Marc Pool Posted 6 juli 2005 Report Share Posted 6 juli 2005 DVD-A is nooit echt als medium van de grond gekomen. Maar op internet verschijnen er nu diverse tools om de beveiligde files te rippen. De tools werken alleen in samenwerking met het programma WinDVD. Of dit een positief of negatief effect zal hebben op het succes van dit medium is onderwerp van discussie. Op audio asylum zijn de linkjes naar de software te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 6 juli 2005 Report Share Posted 6 juli 2005 de beveiligde files te rippen Wat is het nut hiervan? Oneindig veel kopietjes maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Pool Posted 6 juli 2005 Author Report Share Posted 6 juli 2005 de beveiligde files te rippen Wat is het nut hiervan? Oneindig veel kopietjes maken... Het nu ervan? Mij maakt het niets uit, ik koop mijn muziek nog steeds. Maar ik geloof dat mensen die muziek kopen een redelijk uitstervend ras is. Ik heb dit bericht geplaatst omdat het nieuwswaarde heeft. Niet omdat ik er persoonlijk belang bij heb, of er ook maar aan denk er gebruik van te maken. Feit blijft dat DVD-A tot voorkort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 6 juli 2005 Report Share Posted 6 juli 2005 [Feit blijft dat DVD-A tot voorkort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juli 2005 Report Share Posted 6 juli 2005 [Feit blijft dat DVD-A tot voorkort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Pool Posted 6 juli 2005 Author Report Share Posted 6 juli 2005 Er staat toch ook ' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 juli 2005 Members Report Share Posted 6 juli 2005 Komen ze niet rijkelijk laat dan , met die tools om dvd-a te rippen ? Mij oude heer deed dat een half jaar geleden al , en sa-cd is volgens hem ook een eitje... De pest met die nieuwe generatie dvd-a is alleen , dat je weer een nieuw apparaat moet kopen , daar de meeste dvd spelers ze niet vreten. Zit je straks weer met 4 verschillende bronnen. Houdt deze berichtgeving trouwens in dat een geluids-drager alleen maar levensvatbaar is als hij te kopieren valt ? Deze problematiek lijkt me dan beter op te lossen door niet meer te beveiligen , en de software gewoon te halveren in prijs , waarna je de opneembare schijfjes 5 x zo duur maakt... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Pool Posted 7 juli 2005 Author Report Share Posted 7 juli 2005 Komen ze niet rijkelijk laat dan , met die tools om dvd-a te rippen ?Mij oude heer deed dat een half jaar geleden al , en sa-cd is volgens hem ook een eitje... De pest met die nieuwe generatie dvd-a is alleen , dat je weer een nieuw apparaat moet kopen , daar de meeste dvd spelers ze niet vreten. Zit je straks weer met 4 verschillende bronnen. Houdt deze berichtgeving trouwens in dat een geluids-drager alleen maar levensvatbaar is als hij te kopieren valt ? Deze problematiek lijkt me dan beter op te lossen door niet meer te beveiligen , en de software gewoon te halveren in prijs , waarna je de opneembare schijfjes 5 x zo duur maakt... Groet Als je zegt dat je oude heer het een half jaar geleden al deed het rippen van DVD-A dan is dat toch waarschijnlijk geen digitale rip geweest maar een copie via de analoge ingang van zijn geluidskaart. Het zelfde geld voor SACD, want deze zijn zeker nog niet digitaal te rippen, sterker nog er is geen PC apparaat die toegang heeft tot de SACD laag van het schijfje. Omdat er geen ondersteuning is voor het aflezen van SACD in PC media. Het digitaal rippen van SACD is theoretisch mogelijk op apparaat niveau. Dus keihard in de SACD speler aan de slag gaan. Maar goed, wat moet je er vervolgens mee? Je kunt de DSD stroom namelijk nergens anders mee gebruiken dan met een SACD speler. Een copie branden op een standaard DVD schijfje heeft geen zin, omdat deze niet herkent zal worden door een SACD speler, door het ontbreken van het digitale watermerk. Ook is er geen enkele DVD brander in staat op het SACD formaat te branden omdat SACD van een totaal afwijkend dataopslag systeem gebruik maakt. Het feit dat er nu pas tools ontstaan voor het digitaal rippen van DVD-A heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er niet tot nauwelijks belangstelling bestaat voor DVD-A in combinatie met het feit dat de beveiliging er goed is. Maar ik zou zeggen kijk eens op http://www.audioasylum.com/forums/dvda/bbs.html daar onstaan al aardige discussies over deze ontwikkeling. Er zitten ook nog heel veel haken en ogen aan het rippen van de DVD-A en de manier waarop dit gebeurd. Als je vader dit daadwerkelijk al een half jaar digitaal kan kun je de mensen daar nog wat leren. Als hij ook nog in de staat is digitale en bruikbare copie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts