Jump to content

Wie heeft er naar gekeken?

Groene Leeuw
 Share

Recommended Posts

Wat een fantastische registratie door de BBC!!

Ik had niet gedacht dat zoiets zoveel bij me los kon maken. Geweldig om deze (kortstondige?) reunie van mijn vroegere favoriete band 'live' te mogen meemaken. Volgens mij werd er tijdens het optreden even snel ingezoomd op een oude electriciteitscentrale die op de hoes van 'Animals' staat afgebeeld.

Het optreden van The Who vond ik trouwens ook weergaloos.

pfstage.jpg

Ik vond het geweldig, "Comfortably Numb" klinkt toch beter als Roger Waters de tekst inspreekt i.p.v. Bob Geldorf op de DVD "David Gilmour in Concert". :D

Ook de nummers "Time", "Wish you were here" en "Money" klonken gewoon goed, althans vanuit de tv.

Ik vind dat David Gilmour nog steeds heel goed bij stem is en de band als geheel klonk zo goed dat ze van mij wel door hadden mogen gaan.

Ik hoop echt dat ze nog een keer op tour gaan, voordat ze

Ik had niet gedacht dat zoiets zoveel bij me los kon maken. Geweldig om deze (kortstondige?) reunie van mijn vroegere favoriete band 'live' te mogen meemaken. Volgens mij werd er tijdens het optreden ook even snel ingezoomd op een oude electriciteitscentrale die ook op de hoes van 'Animals' staat afgebeeld.

pfstage.jpg

Helemaal mee eens! Ik heb die oude fabriekscentale trouwens ook gezien.

Bij mij stond ook de hele dag de BBC aan, ik ergerde me echt groen en geel aan het geleuter op Nederland 3 waardoor je de helft miste en ze steeds een kwartier of zo achterliepen op de live-registraties.

Enige voordeeltje er van was , dat ik Pink Floyd nog een keer kon zien. B)

Die Gilmour kan (ondanks zijn oude kop, heb ik ook) nog een perfect nummer neerzetten. Goede gitarist ook. Waters vond ik eigenlijk niet zo goed.

Pete Townshed was ook erg koel. Ouwe rokkende knakker. Daltrey "goed geconserveerd".

Shit, waarom heb ik er niet aan gedacht om m op de BBC te zetten...

Ik heb veel van de live aid optredens gezien maar heb spijtig genoeg dit moeten missen.. :( Thuis werdt de belofte gedaan het optreden opte nemen, helaas speelden ze volgens hun eerder dan gepland. :huh: Hoop nog ergens beelden te krijgen of anders wel een audio registratie (*hint*)! :D

mvg, PD

Shit, waarom heb ik er niet aan gedacht om m op de BBC te zetten...

Zonde joh, de BBC deed het super: sowieso superregistraties, goed en to-the-point commentaar tussendoor, interviews met de artiesten na hun concert, af en toe snel overswitchen naar andere lokaties en meteen weer terug naar het podium als er een nieuw optreden begon. B)

Zet daar Ned. 3 eens naast met om de 10 minuten reclame, slap geouwehoer (ook tijdens een optreden) van een paar ego-trippende presentatoren, abrupt omschakelen tijdens de concerten enz. enz. en je begrijpt meteen de BBC het gewoon veel beter deed.

Ik heb veel van de live aid optredens gezien

mvg, PD

Was jij toen al geboren dan? :P:D:lol:

Is dat nodig dan? :o:lol:

Als je er in 1985 al bij wilde zijn wel, ja. :P:lol:

Gelukkig hebben we Live Aid 1985 op een aantal DVD's.. :D

mvg, PD

... en hopelijk zal Live8 ook op DVD's verschijnen. :rolleyes:B)

Ik had niet gedacht dat zoiets zoveel bij me los kon maken. Geweldig om deze (kortstondige?) reunie van mijn vroegere favoriete band 'live' te mogen meemaken. Volgens mij werd er tijdens het optreden ook even snel ingezoomd op een oude electriciteitscentrale die ook op de hoes van 'Animals' staat afgebeeld.

pfstage.jpg

Helemaal mee eens! Ik heb die oude fabriekscentale trouwens ook gezien.

Bij mij stond ook de hele dag de BBC aan, ik ergerde me echt groen en geel aan het geleuter op Nederland 3 waardoor je de helft miste en ze steeds een kwartier of zo achterliepen op de live-registraties.

Enige voordeeltje er van was , dat ik Pink Floyd nog een keer kon zien. B)

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Bij Pink Floyd zat ik echt met een brok in mijn keel. En de Who verraste mij toch wel. Daltrey was goed bij stem en de band barste van de energie.

Ach, mochten beide bands toch weer eens gaan toeren.

mvg, PD

... en hopelijk zal Live8 ook op DVD's verschijnen. :rolleyes:B)

Dat hoop ik ook.......want mijn luiken vielen dicht na de Police....gvd de gehele dag gewacht op h

Ik heb het gezien en heb kippevel gehad. En dat via een ranzig sony tvtje :rolleyes:

Maar RW was extreem slecht bij stem, genant eigenlijk.

Volgens mij moest gilmore er nog om lachen ook :lol:

En RWs mic bleef maar rondzingen.

Dus behalve de symbolische meerwaarde stond RW er voor jan lul.

De WHO vond ik ook gewledig!

Groetjes simon

Pink Floyd

geweldig was dat zeg dat die oudjes nog bijna net zo live spelen als jaren geleden

in 1981 was dat voorhet laatst samen

1 ste op de bbc

2 op ned 3 (liep wat achter)

3 strakkies weer ff op duitsland 2

opmerking presentator Jonathan Ross van en op de bbc 1

well they played so good together ,it looked like as if they played yesterday,

in fact they did ,they where rehearsing ..................

lkkre britse humor

dit had ik ook bij de andere topic al gezegd

Maar nu de volgende stap

de heren even het conflict bij laten leggen en dan de dvd PULSE gewoon uitbrengen

nb de gilmour leek af en toe wel een beetje op een alien zo met die ooggies

maar ze waren btr bij stem als menigeen

the who was ook gaaf ................ who ? the who

BBC was perfect.

Maareh, hoe heet die man nu eigenlijk, ik hoor zo hier en daar steeds maar weer

GeldoRf, terwijl ik zou zweren dan de man Geldof heet.

Net nog iemand op de radio met ietwat kritiek op de door GELDORF opgestarte hapening.

Typisch, het minste wat je dan toch eigenlijk moet weten is de naam van de organisator.

Ik was van plan om dit even bij de 'kippenvelthread' te plaatsen, maar gelukkig is er al een aparte hiervoor (was ook wel te verwachten..)

Wat vond ik ervan? Kouwe rillingen. Roger Waters met continu een lach van oor tot oor. David Gilmour is nog steeds een van mijn favoriete gitaristen, geniaal geluid, emtionaliteit bij 'Wish you were here' :P , alles tot in de puntjes gespeeld (me afvragend hoe het er bij de repetities aan toe ging :rolleyes: ) maar vooral dat ze eindelijk weer eens samen speelden!

:D:D:D:D:D:D:D

Ik vond het geweldig, "Comfortably Numb" klinkt toch beter als Roger Waters de tekst inspreekt i.p.v. Bob Geldorf op de DVD "David Gilmour in Concert".