Jump to content

SYNTHESIS Ensemble

depeter
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door depeter:

Enig idee wat de impulse 94 kost???????

Deze transmissie luidsprekers worden niet meer gemaakt omdat de produktie te duur was, en de luidsprekers dan onbetaalbaar worden.

:)Mvr gr peter

;)

Des te meer kwaliteit erin, des temeer muziek eruit :):)

Ik wil alleen maar aangeven dat deze speakers vaak onder de maat presteren omdat er niet genoeg kwaliteit aanhangt, wordt vaak onderschat wat een goede eindversterker voor ze kan betekenen :rolleyes:eek.gif:)

Geplaatst door JGCK:

Schitterend apparaat, maar dan heb je nog een voorversterker nodig van dezelfde kwaliteit + een goede interlink. Dat wordt toch gauw een set van boven de 6000 euro..... Toch misschien een beetje uit balans met de Impulsen?

John,

in het bijzonder als je op de 2ehandsmarkt rondkijkt, hebben prijs en kwaliteit niet zo heel erg veel metelkander uitstaande.

Alhoewel een goed apparaat niet voor een schijntje te koop is, kun je voor veel lagere bedragen een bijpassende voorversterker vinden, niet direct naar een AR dealer rennen............

Groet Jitze

Geplaatst door depeter:

Enig idee wat de impulse 94 kost???????

Deze transmissie luidsprekers worden niet meer gemaakt omdat de produktie te duur was, en de luidsprekers dan onbetaalbaar worden.

:)Mvr gr peter

;)

Aha, een beetje te snel geoordeeld dus! Het blijft wel een grote stap van een Synthesis Ensemble naar een Audio Research set.

Mvrgr

John

Geplaatst door JGCK:

Als je de nieuwprijs voor de Synthesis moet betalen dan zou ik je dringend willen adviseren om in ieder geval ook eens naar bijvoorbeeld de geintegreerde 300b buizenversterker van Heart te gaan luisteren (bij Rik Stoet in Den Haag).

Heeft heart wel een geintegreerde versterker?

Oh ja, mijn tip is de Audio Note Oto SE.

Geplaatst door Ruud:

Wat zou daar mis mee zijn   mad.gif    mad.gif    :P    ;)

Hoi Ruud,

Om 't weer goed te maken heb ik nog een E,W&F LP voor je liggen. Volgens Audiopaul had je daar wel interesse in ;)

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Ruud,

Om 't weer goed te maken heb ik nog een E,W&F LP voor je liggen. Volgens Audiopaul had je daar wel interesse in   ;)

Verkeerde Ruud :P:P , maar evengoed aardig aangeboden ;)

Beste Peter,

Met buizenversterkers is het precies zo als met Transistorversterkers ook daar zit kwaliteits verschil in.

Zelf ben ik na diverse omzwervingen waaronder Ouad en Nakamichi bij een Bocama buizenversterker begonnen met de bezetting van 4 x EL 84 en 5 x ECC 83 en hiervoor geplaatst een GZ 34 want gelijkrichten met een buis zorgt voor minder problemen uit het net.

Toen begon het pas echt .. :D

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Beste Peter,

Met buizenversterkers is het precies zo als met Transistorversterkers ook daar zit kwaliteits verschil in.

Zelf ben ik na diverse omzwervingen waaronder  Ouad en Nakamichi bij een Bocama buizenversterker begonnen met de bezetting van 4 x EL 84 en 5 x ECC 83 en hiervoor geplaatst een GZ 34 want gelijkrichten met een buis zorgt voor minder problemen uit het net.

Toen begon het pas echt ..     :D

MvG,

Haudio

Bedankt henk, nu zijn wij de weg helemaal kwijt.

eek.gifeek.gif

peter en u

Geplaatst door depeter:

confused.gif Bedankt ruud, maar ik geloof dat jij het niet hellemaal begrepen hebt.

:D      :D      ;)

VR GR DEPETER

Grapje tussendoor ;)

Als je voor buizen gaat: om jou Impulse goed aan te sturen heb je gewoon een stevige buizeneindversterker nodig, de meeste genoemde alternatieven zullen tegenover de Audio Research adem te kort komen. En als je iets op het oog hebt, eerst in jou situatie uitproberen.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met je laag is confused.gifconfused.gif

Hallo ruud,

Met mijn laag gaat het nog steeds niet goed, ik ben er achter gekomen dat als wij HDCD,s draaien er meer last van hebben.

Toch nog maar even aan de acoustiek werken denk ik.

Overigens is dit niet de reden dat wij naar een buizen versterker omkijken, wij hebben ooit een in huis gehad en dat vergeet je nooit weer.

:):)

VR GR DEPETER ;)

Geplaatst door depeter:

Hallo ruud,

Overigens is dit niet de reden dat wij naar een buizen versterker omkijken, wij hebben ooit een in huis gehad en dat vergeet je nooit weer.

:)     :)

VR GR DEPETER    ;)

Ik weet het :D:D;)

Hoewel ik ook veel muzikale transistorversterkers( Denon PMA 970, JVC AX-9, Sugden 51 voor/eind, Audio Research D110-B, enz) thuis heb gehad, speel nu echter alweer

Geplaatst door depeter:

Dan ben ik nog maar een beginner    :(maar in sneek woont ook iemand die al aardig wat jaren meedraait, en ook gek is op buizen.

:D     :D een  denk ik (weet het wel zeker)die mij goed verder kan helpen.    :P

VR GR peter

confused.gif Wie confused.gif

;)

Dag dag,

Ook ik draai al heel veel jaren met buizen en ook nog verschillende !!!

Wie is dat dan in Sneek die het weet confused.gif

Wat ik wel weet dat ik ook wel met transistors in een versterker kan leven .....maar alleen als er geen buizenversterkers meer bestaan en het echt MOET ......anders niet......

MvG,

Haudio

Ik heb zelf nogal wat versterkers in huis gehad en ik moet zeggen dat ik voor een buizenversterker gevallen ben. Ik vond ze ook in het laag (met mijn luidsprekers) veel natuurlijker klinken dan elektronica. Ik houd niet van onnatuurlijke druk op het laag. Los daarvan heeft zo'n buizenversterker natuurlijk wel iets. Bias bijstellen en dat soort dingen.

Die luidsprekers van Ruud vind ik niet lelijk als je een grote kamer hebt tenminste. Een vriendje van me heeft een kleinere IMF, hij zweert erbij, ik vind ze wat te romig.

Tot slot hebben mensen ervaringen met koelers en dempingsringetjes e.d. Ik ben er wat huiverig voor, maar sta open voor suggesties.