Jump to content

PMC monitor

John
 Share

Recommended Posts

Hallo ,

Heden zou ik mijn JMlab Elektra kunnen oppikken in de juiste kleur, de demo's had ik mooi ingepakt en terug gebracht. Echter door een fout van de transporteur zijn ze nog niet aangekomen vandaag en wordt het waarschijnlijk vrijdag :( Dus zat ik zonder speakers .........ik kon de demo's wel weer mee krijgen (was geen probleem voor de audiozaak in Heerlen) echter ze zijn vind ik toch wat erg prijzig om mee heen en weer te slepen.

De B&W heb ik verkocht aan een bekende in Roermond :P en de andere Jmlabs zijn ook al de deur uit , dus heb ik gewoon een monitor gepakt van de rek (PMC DB1) klein dingetje zonder toeters en bellen .

Vanavond even aangekoppeld aan de Unison ...... wat maakt dat kleine ding muziek :) breed en heel open en laag zit er meer dan genoeg in zelfs. En dat voor de prijsklasse van

Ik wil al wat langer de FB1 eens gaan beluisteren, gewoon uit interesse. PMC heeft een zeer behoorlijke indruk op me gemaakt tijdens de VAD 2001. Een afspraak maken bij Wijnbergen lijkt me dan niet onverstandig, want hij heeft 'm staan ;) Misschien moet ik mijn Bryston dan ook maar meenemen. PMC en Bryston werken zeer nauw samen.

Geplaatst door Sodejuu:

Ik wil al wat langer de FB1 eens gaan beluisteren, gewoon uit interesse. PMC heeft een zeer behoorlijke indruk op me gemaakt tijdens de VAD 2001. Een afspraak maken bij Wijnbergen lijkt me dan niet onverstandig, want hij heeft 'm staan ;) Misschien moet ik mijn Bryston dan ook maar meenemen. PMC en Bryston werken zeer nauw samen.

Heeee R,

Zoals ik al zei hedenmorgen is de DB1 natuurlijk een maatje of 6 kleiner dan die jij wilt gaan beluisteren uitermate muzikaal.

Het verbaast mij dat zo'n kleine speaker zoveel ruimte en diepte kan neerzetten.

Het totaalbeeld is zeer mooi en het gaat ver naar buiten toe zelfs. Je hebt echt niet de indruk dat je naar een kast aan het luisteren bent. Het zit gewoon overal ....

Helaas voor de PMC heb ik de Elektra ook een kleine week thuis aan de tand kunnen voelen en die is natuurlijk een andere speaker met nog meer kwaliteiten echter de prijs is er ook na.

Wat ik wel van plan ben morgen als ik naar Wijnsbergen ga is dat ik vraag wat hij voor deze PMC moet hebben. De speakers zijn beschadigd en zullen hun weg niet meer vinden via de winkel denk ik . Elektrisch is hij 100% in orde.

Mischien dat ik hem aansluit boven op mijn andere set mits de prijs oke is ;)

Hopende op mijn Elektra verblijf ik ..... :P

groetjes John

Helaas niet PD, alhoewel ik me herinner dat HiFiNews en het ter ziele gegane Audiophile altijd vrij positief over de speakers waren. Snelheid, dynamiek en directheid waren terugkerende kreten uit de reviews. Klinkt niet vreemd voor studio-monitoren die vaak aktief worden aangestuurd.

PMC heeft ook wel een beetje mijn interesse gewekt moet ik zeggen. De mogelijkheid om je systeem uit te breiden klinkt erg aantrekkelijk. Eerst de monitoren op voeten en daarna nog even doorsparen voor de bijbehorende subwoofers. En dat allemaal op mijn eigen Bryston spulletjes! Ga zeker even goed opletten bij de PMC stand op de VAD.

Nanning

Ff een tip Nanning. Als de mogelijkheid bestaat, laat je op de VAD de FB1 of OB1 demonstreren. Die past perfect bij je 7B blokken. Groter zou ik niet doen.

het jammere van de VAD is dat het maar af en toe goed klinkt bij een demo. 2 Jaar geleden was dat zeker het geval bij PMC. Vorig jaar viel dat wel anders uit. Toen klonk het stukken minder. Toen werd er ook hoofdzakelijk gedemonstreerd met de DB1 in surround, terwijl 2 jaar geleden de grotere en grootsten aan bod kwamen. En niet met de gebuikelijke ting-tang-klong-deuntjes, maar met echt volle swingende muziek in uptempo ;). Die speakers gaven een echt laag van zich en het bleef toch rete-strak. De pieren hadden zelfs de neiging om door de betonnen vloer naar boven te kruipen :D

PMC homepage

Guest Huub Derkx

John,

ik heb die PMC DB1 ook eens bij Wijnbergen (oude zaak) beluisterd. Hij ging toen net dat merk voeren. En ook ik moet zeggen dat ik er behoorlijk van onder de indruk was. Ik had toen nog de Dynaudio Audience 42 en vond ze wel bij elkaar in de buurt komen. Voor mij had het dus geen zin om ze aan te schaffen. Maar als je inderdaad kleine luidsprekers zoekt met een mooi geluid, dan zijn deze speakers zeer de moeite waard. Ik wilde toen ook nog een keer de PMC TB2 gaan luisteren, maar toen ik aankwam had er een ramkraak plaatsgevonden en is het er niet meer van gekomen.

Hubertinus

Er staat geen prijslijst op de PMC homepage..... mad.gif

Dit werkt namelijk altijd uitstekend tegen overmatig enthousiasme ;)

K ga zeker mijn oortjes te luisteren leggen Sodejuu! Als ik zie welke cd's er zijn gemastered op PMC monitoren (veel grote filmscores), dan voorspel ik dat dit goed bij m'n muzieksmaak aansluit..

Dus wie is er op de hoogte van de prijzen van de PMC speakers? De OB1 lijkt me idd wel een mooie, maar ik vindt er niet een bijpassende sub bij (voor later)?

Gr,

Nanning

Geplaatst door John:

Hallo ,

Heden zou ik mijn JMlab Elektra kunnen oppikken in de juiste kleur, de demo's had ik mooi ingepakt en terug gebracht. Echter door een fout van de transporteur zijn ze nog niet aangekomen vandaag en wordt het waarschijnlijk vrijdag :( Dus zat ik zonder speakers .........ik kon de demo's wel weer mee krijgen (was geen probleem voor de audiozaak in Heerlen) echter ze zijn vind ik toch wat erg prijzig om mee heen en weer te slepen.

De B&W heb ik verkocht aan een bekende in Roermond :P en de andere Jmlabs zijn ook al de deur uit , dus heb ik gewoon een monitor gepakt van de rek (PMC DB1) klein dingetje zonder toeters en bellen .

Vanavond even aangekoppeld aan de Unison ...... wat maakt dat kleine ding muziek :) breed en heel open en laag zit er meer dan genoeg in zelfs. En dat voor de prijsklasse van

Geplaatst door Nanning:

K ga zeker mijn oortjes te luisteren leggen Sodejuu! Als ik zie welke cd's er zijn gemastered op PMC monitoren (veel grote filmscores), dan voorspel ik dat dit goed bij m'n muzieksmaak aansluit..

Dus wie is er op de hoogte van de prijzen van de PMC speakers? De OB1 lijkt me idd wel een mooie, maar ik vindt er niet een bijpassende sub bij (voor later)?

Gr,

Nanning

En de Keff's dan??

;)

Geplaatst door Nanning:

Gr,

Nanning

Een sub confused.gif Weet je hoe laag die krengen gaan? ;) Een sub is idd onvermijdelijk in een goeie surround installatie (niet negatief bedoeld).

Ter indicatie. De DB1 kost

Geplaatst door Sodejuu:

Een sub confused.gif Weet je hoe laag die krengen gaan? ;)

Nee, maar ik weet hoe diep de laagweergevers reiken ;) Sorry hoor, ik heb door toenemende kwijlvorming op het beeldscherm de plaatjes en de types door elkaar gehaald! Ik bedoelde de monitorenreeks waarbij een losse sub als 'standard' dient.

Ter indicatie. De DB1 kost

ik ben uiteraard zeer tevreden over de Jm lab

Electra 906S, maar het kan altijd beter

ben daarom een zelfbouwluidspreker uit de

Hobby Hifi aan het bouwen , de Phonix

deze heeft dezelfde woofer en tweeter als de

906 maar zit in een kast met 30 liter inhoud

ik ga deze speakers actief aansturen en icm

een Behringer Ultracurve deq 2496 moet dit geweldig gaan klinken

tevens wil ik er voor het laag een sub bijbouwen met een 11 inch W conus

heb je de nieuwe Jm lab Utopia al gehoord

die met de berrylium tweeter en dezelfde basmid als de 906, klinkt ech fantastisch

Ralf