Jump to content

Amp tot 1500 euro

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

Guest UKSub

Hoi

mijn amp loopt waarschijnlijk op zn laatste beentjes snif snif

welke vinden jullie interessant tem 1500 euro?

We houden ons ook aan max 1500, geen gedoe van voor 170 euro meer is er den dienen enz

Het mag gerust een hybride zijn, graag een tape out en geen ingebouwde phono daar ik zelf een externe phonotrap gebruik.

De Unico hoeven jullie al niet te noemen, daar zijn de meesten het over eens dat het een bjoetie is.

Luidsprekers Link K250

Gr

stef

Guest UKSub
Mag het ook tweedehands zijn?

Goede vraag

Ik twijfel enorm

Heb weinig verstand om iets te beoordelen of het nog de moeite is, ik eet ok helemaal niet welke types van een merk interessant zijn... Ik zou dan nog eerder geniegd zijn een demo te kopen

Doe maar!!

Alle suggesties welkom

Gr

Guest UKSub
Zet er een paar op de weegschaal en neem dan de zwaarste. Dan weet je dat de voeding in orde is..

J treft me in het hart!! :(

Mn huidige amp geeft waarschijnlijk een gelijkspanning bij een zeker vermogen waardoor ook al een basunit gesneuveld is... snif snif

Guest UKSub

Liefst zou ik graag reaxies krijgen op nieuwe toestellen

Kan ik gemakkelijker naar een winkel in B eens gaan luisteren

Audiopaul, je suggestie is uiteraard een goede maar ik wil niet in het ijle springen en een amp da'k volledig niet ken zomaar ergens gaan betalen en oppikken... kwil er mijn tijd voor nemen ipv kilometers en kilometers naar NL te rijden

Liefst zou ik graag reaxies krijgen op nieuwe toestellen

Kan ik gemakkelijker naar een winkel in B eens gaan luisteren

Audiopaul, je suggestie is uiteraard een goede maar ik wil niet in het ijle springen en een amp da'k volledig niet ken zomaar ergens gaan betalen en oppikken... kwil er mijn tijd voor nemen ipv kilometers en kilometers naar NL te rijden

Waarom stap je dan niet gewoon eens een winkel binnen om te luisteren? Grote kans dat de suggesties net weer niet verkocht worden in de winkels waar je eventueel komt.

Guest UKSub
Waarom stap je dan niet gewoon eens een winkel binnen om te luisteren? Grote kans dat de suggesties net weer niet verkocht worden in de winkels waar je eventueel komt.

Damn right!!!

Mijn luidspreker laten maken en hup, eens gaan luisteren

Adh van suggesties kan ik ook zien of een bepaalde winkel de amp heeft of volgt

De Unico hoeven jullie al niet te noemen, daar zijn de meesten het over eens dat het een bjoetie is.

Luidsprekers Link K250

Gr

stef

Waar praten wij dan nog over ? :rolleyes:

Heb je deze al een beluisterd ?

Indien je voor een Unico gaat en je gooit er een stel betere buizen in dan heb je voor jouw bedrag een heel mooi versterkertje . B)

Tuurlijk ben ik niet neutraal in mijn tip , heb zelf ook de Unico met een stel "betere "buizen .

groetjes

John

Guest UKSub

Uiteraard staat de Unico hoog op mn lijstje omdat ik nu ook met buisjes in de voortrap speel...

Het is een solide versterker die prima rock n rolled, simpel design zonder toeters en bellen en dat spreekt mij aan... keuzeknop en volume

Ej ja ik heb em meermaals gehoord en was enorm gecharmeerd + de prijs is ook mooi meegenomen.

Toch wil ik 2 andere versterkers die zich kwa rock n roll gehalte kunnen meten met de unico en toch nieuw max 1500 euro kosten

BTW weet er iemand of de Unico eig nog w geleverd/gemaakt ZONDER phonoboard? Ik gebruik een losse phono en wens dat in de toekomst ook zo te houden.

Wie woont er tegen Antwerpen of Gent en heeft een Unico? kWil mn speakers wel eens horen op een Unico met andere buisjes :rolleyes:

Gr

Stef

Zo moeilijk is zijn verzoek toch niet.

Bij hobo zag ik een Marantz PM 17 staan voor 1250 deze schijnt niet slecht te zijn.

Zelf ben ik nogal gecarmeerd van een Rotel combo, mijn RC980 BX- RB1070 combo koste iets van 1000 euro. Als je dan een RC995 ipv de 980 heb je in mijn ogen een hele mooie combo die zeker niet meer dan 1500 hoeft te kosten. Zelf wil ik mischien ook de 980 wel een keer inruilen voor een 995.

Ook heeft naim volgens mij wel een verterker in jou klasse ik ken de modellen niet zo maar wat ik van naim gehoord heb vond ik altijd erg fijn klinken.

Een optie is een Krell KAV-300i.

Deze geintregeerde versterker is een topper en klinkt waanzinnig goed.

Kan ook eventueel als voorversterker gebruikt worden.

2e hands meestal rond de 1500 Euro.

Belangrijk punt is wel dat het een ' Nederlands ' apparaat is zodat je wel eventueel voor een reparatie bij de Nederlandse importeur terecht kan, dus wel om de bon vragen. Anders zou ik het niet doen !!!

Groeten .. Marc ..

• Members
Een optie is een Krell KAV-300i.

Dan vind ik die eerder genoemde Korsun toch een betere optie. De V8i is een ongekende topper , waar meneer Levinson met zijn Red Rose praktijken 8000 euro voor durft te vragen , terwijl dat ook nog eens het overjarige model is.

Toegegeven , niet alle Korsun's zijn top , maar de V8i moet je eigenlijk een keer gehoord hebben ,dan weet je waarom er zoveel mensen lyrisch over zijn. Voor die 1450 gevraagde euro's heb je het waarschijnlijk ook over nieuw in doos.

Bijkomend voordeel is , je kan de hele wereld eraan hangen ,en hij geeft geen krimp. Voor- en eindversterkers zijn inderdaad ook te scheiden , dus je kunt er ook in de toekomst nog alle kanten mee op.

Groet

Ook heeft naim volgens mij wel een verterker in jou klasse ik ken de modellen niet zo maar wat ik van naim gehoord heb vond ik altijd erg fijn klinken.

Voor 1000,- haal je inderdaad een erg fijne versterker in huis:

(houd je nog 500,- over voor muziek B) )

De Naim Nait-5i

nait5i_wide_lg.JPG

Klik hier voor meerdere Naim testverslagen.

Als je van een iets meer smoothy/softere, rustiger klank houdt met voldoende vermogensreserve, dan is de Unico inderdaad ook een prima optie.

Btw, ik heb 'm nog niet beluisterd, maar de Van Medevoort MA240

van rond de 1000,- euro schijnt ook erg goed te zijn.

ma240.jpg

(heb nog heel goede herinneringen aan de VM MA220 :rolleyes: )

Groeten,

Alco

Voor 1000,- haal je inderdaad een erg fijne versterker in huis:

(houd je nog 500,- over voor muziek B) )

De Naim Nait-5i

nait5i_wide_lg.JPG

Klik hier voor meerdere Naim testverslagen.

Als je van een iets meer smoothy/softere, rustiger klank houdt met voldoende vermogensreserve, dan is de Unico inderdaad ook een prima optie.

Btw, ik heb 'm nog niet beluisterd, maar de Van Medevoort MA240

van rond de 1000,- euro schijnt ook erg goed te zijn.

ma240.jpg

(heb nog heel goede herinneringen aan de VM MA220 :rolleyes: )

Groeten,

Alco

mooi hoor n

Beste,

Wat erbij staat (reclame) klopt niet !

Ik ken deze versterker, de Importeur biedt hem goedkoop aan omdat hij niet loopt.

Bovendien klinkt hij niet zo goed als een Unico !

MvG,

Haudio

:rolleyes:

PS daarom doet hij hem waarschijnlijk weg

Idd. Met de Telefunken erin zal het misschien nog net gaan, maar standaard is dit een "typische buizenbak" (sorry voor de uitdrukking, want ik weet dat het met buizen ook echt wel anders kan). Dit ding klinkt overmatig warm, rommelig en zonder enig detail. Geen aanrader dus. :(

Hij ziet er wel prachtig uit :rolleyes:

Idd. Met de Telefunken erin zal het misschien nog net gaan, maar standaard is dit een "typische buizenbak" (sorry voor de uitdrukking, want ik weet dat het met buizen ook echt wel anders kan). Dit ding klinkt overmatig warm, rommelig en zonder enig detail. Geen aanrader dus. :(

Hij ziet er wel prachtig uit :rolleyes:

En als je hem nu eens laat modden? Heb je toch een mooi bakkie voor relatief weinig geld. ;)