Jump to content

Platenspeler upgraden?

ravon
 Share

Recommended Posts

Hallo Ravon,

Aangezien ik deze draaitafel niet ken, heb ik er ook geen oordeel over. Wel heb ik een soortgelijke ervaring met een Garrard SB86. Sommige 'vintage' draaitafels lenen zich voor upgrade, maar dit is een minder geslaagd ontwerp van Garrard.

Toch heb ik nog lang getwijfeld of ik er niet iets mee zou moeten: ander element, andere bekabeling, spikes. Deze draaitafel heeft echter niet het uiterlijk wat je zou willen en ook is de bouw niet erg solide, tot en met een plastic arm. Via internet worden ze voor een paar tientjes aangeboden. :(

Op een goede dag heb ik het deck naar het grof vuil gebracht en daar heb ik geen moment spijt van gehad: het heeft veel geld gespaard en inmiddels staat een moderne draaitafel in de woonkamer te pronken. Een oude draaitafel kan aantrekkelijk lijken, maar het is soms beter om eventjes hard te zijn. :ph34r:

Succes!

Ben eventjes :rolleyes: naar Sneek geweest. De parkeerpolitie moet een avondje vrij hebben gehad want dat "eventjes" liep "iets" uit de hand en ik had maar een parkeerkaartje voor een uur. Wat kunnen platen mooi klinken! Dat smaakt naar meer.

Na een kort en bondig :lol: gesprek met onder meer Henk over allerlei meer en minder ter zake doende onderwerpen (voor ik het vergeet: http://www.20sim.com of even googlen met "bondgrafen") heb ik nu een Grado element voor mijn oude Pioneer. Het oude element was duidelijk overleden. Het afstellen is nog even gokwerk (daar moet ik eens goed voor gaat zitten) maar het klinkt nu al veel prettiger dan voorheen. Voor nu is het even leuk maar die nieuwe platenspeler gaat er zeker komen.

Een goede eindversterker heb je in elk geval al! :D