dient net voldoende kracht te hebben om het plateau op toeren te houden, ik meen dat NA ook met dit principe werkt. Klopt, waarschijnlijk zal je het plateau dan ook een setje moeten geven net als de Nottingam Analogue. Volgens mij zwengel je met dat zetje de motor aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Beste Peter, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Beste Peter, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 ik heb er natuurlijk ook 1 Beste Kraus, Waarom maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Beste Peter, Ik zal de boodschap doorgeven als ik in Duitsland ben. Nou sterkte dan, gezien de ervaringen van Kraus met zijn armboard B.t.w. Paul er staat een klein foutje op je web site: "Uitgangsspanning: 2 x 18 V AC in 2 fasen 180 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Beste Peter, Ik zal de boodschap doorgeven als ik in Duitsland ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Ik heb die specificaties rechtstreeks uit de Transrotor catalogus vertaald, maar mijn Duits is niet echt geweldig. Dit staat er letterlijk: "Ausgangsspannung: 2 x 18 V AC in zwei Phasen um 180 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Ik heb die specificaties rechtstreeks uit de Transrotor catalogus vertaald, maar mijn Duits is niet echt geweldig. Dit staat er letterlijk: "Ausgangsspannung: 2 x 18 V AC in zwei Phasen um 180 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Geloof je wel hoor Paul Zou er dan gewoon van maken: "Uitgangsspanning: 2 x 18 V AC in 2 fasen" Het zou bij die voeding het mooiste zijn als ie opstart bij 18 V en daarna naar een spanning terug valt waarbij de motor net op snelheid blijft. Je hebt dan van beide het beste: Een snelle start en een zo rustig mogelijke loop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Geloof je wel hoor Paul Het zou bij die voeding het mooiste zijn als ie opstart bij 18 V en daarna naar een spanning terug valt waarbij de motor net op snelheid blijft. Je hebt dan van beide het beste: Een snelle start en een zo rustig mogelijke loop. Het systeem wat VPI dus gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Geloof je wel hoor Paul Zou er dan gewoon van maken: "Uitgangsspanning: 2 x 18 V AC in 2 fasen" Het zou bij die voeding het mooiste zijn als ie opstart bij 18 V en daarna naar een spanning terug valt waarbij de motor net op snelheid blijft. Je hebt dan van beide het beste: Een snelle start en een zo rustig mogelijke loop. Ik heb de tekst er inmiddels op aangepast, nogmaals dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Duitse forum, bijdrage van Thorsten Petermann: Noch was zum Thema TMD: Ich bin eigentlich recht froh, dass mein Laufwerk erst gar keine M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Tja, i.p.v. van dat hele magnetische gedoe zou je natuurlijk ook een extra vliegwiel op de motor kunnen monteren. Omdat ie veel sneller draait dan de tt is het daar ook veel effectiever. Is ook veel effectiever dan 3 motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Tja, i.p.v. van dat hele magnetische gedoe zou je natuurlijk ook een extra vliegwiel op de motor kunnen monteren. Omdat ie veel sneller draait dan de tt is het daar ook veel effectiever. Is ook veel effectiever dan 3 motoren. Tja Peter, daar heb je een punt. Haudio kwam eens met het idee een DD-motor met plateau te gebruiken met een snaar een wiel aan te drijven, dat vervolgens via een 2e snaar het plateau aandrijft. Naar het schijnt zou dat volledig w+f-vrij zijn. Nadeel is dat je wel een erg groot rek of muurplaat moet hebben om het gevaarte te kunnen herbergen. Het lijkt wel een beetje op de aandrijving die Simon Yorke gebruikt bij de S7, maar dan groter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 juli 2005 Report Share Posted 2 juli 2005 Boze tongen beweren dat er in Japan liefhebbers draaien met een plateau van 80 cm doorsnede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Je denkt toch niet dat Paul zujn mooie Leonardo aan een muurwrat hangt ; die heeft natuurlijk "das Netzteil Fein"; dat hebben vrijwel alle Transrotorianen hear. Is bij N A niet nodig. Bij Bluenote ook niet, evenals een ander lager. Overigens ben ik intussen wel nieuwsgierig wat het dingetje moet kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts