Jump to content

monster 400 mkII

joopus
 Share

Recommended Posts

ik heb een monster kabel 400 mkII in mijn setje zitten.

in vergelijking met ander wat duurdere kabels, klinkt deze wat opener levendiger,en duidelijker............ :D

ook in diepte en plaatsing is het prima.............

vooral voor het bedrag.

grappig :D:)

in vergelijking met ander wat duurdere kabels, klinkt deze wat opener levendiger,en duidelijker............ :D

vooral voor het bedrag.

grappig :D:)

Is het geen idee om het dropkleurig te maken? :D

in vergelijking met  ander wat duurdere kabels, klinkt deze wat opener levendiger,en duidelijker............ :D

vooral voor het bedrag.

grappig :D  :)

Is het geen idee om het dropkleurig te maken? :D

met die monsters? :D

in vergelijking met  ander wat duurdere kabels, klinkt deze wat opener levendiger,en duidelijker............ :D

vooral voor het bedrag.

grappig :D  :)

Leuk dat je tevreden bent: weer een stapje in de goede richting.

Deze kabel heb ik jaren geleden ook gebruikt, toen nog het 400-type. Inderdaad, een heel redelijke dropveter voor een bescheiden bedrag, maar er is beter... :rolleyes:

Prijs zegt helemaal niets bij kabels. De verschillen worden veroorzaakt door andere capaciteit/inductie en het kan dus heel goed zijn dat een goedkope kabel niet de goede match in je set is.

Tussen vv en ev gebruik ik nu een oude vh Hul D102 mk3 (wit van kleur) als gebalanceerde interlink. Deze klinkt beter dan andere interlinks die ik heb geprobeerd, waarvan sommigen een factor 10 duurder waren.

Sja, in mijn toenmalige setje gaf deze interlink relatief te veel bas door, wat niet altijd even goed onder controle was. Ook het 3D-gevoel vond ik beperkt, evenals de helderheid. Nogmaals: voor het bedrag is het een goede deal. :)

Ik ben het er helemaal mee eens dat je met dropveters niet moet overdrijven. Een dropveter die net zoveel kost als je versterker... ik dacht het niet.

Prijs zegt helemaal niets bij kabels. De verschillen worden veroorzaakt door andere capaciteit/inductie en het kan dus heel goed zijn dat een goedkope kabel niet de goede match in je set is.

Tussen vv en ev gebruik ik nu een oude vh Hul D102 mk3 (wit van kleur) als gebalanceerde interlink. Deze klinkt beter dan andere interlinks die ik heb geprobeerd, waarvan sommigen een factor 10 duurder waren.

Ik gebruik momenteel zo een Van Den Hul D 102 MKIII (geel?) tussen mijn CD speler Pioneer PDS 901 en de vv. Van vv naar ev (Sumo setje) gebruik ik een zelfgedraaide puur zilverkabel. Eigenaardig genoeg klinkt het andersom toch wel een streepje minder! En het klankbeeld is zeker een meter langs elke kant kleiner! Kwestie van matchen zeker? De rest (Philips CDR 880, Akai MGX 614 mixer/homestudio, Philips 18bitsDCC recorder...) is aangekoppeld met van die "ouweblauwe" Monitor PC (pure lineair cristal cu) zelfgemaakte korte semi-balanced kabeltjes (klinken zeker niet slechter dan die' VDH). Momenteel is een collega van me nieuw zilver aan het trekken, kunnen we nog eens lekker gaan experimenteren!

PS ik hou niet van die Monster cinch pluggen; ze beschadigen de vrouwtjes! (cinchjes bedoel ik h

en daarbij heb ik weer niets met van den hul, in mijn perceptie en ervaringen, bleef het beeld altijd ver weg, net zoals met siltech.

ook dit heeft met een match te maken, het kan bij een ander persoon w

• 2 months later...

Weet je wat nu zo vreemd is, ik heb mijn Densen Beat 100 verkocht en daarvoor in de plaats een Sphinx project 2 mk2 gekocht. Met de Densen combi had ik een bi-amp naar de final speakers. Het is nu zoeken naar een 2e hands Densen Beat 300 zodat ik weer kan bi-ampen.

Tijdens het zoeken naar de verpakking van de Beat 100 kwam ik tevens de Monster M550i interlink tegen en dacht waarom niet even proberen.

De monster speelde mijn Siltech Sq80 compleet weg! Moet je voorstellen een kabel van 80 euro tegen een kabel van 500 euro.

Ik dacht dat kan niet en heb even een jubilee van vdHul op proef genomen (de siltech zal wel iets mankeren of zo).

Nu vier dagen de Jubilee inspelen en het wordt wat beter. Maar tien minuten geleden dacht ik toch nog even de Monster proberen. En koud uit de kast wat denk je ALS OF DE GORDIJNEN VOOR DE SPEAKERS OPENGAAN.

Ik weet het niet meer en denk de Jubilee om te ruilen voor een Monster M1000i.

:confused:

Voor mij en mijn set is er geen weg meer terug van de Ensemble Masterflux. Het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Kan er iemand zeggen of de Dynaflux van dezelfde klasse is, zeg maar dezelfde tembre, gevoel, warmte etc... Maar dan minimaal hetzelfde of mischien zelfs nog beter. En, eventueel, dat als de Masterflux een match is met je set, de Dynaflux dat ook zeker zal zijn..?

Graag wat input hierover want de Masterflux is niet meer te krijgen en de Dynaflux, z'n opvolger zeg maar, wel...

Voor mij en mijn set is er geen weg meer terug van de Ensemble Masterflux. Het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Kan er iemand zeggen of de Dynaflux van dezelfde klasse is, zeg maar dezelfde tembre, gevoel, warmte etc... Maar dan minimaal hetzelfde of mischien zelfs nog beter. En, eventueel, dat als de Masterflux een match is met je set, de Dynaflux dat ook zeker zal zijn..?

Graag wat input hierover want de Masterflux is niet meer te krijgen en de Dynaflux, z'n opvolger zeg maar, wel...

wat ik weet, is dat de dyna alle onevenheden wegspoelt, om daarna een mooi zuiver signaal af te geven.

wat ik OOK weet :D is dat de combi die je nu hebt helemaal op elkaar af is gestemd, of je dat ook mooi gaat vinden met de dy, is dus een interpretatie. ;)

ik persoonlijk, had er niets meer aan veranderd. :D