Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste seoman, Goed man! hangt de uc nu aan de wordclock van de geluidskaart? De UC heeft intern weer een PLL en die lockt de wordclock aan een referentieklok. Overigens wil je de AES/EBU ingang echt fraai gebruiken, dan moet je wat impedantie aanpassingen maken met wat weerstanden. Echter ben ik daar zelf ook te lui voor en draai ik als sindas jaar en dag zoals jij (pootje 3 aan 1). Nog fraaier is een pulsetrafo. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste seoman, Goed man! hangt de uc nu aan de wordclock van de geluidskaart? De UC heeft intern weer een PLL en die lockt de wordclock aan een referentieklok. Overigens wil je de AES/EBU ingang echt fraai gebruiken, dan moet je wat impedantie aanpassingen maken met wat weerstanden. Echter ben ik daar zelf ook te lui voor en draai ik als sindas jaar en dag zoals jij (pootje 3 aan 1). Nog fraaier is een pulsetrafo. Groeten, Bas De wordclock moet ik eerst van de print zien te halen. De soundcard heeft aansluitingen om meerdere kaarten te synchroniseren maar ik weet nog niet zeker of dat signaal ook werkelijk de wordclock aanbied. Weinig info op het net Ik moet dus eerst wat research doen. Maar ik ben ook lui dus dat kan nog effe duren. De andere optie is om de wordclock kaart van terratec aan te schaffen. Maar daar heb ik geen zin in. Creative komt met een nieuwe soundchip die toch wel aardig lijkt te gaan presteren. Dus misschien dat ik ooit nog eens overstap op creative. (en dan heb ik niets meer aan die wordclock kaart) Kan ik aan de AES/EBU uitgang het zelfde truukje uithalen? Er was toch een protocolverschil tussen spdif en AES/EBU? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Kan ik aan de AES/EBU uitgang het zelfde truukje uithalen?Er was toch een protocolverschil tussen spdif en AES/EBU? Groetjes Simon Beste Seoman, Aan de AES uitgang kun je hetzelfde truukje uithalen . Het enige grootste verschil is de eerste bit, echter gaat het wel altijd gewoon goed. Theoretisch heb je een impedantie misaanpassing, maar het werkt altijd goed. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ok Bedankt Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2005 Author Report Share Posted 19 november 2005 Welliswaar geen digitale xover, maar een DRC. http://www.copland.dk/products.htm http://www.copland.dk/pdf/Copland_DRC_205_...t_sheet_web.pdf Mooi apparaat voor als je iets meer uit wiltgeven dan 250 euro. De technische info is wel een beetje beperkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts