Jump to content

Aansluiting Siltech SQ-28

CEEPEE
 Share

Recommended Posts

Ik heb zojuist een nieuwe set Siltech SQ-28 interlinks aangeschaft maar de WBT 0144 stekkers passen niet op bus aan de achterkant van mijn Marantz Premium speler.

Het lijkt wel of ze te smal zijn en doordrukken durf ik eigenlijk ook niet goed ivm beschadigen.

Hoort dat niet een standaard maat te zijn? Wie weet raad ?

Ik neem aan dat het gewone cinch-pluggen zijn (ook wel tulp- of RCA-pluggen genoemd). Dus dan zou je ze gewoon moeten doorduwen. Maar het kan zijn dat er een schroefje in zit die je eerst moet losdraaien en na het aanbrengen van de kabel weer moet vastdraaien (voor een goed contact). Ik weet dat WBT zo'n schroefje gebruikt voor hun banaan-stekkers. Of ze dat ook voor RCA-pluggen gebruiken, weet ik eigenlijk niet, maar het zou kunnen. En zo niet, dan moet je gewoon doorduwen. Het kan zijn dat ze gewoon erg moeilijk erop gaan (de eerste keer)...

Ik heb zojuist een nieuwe set Siltech SQ-28 interlinks aangeschaft maar de WBT 0144 stekkers passen niet op bus aan de achterkant van mijn Marantz Premium speler.

Het lijkt wel of ze te smal zijn en doordrukken durf ik eigenlijk ook niet goed ivm beschadigen.

Dit zijn pluggen met een klemmechanisme. Je moet dus de buitenring (zwarte omhulsel) losdraaien, de plug op de cinch-aansluiting schuiven en vervolgens het omhulsel weer stevig aandraaien. ;)

WBT-0144.gif

Dit zijn pluggen met een klemmechanisme. Je moet dus de buitenring (zwarte omhulsel) losdraaien, de plug op de cinch-aansluiting schuiven en vervolgens het omhulsel weer stevig aandraaien. ;)

WBT-0144.gif

Gebruikt MIT dit systeem ook bij de duurdere interlinks?

Frank. :unsure:

Het kan ook zijn dat er bij je versterker een klein en relatief onzichtbaar rubber stopje zit in je aansluitbussen.

Ik had dat ook bij mijn nieuwe Parasound Halo JC-1 monoblokken. Voordat je dat door hebt...........

Dank je wel Audiopaul,

Het bleek uiteindelijk verbluffend simpel als je maar weet hoe het werkt.

:D