Jump to content

Niveauverschillen

buizenbart
 Share

Recommended Posts

Dat zou te verklaren kunnen zijn uit het feit dat een goede hoofdtelefoon en een goede geluidsbron per saldo veel minder vervormen dan een veel duurdere set in een minder goede akoestiek. Het zou me niet verbazen als het hoofdtelefoon versterkertje in een ipod minder vervormt dan een dure buizenbak.

Laat het nu vreselijk jammer zijn dat deze soort vervorming die je hier aanhaalt nauwelijks invloed heeft op de geluidskwaliteit, in een ander topic wordt aandacht besteed aan low-levelinformatie, laat de mogelijkheden om dit weer te geven nu van een veel groter belang zijn.

Die enkele procenten harmonische vervorming die een buizenbak produceert zou hooguit, zoals bij SET versterkers het geluid kunnen kleuren.

Echter het vermogen om tonale en dynamische informatie weer te geven wordt er nauwelijks door aangetast, zodat de beleving van de muziek op een veel hoger plan wordt getild.

toch kies ik dan voor een PP versterker wel met triodes, omdat dezen een belangrijk deel van deze vervorming - kleuring - in de uitgangstrafo uitfilteren.

:P

Denk dat maar niet!

Ik wacht geduldig tot de cd's in prijs zakken

OF dat ze wel voldoen aan de kwaliteit die het medium aankan.

Nee hoor ik koop pas wat als ik denk dat dat het geld waard is.

Een cd kopen en vervolgens 2x draaien doe ik niet meer.

Daar is mp3 perfect voor. Kost niets !

en na 2 keer draaien heb ik echt geen respect gekregen voor een artiest.

Dan vind je het vast niet erg dat ik, omdat ik auto's te duur vind, even bij jou de auto voor de deur wegjat, daar is die auto perfect voor. Kost niets! :ph34r:

Dan neem ik aan, dat je uit respect voor de artiest, ook gewoon op een legale betaalde downloadsite aan je MP3'tjes komt

Hai S0000884,

Ik weet niet of door copieren de artiest zo benadeeld wordt. Weinig mensen kopen een nieuwe artiest/CD zo van de plank. Het voordeel van illegaal copieren is wel dat een onbekende artiest naamsbekendheid krijgt.

Overigens heb ik tot nu toe een CD gecopieerd die ik werkelijk nergens kon krijgen.

Een ipod komt er niet in. Dat is uit antirespect!

:unsure: Wat is er mis met een ipod?

Het zou een perfect appraat kunnen zijn waren 't niet dat apple bewust het apparaat incompatible gemaakt heeft met een usbdrive.

Alleen om je te dwingen itune compatible software te laten gebruiken.

Verder zijn er met de nieuwe itunes melding gemaakt dat door het gekloot van de versleuteling de hdcd informatie verminkt raakt.

om maar wat te noemen.

Je vergelijking met een auto vind ik erg leuk.

Klopt alleen niet, je zult 'm dan bij de fabrikant moeten stelen.

Een ipod komt er niet in. Dat is uit antirespect!

:unsure: Wat is er mis met een ipod?

Het zou een perfect appraat kunnen zijn waren 't niet dat apple bewust het apparaat incompatible gemaakt heeft met een usbdrive.

Alleen om je te dwingen itune compatible software te laten gebruiken.

Verder zijn er met de nieuwe itunes melding gemaakt dat door het gekloot van de versleuteling de hdcd informatie verminkt raakt.

om maar wat te noemen.

Je vergelijking met een auto vind ik erg leuk.

Klopt alleen niet, je zult 'm dan bij de fabrikant moeten stelen.

Ach, die vergelijkingen van S39 zijn wel vaker minder doordacht :rolleyes:;)

Ik stoor me trouwens ook aan Itunes. Als je alleen Quicktime wil hebben, dan zit je toch weer vast aan Itunes, waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Bovendien knallen ze nu ook nog een plug-in in IE6, waardoor online filmpjes stevast door Quicktime in de browser afgespeeld worden. Ik heb daarom geen Quicktime meer ge

S39

:D

Toch snap ik niet waarom het ingewikkelder wordt ingezien dan dat het is. Ongeacht van wie je steelt, je benadeelt mensen altijd. :huh:

En wat dat betreft, de marges van maatschappijen kun je idioot vinden, ze zijn wel nodig om jong doch nieuw en onervaren talent (= risicovol) aan te nemen. En d

Als je cd's b.v in ape op de pc hebt staan dan is er een programma foobar (soort winamp) waarmee je met replaygain er voor kan zorgen dat alles ongeveer even hard klinkt zonder de geluidskwaliteit aan te tasten, ik gebruik het vaak, en je hebt dan geen last van dat je steeds aan je volumeknop hoeft te zitten

zie http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?act=SF&s=&f=28

voor meer info.

Oh ja ik baal ook van ge "re"masterde cdtjes, maar waar ik me dan nog meer aan stoor zijn heruitgebrachte cdtjes met een aantal nieuwe nummers.

Een auto is voornamelijk fysiek eigendom, muziek is enkel en alleen intellectueel eigendom. Dat is niet zomaar. De auto bestaat uit productiemiddelen die jij niet steelt als je zelf die auto nabouwt, omdat je dan die productiemiddelen (staal, motor, banden enz) koopt van iemand anders. Het intellectueel eigendom van die auto misbruik je ook niet door bijv. bekende de naam ervan te gebruiken en op basis daarvan deze te verkopen, je rijdt er zelf mee weg.

Ik zou het toch maar niet proberen een auto na te maken in grote getalen S0000884. Ik denk dat je behoorlijk hard wordt aangepakt.

Hoewel ik het zeker met je eens ben over het eigendom van muziek wil ik nogmaals herhalen dat ik het op een MP3 zetten van muziek niet zo'n probleem vind. Vroeger luisterde je naar de radio en op basis daarvan kocht je toch vaak muziek - nu is dat internet en MP3. Daarbij is het met name de platenmaatschappij die geschaad wordt, een beginnend artiest verdient niet veel aan de CD en zit op bekendheid te wachten.

Hadden we nu toch maar die oude LP en bandrecorder gehouden, toen speelde het probleem niet cq minder.

Ik zou het toch maar niet proberen een auto na te maken in grote getalen S0000884. Ik denk dat je behoorlijk hard wordt aangepakt.niet cq minder.

Het intellectueel eigendom van die auto misbruik je ook niet door bijv. bekende de naam ervan te gebruiken en op basis daarvan deze te verkopen, je rijdt er zelf mee weg.

Ik haalde het genoemde voorbeeld aan van iemand die voor eigen gebruik

Pakken we een plaat van sting (waar dus al veel meer muzikale informatie in zit) of v/d dire straits dan zien we veel minder clipping. Maar temeer vanwege de muzikale inhoud ligt de doelgroep anders en daar is de mastering dan ook naar. Er zit veel meer in de muziek zelf, en daar gaat bij clipping dan ook meer van verloren.

Achja. Je kunt er gewoon niks van op aan. Ff wat gejat van een ander forum:

Leuk stukje over Bob Dylan: http://www.nrc.nl/kunst/article430338.ece

De geluidskwaliteit van cd

een cd van Dylan, waar hijzelf liever niet naar luistert vanwege de slechte kwaliteit, aan iemand cadeau doen...

Hahahaha. Mijn pa vind het niet erg, en hij luistert er wel graag naar, merkt het toch niet echt. Ieder zijn smaak. Als deze cd een beetje goed gemasterd was, was hij niet eens zo verkeerd geweest denk ik

Guest Kraus vonBentinck

rollinandtumblonviny.jpg

rollin'and tumblin zoals 't op vinyl staat; lijkt mij niks mee, zeker niet als je bedenkt dat dit 1 van de hardste rocknummers is die op de LP staat.

rollin'and tumblin zoals 't op vinyl staat; lijkt mij niks mee, zeker niet als je bedenkt dat dit 1 van de hardste rocknummers is die op de LP staat.

Volgens mij wordt het tijd dat ik een platenspeler ga kopen ;)

Nee, je moet mensen die die plaat hebben lief aankijken en vragen of ze een kopie voor je maken met de PC oid.

Groet,

Jacco

Nee, je moet mensen die die plaat hebben lief aankijken en vragen of ze een kopie voor je maken met de PC oid.

Groet,

Jacco

Hi Jacco,

als je een lp via de pc op een cd zet krijg je dan niet een heel ander geluidsbeeld :(:(

Gr Piet.

Groet,

Jacco

Hi Jacco,

als je een lp via de pc op een cd zet krijg je dan niet een heel ander geluidsbeeld :(:(

Gr Piet.

Nee. Als je het goed doet niet. Tuurlijk kun je het verprutsen, maar dat is met alles.

Groet,

Jacco

Waarom zou je als je goede apperatuur gebruik?

SACD is natuurlijk een optie, maar dan ben je nog steeds niet zeker dat het goed zit. Daarnaast moet je daar ook weer een player voor hebben (en dat laatste zie ik nog ff niet zitten ;) ).

Groet,

Jacco

Hi Jacco,

Gr Piet.

Nee. Als je het goed doet niet. Tuurlijk kun je het verprutsen, maar dat is met alles.

Groet,

Jacco

Dan moet je zeker heel goede machines hebben.

Analoog naar een .......... :confused: bestand.

gr Piet.