Jump to content

Vooroordelen

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Ik heb altijd al wat tegen Sony gehad.

Regelmatig komen er bij mij mensen over de vloer,

vaak word er ook wel om wat advies gevraagt.

Nou mag men alles kopen als het maar geen Sony is, vind ik.

Laats nog gaf ik dat advies, vraagt die persoon: "waarom heb je zelf dan zoveel van Sony staan?"

Probeer daar dan maar eens een normaal en gefundeerd antwoord op te geven.

Want ik zou toch echt niets anders willen dan de Voorversterker en cd speler die ik nu heb.

Toch vind ik Sony nog steeds nix :blink: ,

mijn vooroordelen winnen het van het verstand,

Gelukkig ben ik daar niet de eenigste in.

het is vrij normaal in audioland,

denk maar aan analoog en digitaal of folie en konus, ik hou mijn mond nog maar over (net)kabels.

De meeste blaten dat het 1 niets is en het andere geweldig,

zonder echt tijd te nemen waarom bij hen iets wel of niet (goed)werkt.

men heeft in de kop dat het 1 beter dan het ander is (vaak ook omdat ze te dom zijn om het te kunnen meten :rolleyes: ).

Het is gewoon heel moeilijk om je eigen denkwijze aan de kant te zetten en open iets te proberen of een kans te geven.

Mischien is Sony niet zo slecht, ik ben er eigenlijk heel blij mee,ondanks m'n vooroordeel.

Theo

Gelijk heb je , ben al jaren tevreden met een binnenzak Cd-speler van jouw merk. :D

Ideaal vooral voor op reis. :D

Ik heb altijd al wat tegen Sony gehad.

Regelmatig komen er bij mij mensen over de vloer,

vaak word er ook wel om wat advies gevraagt.

Nou mag men alles kopen als het maar geen Sony is, vind ik.

Laats nog gaf ik dat advies, vraagt die persoon: "waarom heb je zelf dan zoveel van Sony staan?"

Probeer daar dan maar eens een normaal en gefundeerd antwoord op te geven.

Want ik zou toch echt niets anders willen dan de Voorversterker en cd speler die ik nu heb.

Toch vind ik Sony nog steeds nix :blink: ,

mijn vooroordelen winnen het van het verstand,

Gelukkig ben ik daar niet de eenigste in.

het is vrij normaal in audioland,

denk maar aan analoog en digitaal of folie en konus, ik hou mijn mond nog maar over (net)kabels.

De meeste blaten dat het 1 niets is en het andere geweldig,

zonder echt tijd te nemen waarom bij hen iets wel of niet (goed)werkt.

men heeft in de kop dat het 1 beter dan het ander is (vaak ook omdat ze te dom zijn om het te kunnen meten :rolleyes: ).

Het is gewoon heel moeilijk om je eigen denkwijze aan de kant te zetten en open iets te proberen of een kans te geven.

Mischien is Sony niet zo slecht, ik ben er eigenlijk heel blij mee,ondanks m'n vooroordeel.

Theo

niks mis met sony. ik heb een sony tuner en dvd speler en die werken perfect met tevens veel mogelijkheden en zeer degelijk gemaakt. vooral met de tuner, ja ja een st-sa5es een van de beste naar mijn bescheiden mening, ben ik zeer tevreden over. ik begrijp van jouw verhaal verder geen donder. je hebt vooroordelen over sony maar je hebt wel sony staan????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

robin

Wat sony wel heeft en 90% van de andere merken niet, is kennis van zaken.

Die 90% is verplicht de standaard weg af te leggen. Voor hun blijft er weinig over dan een beetje tweaken hier en daar.

Sony kan wel eigen chips bouwen/ontwikkelen.

Als je de sony ontwerpen ziet denk je daar kan nog heel veel aan gedaan worden.

Klopt, toch komen ze met hun eigen low-end ontwerpen wel al een heel end.

En als sony wel eens probeerd alle puntjes op de I te zetten is het geheel af en is 't nog relatief goedkoop.

De kwaliteit word behaald door techniek en niet door exotische componenten.

De functionaliteit vind ik bij sony meestal toch wel een paar trappen hoger dan de rest.

Hoewel daar tegenwoordig niet veel van terug te vinden lijkt!

't Zal in sony land ook wel niet meer zo rooskleurig zijn om software schrijvers carte blance te geven.

Jammer want dat maakt een apparaat af.

Bedenk dat die jongens het japanse evenbeeld zijn van Philips.

Mede verantwoordelijk voor de CD en ook maken(maakten?) zij de imo beste beeldschermen.

Met het grote verschil dat Sony wel weet wat z'n klant wil of zorgt dat de klanten het wel willen.

Ik heb niets tegen sony (wel tegen platenmaatschapijen in het algemeen!)

Groetjes Simon

Beste,

Die vooroordelen zijn zo fout. Neem de TA-E90ES van Pietje (pre-amp).

Als je alleen al ziet hoe ze de voeding hebben opgebouwd. En dan bedoel ik dit keer niet de trafo's en/of elco's maar de regulatie. Waar zelfs een Mark Levinson NO38 het nog doet met 78xx en 79xx regulatoren, heeft sony een compleet discrete regulator schakeling gebouwd. Resultaat een voeding die zo stil is als het hoort te zijn in echte highend. Ik was best wel geschokt toen ik dat zag in de schema's. en er zijn maar heel weinig fabrikanten die dergelijke goede ontwerpen op die wijze maken!. Overigens de hele preamp is discreet opgebouwd van in tot uitgang en het ontwerp is klasse! evenals de klank die zich kan meten met het beste. Daar tegenover staat hier nu een dvd loopwerk van een populair Amerikaaans merk wat 5400 euro moet kosten. Wat krijgen we voor dat geld? een lowcost pioneer loopwerk met pioneer sturing. Een made in taiwan geschakelde voeding en een blikke kast met een stoer front. Nou dan worden de sony en teac dvd spelers in de topklasse wel even wat beter gemaakt. Dan kan men zeggen ok, maar het klinkt zo goed. Nou nee ditzelfde dvd loopwerk steld ook zwaar teleur aan klank. Helaas worden heel veel audiofielen verblind door marketing, de bladen en de audio massa gekte. Helaas zonder enig benul van echte enginering in hifi en klank. Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat Alle highend merken slecht zijn. als je er een klasse product voor krijgt, mag het best wat kosten.

Groeten,

Bas

Ik zit nu aan te kijken tegen een Sony TFT. Is inmiddels voor de 2e keer terug uit de reparatie en begint nu al weer diagonale stoorlijnen te vertonen. Verder heeft het ding een prima beeld. :)

Ik heb een 72 cm. Sony Super Triniton uit de KVX-serie gehad. Is in totaal 4 keer weggeweest voor reparatie. Eerst stond het beeld uit het lood en kwamen er soms rare groene vlakjes in het beeld scherm. Toen deed teletekst vreemd; liet de info in spiegelbeeld zien of helemaal niet meer. Vervolgens doofde het complete beeld van de tv uit en was ik 'm weer 2 maanden kwijt.

Van de 4 jaar dat ik die tv had, heeft deze zeker een jaar in de reparatie gestaan. Verder was het een prima ding hoor. :) Ik kijk nu trouwens al jaren naar B&O.

Ook heb ik ooit een Sony tuner gehad. Twee waren direct uit de doos al stuk, derde heb ik na een jaar weggedaan omdat ik een Marantz wilde. :D Ok, slecht voorbeeld, dit is al 25 jaar geleden gebeurt.

Verder heb ik een drie-in-een Sony HT-setje. Gebrande cd's leest 'ie niet, DVD's moeten grondig opgepoetst worden want anders schieten ze terug naar het begin. Het geluid in stereo is ronduit bagger en de set is totaal ongeschikt voor muziekdvd's vanwege het shitgeluid.

Ok, had ik maar wat meer moeten uitgeven en het beeld is best goed maar ik ben nu na ca. 4 jaar filmpjes kijken met shitgeluid wel aan wat anders toe.

Ik heb ook nog een Sony Minidisc spelertje. Nee nee, nu positief. :D Echt een heel fijn draagbaar dingetje, gaat mee op vakantie, in de trein en wordt gebruikt tijdens het oefenen op de basgitaar.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb echt niets tegen Sony. Voor mij echter, zeker bij tv's en tft's; "Never Sony" :P

Beste Duck,

Sorry maar ik waag me er niet meer aan merken bij naam te noemen op het forum, voordat er weer gedonder komt. ;)

Groeten,

Bas

Daar heb je een punt.

(ik haal de naam ook weg, niet uit angst, maar wil ook geen valse suggesties wekken)

Beste,

Ik praat niet over sony tv's, de gewone of de qs serie, nieteens de ES serie van nu. Ik praat over de echte ES lijn met compromiseloze producten van niet zo lang geleden. Dit is overigens ook in europa ontworpen maar dat terzijde. Dat er veel slechte producten zijn van sony twijfel ik niet aan. maar met een massa fabrikant moet je NIET de fout maken alles over een kam te scheren. Dus nogmaals ik heb het over de oer highend ES producten. Ik heb nog nooit een defecte ES speler hier op de zaak gehad. hooguit de laser, maaar dat is het dan ook.

Groeten,

Bas

Beste,

Ik praat niet over sony tv's, de gewone of de qs serie, nieteens de ES serie van nu. Ik praat over de echte ES lijn met compromiseloze producten van niet zo lang geleden. Dit is overigens ook in europa ontworpen maar dat terzijde. Dat er veel slechte producten zijn van sony twijfel ik niet aan. maar met een massa fabrikant moet je NIET de fout maken alles over een kam te scheren. Dus nogmaals ik heb het over de oer highend ES producten. Ik heb nog nooit een defecte ES speler hier op de zaak gehad. hooguit de laser, maaar dat is het dan ook.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Dat weet ik toch. :D

Maar als iemand een topic opent over vooroordelen over Sony, maar eigenlijk hoopt dat het merk de hemel in wordt geschreven, dan mag je ook wat negatieve reacties verwachten.

Mijn eerdere reactie dient echter ook met een stevige korrel zout genomen te worden, want ik heb het inderdaad over de consumentenproducten waar de schappen van BCC, Mediamarkt en andere zaken van uitpuilen.

Ik heb echter door de jaren heen diverse producten uit de ES-lijn beluisterd, volgens mij ook nog jouw cd-speler thuis, en o.a. die van Otto (Zee op het forum) en nog een paar andere modellen en daar is inderdaad niks mis mee.

Laat dat duidelijk zijn. ;)

p.s. ben je nu weer tevreden, Pietje Bell? :P:lol:

Mijn eerdere reactie dient echter ook met een stevige korrel zout genomen te worden, want ik heb het inderdaad over de consumentenproducten waar de schappen van BCC, Mediamarkt en andere zaken van uitpuilen.

Daar is dus ook niets fatsoenlijks te vinden!

Dat zijn de lidl en aldi van de electronica.

Als het niks kost mag het in de winkel liggen.

Alle grote fabrikanten zijn slim genoeg om vooral daar het geld te snoepen.

Die paar idioten zoals wij, leveren heel weinig geld op!

Sony heeft regelmatig de de lat heel hoog gelegt!

Om mijn oude VV maar eens als voorbeeld te nemen.

Die TEA1000ESD was zijn tijd ver vooruit. Het beestje is ruim 10 jaar oud. En doet 't nog steeds vlekkeloos! Menig recievertje laat het afweten qua prestatie en afwerking.

Die sony walkman DD33 is idd perfect! Na 18 jaar nog steeds heel!

En dat voor een walkman!

Groeten Simon

Beste,

Ik weet niet of het de DD33 was, maar in het cassette tijdperk, ergerde ik me rot aan de te hoorbare wow en flutter van walkman's. Zeker met piano werd je er gek van!. Sony was de enige die een highend walkman had met Quartz gestuurd loopwerk. Subliem!! Geen gejank. Was een prachtig en degelijk product.

Terug te komen naar de TA-E90es van Pietje. Techneuten die deze discrete regulatie schakeling zien zullen versteld staan! In dat geval was de lat echt heel hoog gelegd. Helaas nooit serieus genomen. Ik lag me helemaal rot dat ik dit pracht apparaat voor 300 euro heb kunnen kopen :) Klonk zoveel beter dan mijn Krell KRC-3. Let wel, ook krell maakt hele mooie producten, en is zeker zijn hoge aanschafprijs waard.

Groeten,

Bas

Daar is dus ook niets fatsoenlijks te vinden!

Dat zijn de lidl en aldi van de electronica.

Als het niks kost mag het in de winkel liggen.

Nou, er staat natuurlijk een hoop goedkope zooi daar, maar als ik hier de BCC of MM inloop, zie ik (zeker bij BCC) toch ook wel heel mooi spul staan hoor. High end audio zul je er natuurlijk niet aantreffen en zeker stereo zal moeilijk worden, maar er staat toch best leuke spullen tussen. Van merken als Yamaha, Denon, Marantz, Harman Kardon en ik meen ook Onkyo... En (dure plasma- of lcd-)tv's van Sony, Panasonic, Philips en zelfs Loewe. Ook speakers van JBL of Canton (zelfs de Karat-serie heb ik wel eens zien staan bij de MM). En dan vergeet ik ongetwijfeld nog merken...

Dus het is echt niet allemaal goedkope troep wat ze verkopen. Maar voor high end spullen moet je natuurlijk naar de officiele dealer, maar das ook logisch.

Ik weet niet of het de DD33 was, maar in het cassette tijdperk, ergerde ik me rot aan de te hoorbare wow en flutter van walkman's. Zeker met piano werd je er gek van!. Sony was de enige die een highend walkman had met Quartz gestuurd loopwerk. Subliem!! Geen gejank. Was een prachtig en degelijk product.

Denk dat ik wel weet welke je bedoelt Bas, was dat met van die ronde VU metertjes op de voorkant? Dat was de TC-D5 een pro apparaat. Die was niet kwartzgestuurd overigens:

B00005K4GR.03._SCLZZZZZZZ_.jpg

Gek genoeg was de veel kleinere WMD6 (wel kwartzgestuurd) een stuk beter kwa geluid en ook robuuster en handzamer:

WM-D6.jpg

Oerdegelijk idd. De mijne speelt na 25 jaar nog steeds probleemloos :D

Er was ook een goedkopere versie van: de WMD3, maar die was een stuk kwetsbaarder.

;)

Deze Henk:

sonywalkmanwmd3.jpg

De mijne was na 2 jaar gewoon stuk, transport bleef haperen.

Die TC-D5 gaat op E-Bay nog voor over de 300 EU, kostte 25 jaar geleden rond de FL 1500,- en de WMD-6 was iets van rond de FL 1300,- toenderdtijd.

;)