Werner Posted 30 november 2006 Report Share Posted 30 november 2006 Wel eigenaardig is de melding van het programma dat een 96/32 file met floating point niet geladen kan worden omdat dit formaat niet ondersteund wordt. Volgens de homepage zou dat wel moeten kunnen. En gelukkig maar. Laat het converteren over aan echte audio editors. Alles wat een authoring programma zoals Audio DVD Creator aan extra's bevat is een potentiele bron van signaalaantasting. Het enige echte taak van zo'n programma is de bestanden die jij levert vlekkeloos op DVD-V krijgen. Zo, hebben we nu een nieuwe rage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 november 2006 Report Share Posted 30 november 2006 Doet me denken aan mijn Vertigo ervaring. Ik had een DVD video single gekocht van U2. Hier hetgeen op de DVD staat: dvd versie van Vertigo En hier de cd versie: cd versie van Vertigo Er zijn tijden dat ik de cd versie prefereer... (het piekniveau van beide files scheelt 0.01 dB) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 De laatse dagen ben ik druk doende geweest om wave-files te verzamelen. Deze laten erg goed zien waar het over gaat. Het betreft hier louter de content van CD's en DVD's. Als eerste een verzamelcd van Sarah Vaughn. Alle ruimte voor dynamieksprongen. Een genoegen om naar te luisteren. De volgende is er een van de HooverPhonic. Een Belgische band die bij verschillende forummers goed bekend is. Dit ziet er al een stuk minder uit en klinkt dus ook zo. Het compressiemonster heeft toegeslagen. Uitschieters van ruim +3dB. Toch is hier goed naar te luisteren Het volgende excemplaar valt bij mij in de categorie "bagger": Een cd van rockbitch Avril Lavigne. Compleet doodgemasterd. Bijna geen dynamiek en gigantische clipping. Migraine-muziek zeg maar. Naar aanleiding van enige tips van Werner (waarvoor dank) heb ik enige muziekDVD's geript en de AC3 audiostream omgezet naar een .wav file van 48/16. Daarna editen in Cooledit voor afzonderlijke tracks en een cdtje branden. You're the One van Paul Simon ziet er dan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Natuurlijk is niet elke cd bagger. Alleen jammer dat bijna alle hedendaagse leuke muziek ten prooi valt aan het "Radio Ready" monster. Ik begin me steeds meer te interesseren voor Jazz en Klassiek, maar om nou om zo'n reden gedwongen over te stappen? Je zal net een dure cdspeler aangeschaft hebben of een knappe set... Ik weet even niet wat ik hieraan ga doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Je zal net een dure cdspeler aangeschaft hebben of een knappe set...Ik weet even niet wat ik hieraan ga doen. Ga eens een keer luisteren bij iemand die een set heeft opgebouwd rondom cd/sacd en denkt het netjes voor elkaar te hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2006 Report Share Posted 4 december 2006 Natuurlijk is niet elke cd bagger.Alleen jammer dat bijna alle hedendaagse leuke muziek ten prooi valt aan het "Radio Ready" monster. Ik begin me steeds meer te interesseren voor Jazz en Klassiek, maar om nou om zo'n reden gedwongen over te stappen? Je zal net een dure cdspeler aangeschaft hebben of een knappe set... Ik weet even niet wat ik hieraan ga doen. Och Geerdie... de oude muziek verandert niet.... Er is nog zoveel moois te koop. Van de laatste uitgaven moet ik het allang niet meer hebben. Al zijn sommige dingen toch wel erg mooi zoals de verzamel CD Americana van JD Kroeske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Je zal net een dure cdspeler aangeschaft hebben of een knappe set... Ik weet even niet wat ik hieraan ga doen. Ga eens een keer luisteren bij iemand die een set heeft opgebouwd rondom cd/sacd en denkt het netjes voor elkaar te hebben! Ok, je staat op mijn lijstje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Ok, je staat op mijn lijstje. Je hoort mij niet zeggen da'k het netjes voor elkaar heb, maar je bent zeker welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 eigen opname van het Van Oeckelen orgel in de dorpskerk van Oud-beijerland. Weinen Klagen Zorgen Zagen van Franz List hij heeft dit geschreven toen zijn dochter van 17 overleed, wat je ziet is eerst de dood van zijn dochter daarna een moment van stilte dan komt het verdriet wat uitmond in een woede uitbarsting dan weer dat stille verdriet weer een woede uitbarsting weer stil verdriet dat uitmond in een dankgebed. ps; dit is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 december 2006 Report Share Posted 5 december 2006 Dat kan ik me voorstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 ook heerlijk om naar te luisteren Narciso Yepes, Concerto de Aranjuez Gemiddelde RMS -24dB! de rode lijnen op de afbeelding geven -18dB aan (vinyl opname jaren '70 meen ik) Het concerto de Aranjuez is 1 van de weinige concerten voor orkest en gitaar. Het is een "onmogelijk" werk omdat, om een heel goede reden, de gitaar niet 1 van de instrumenten van het orkest is. Ze heeft gewoon te weinig volume. De dirigent streeft natuurlijk naar een mooi evenwichtig klankbeeld en daarom moet het orkest vele stapjes terug qua geluidssterkte. Beleef je zo'n concert in de zaal dan is het zaak dat iedereen muisstil is en dan nog moet je op het puntje van de stoel met gespitste oren om het allemaal goed te kunnen horen (flageolets op de gitaar zijn wel hele iele toontjes in de concertzaal) Bij de uiteindelijke registratie is het waarschijnlijk voor de technicus wel aantrekkelijk om de gitaar toch een klein beetje op te blazen. Dat is bij de opname van Yepes (op DGG) zo te horen ook wel een heel klein beetje gebeurd (hoewel Yepes een zeer krachtige, 10-snarige, gitaar gebruikte als concertgitaar) Ik heb deze opname ook van Julien Bream en daar is te horen dat de registratie "puur" is. (RCA Red Seal; speciale jubileumuitgave wegens 100 jaar vinyl): A Century of Sound) De uitvoering van Yepes is toch iets mooier (qua spel en ook wel qua klank) maar de opname van Bream is pas echt "audiofiel" in de ware zin des woords. Het evenwicht tussen gitaar en orkest is adembenemend fragiel en thuis luisteren heeft het zelfde effect als in de zaal: je gaat bijna automatisch naar voren zitten om intensiever te luisteren. Ik heb de plaat weer eens tevoorschijn gehaald en deze (Bream) van de week gehoord op een zeer fraaie VPI Aries III met 10.5 JMW arm met Koetsu Black. Een zo op het oor ideaal element voor deze muziek met dat prachtige fijnzinnige middengebied. Muziek die bijna even mooi is als stilte. Fraai hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 6 september 2007 Report Share Posted 6 september 2007 Mooi topic manne! Doe zo voort, 't is zo eens iets anders; muziek bekijken met wat uitleg over de stukken; geeft veel zin om op zoek te gaan naar de stukken! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts