Wouter Posted 27 mei 2001 Report Share Posted 27 mei 2001 weet iemand een paar knappe luisprekers die max F1500 per stuk kosten voor een yamaha rx-v596 receiver??? Please help me!:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 28 mei 2001 Report Share Posted 28 mei 2001 Voor 3000 gulden per set ging ik als ik jou was naar speaker en co, voor dit geld kun je door hun al een top systeem laten bouwen. Ik heb zelf de scirocco van speaker en co, met luidsprekers van morel, seas, en viva, dit samen met een teflon bekabeling, high-endfilters en aansluitingen van wbt. kompleet gebouwd voor 3200 gulden. De meeste fabrikanten maken gebruik van goedkoope luidsprekers. Neem nu b.v het merk audiodata, hierin zitten luidsprekers van het topmerk scan-speak, kosten ongeveer 13.000 per set, aan luidsprekers 1100 per box. voor de visaton vib 170 al betaal je in de winkel 4200 gulden, aan luidsprekers 335 gulden per box Bij een kant en klaar systeem van 3000 gulden kun je er van uitgaan dat het bij ongeveer 250 gulden wel betaald is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 mei 2001 Report Share Posted 28 mei 2001 Denk bij de aanschaf van speakers ook eens aan merken die niet direct voor de hand liggen, dus niet op elke straathoek in de etalage, gezien de versterker zou ik zeker aan speakers denken met een hoger rendement. Voorbeelden hiervan zijn Klipsch en Cabasse, mijn voorkeur spreekt ui de volgorde van opsommen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 De luidspreker is naar mijn mening een belangrijke, maar niet de belangrijkste schakel. als je een matige versterker en cd-speler gebruikt met goede luidsprekers van..zeg f3000,- per paar dan kom je niet erg ver. koop liever een set luidspekers van f1500,- per set en combineer deze met een versterker van f1500,- ( hier heb je best een goede versterker voor). Natuurlijk is een luidspreker set van f3000,- beter maar je moet deze evenredig aan kunnen sturen als je begrijpt wat ik bedoel. groeten en succes, Ray. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Posted 30 mei 2001 Author Report Share Posted 30 mei 2001 dacht dat een yamaha versterker toch wel een ardig versterkertje was, of zit ik er dan naast?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Ligt eraan wat voor een eisen je stelt, mmaar je zegt zelf dat je luidsprekers zoekt van om en bij de f3000,- per set. Ik denk niet dat je het resultaat bereikt die je wil als je op je Yamaha een set luidsprekers van f3000,- hiermee combineert. Ik wil niet zeggen dat het een slecht apparaat is, maar yamaha versterkers over het algemeen klinken vrij hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Posted 30 mei 2001 Author Report Share Posted 30 mei 2001 wat bedoel je met vrij hard?? bedoel je dan dat het schel klinkt? ik zoek nu een paar luidspreker die het vermogen beter aan kunnen dan mijn huidige mission luidsprekers, die trekken het van geen kant:-)Zoek dus een paar luidsprekers die beter klinken dan mijn huidige op een behoorlijk volume Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Ja, je zou het schell kunnen noemen, niet verfijnd! Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "mijn huidige mision's trekken het van geen kant". Groeten,Ray. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Posted 31 mei 2001 Author Report Share Posted 31 mei 2001 missions zijn wel goed te gebruiken als rear-speakers, maar als main-speakers vervormd het geluid vrij snel bij een wat hoger volume. Laatste x een paar speakers geleend van een vriend en die klonken VEEL beter.vandaar dat ik opzoek ben naar een paar betere speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 Kan zijn dat de mision's een wat lager rendement hebben, waardoor je de volumeregelaar te ver moet opendraaien en waardoor je versterker sneller in z'n vervormingsgrens zit. De luidsprekers van je vriend hebben waarschijnlijk een hoger rendement. Groeten, Ray. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 Probeer eens een betere versterker o.a. rotel,Nad,Exposure of cyrus versterker en je herkent je Thiel 0.5 niet meer terug. Electrocompaniet is o.a ook een aanrader maar ik weet niet of er een importeur van is. groetjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 foutje, dit antwoord was bedoeld voor "welke seakers voor arcam?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 Hoi,ik heb vorig jaar een paar Visaton's gebouwd(Vib extra gf) en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Het speakerpakket kost om en nabij de Fl 2000,- voor 2 speakers. Daar komt alleen het hout en de lak nog bij. ze zijn 1m 22 hoog en 30 cm breed en het is de high end lijn van visaton. ik heb me laten vertellen dat ze kant en klaar ongeveer 2500 per stuk kosten, tel uit je winst. Groeten Ray. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chimeara Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 Hoi Wouter, Ik heb zelf een Yamaha RX-V 795. Ik gebruik hierbij een paar Cerwin Vega VS-15 als main speakers. Geloof me, die trekken het wel. Ze zijn 400W RMS en zeer efficient. (Er komt al een goed geluid uit bij zeer lage volume,s). Ik zet het volume echt niet harder dan een kwart open (dat is echt de limit). Ze hebben wel een nadeel, ze zijn lomp groot en niet echt mooi. Ik heb ze gekocht voor 350Dollar per stuk. Ik weet niet of ze hier in Nederland te koop zijn, dus als je ze niet vind kijk ik of ik je verder kan helpen. Ik kan waarschijnlijk ook Klipsch speakers krijgen voor een redelijke prijs! Ik hoor het wel. Groetjes, CH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted 1 juni 2001 Report Share Posted 1 juni 2001 Als ik je een ding mag adviseren wouter, vervang je thiels niet voor cerwin vega's, leuk als je een feestje hebt. dan hebben de thiels toch een beschaafder geluid. Vervang je versterker voor een echt goede versterker zoals bijvoorbeeld iets van rotel,nad, exposure of eventueel iets van electrocompaniet(erg muzikaal!) en je herkent je thiel's niet meer. groetjes, ray (ik ben niet Ray van de Visatons!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts