Guest C J Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 Ik had vandaag wat tijd over en ben toen wat gaan rotzooien met de groepenkast. Nu moet je weten dat ik, ook onder invloed van al die anderen die zeggen dat het zoveel beter zou zijn, al een tijd van plan was om een apparte audiogroep aan te leggen. Nou, dat heb ik dus nu even gedaan. Ik heb een goeie afgeschermde kabel van 3x2.5mm2 bij een bedrijf gehaald dat gespecialiceerd is in allerlei kabels, plus een goed dubbel stopcontact met randaarde. Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. Meer drive en rust, beter te horen microdetails en dergelijke. Dus, diegenen die zeggen dat het werkt, die hebben gelijk. Wie kan hier nog wat meer over vertellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 Hoe en waar heb je de afscherming geaard? En hoe zwaar heb je de groep afgezekerd? Heb je nog gekozen voor een bepaalde fase en waarom? Ben wel benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 Ik heb de afscherming alleen in de zekeringkast geaard. De (tot nu toe nog) instalatieautomaat is 16 amp. En nee, geen aparte fase gebruikt, ik heb een nieuwe strip met draadbruggen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 Hallo CJ als je toch bezig bent zou ik inderdaad ook een APH klankmodule installeren. Zeer zeker de moeite waard. Audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Ik begin steeds beter te begrijpen waarom het gros van de forummers tegen jou ageert Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Jij zit echt gevangen in je eigen dogma's he? Wat is nu je zinvolle bijdrage om de positieve ervaring van CJ in het belachelijk te trekken? Wat heb je hiermee bereikt? CJ geeft een eerlijke omschrijving van de ervaringen die hij heeft gehad met deze tweak. Hij legt ons niets op, geeft een positieve beschrijving van zijn ervaring met deze tweak. Het is aan anderen om zijn voorbeeld te volgen wel dan niet. Maar jij hebt kennelijk niet het lef om je eens open te stellen voor ervaringen van anderen en een mogelijke wending in je denkwijze. Jij blijft liever zitten in je eigen ivoren toren en neemt jezelf het recht om iedereen die niet aan jouw norm voldoet voor schut te zetten en belachelijk te maken met nietzeggende one-liners. Wat je daarmee niet in de gaten hebt is dat je jezelf steeds portretteert. Ga vooral door met jezelf tot een karikatuur te maken. Daarbij sluit ik me ook bij de post van Rene aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Beste Erik, ik had ook niet anders verwacht!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Hallo CJ als je toch bezig bent zou ik inderdaad ook een APH klankmodule installeren. Zeer zeker de moeite waard. Audiovorden Was ik ook van plan. Maar of dat dan ook nog een hoorbare verbetering oplevert? Dit was al een direct hoorbare verbetering met meer drive, ruimte, beter hoorbare microdetails en vooral de grotere rust die er is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Hallo CJ als je toch bezig bent zou ik inderdaad ook een APH klankmodule installeren. Zeer zeker de moeite waard. Audiovorden Was ik ook van plan. Maar of dat dan ook nog een hoorbare verbetering oplevert? Dit was al een direct hoorbare verbetering met meer drive, ruimte, beter hoorbare microdetails en vooral de grotere rust die er is. Gewoon doen CJ. Ik heb na het klungelen aan mijn stroomgroep ook de zekeringen door de AHP vervangen. Dat leverde inderdaad een verbetering op, weliswaar niet zo heel schokkend maar gerelateerd aan de prijs toch een leuke tweak. Try it out zou ik zeggen. Ik weet niet of je daar ook al naar hebt gekeken overigens, maar het vervangen van de standaard wandcontactdoos door een betere (ik had een een stevige liggen die voor de tuin bedoeld was, deze helemaal schoongemaakt en gemonteerd) betekende voor mij een grotere klankverbetering dan de AHP zekeringen. Veel luisterplezier, Bertus Link to comment Share on other sites More sharing options...
fets Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Das mooi CJ ! Omdat ik zelf ook bezig ben met een apparte groep voor hifi zou ik toch wat details willen hebben over gebruikte kabel (lapp?) afscherming samen met aardedraad aan aarde in de meterkast en aan verdeelblokzijde open? of alleen de mantel aan aarde en aardedraad ongemoeid laten? Ik heb 3 aderig lapp getrokken maar ik heb geen idee wat gebruikelijk/beste is Voor de kortere versies die ik in het verleden heb gemaakt functioneerde dit altijd goed (mantel en aardedraad aan aarde/andere kant open) Ik heb ook gelezen dat de afscherming van dit soort kabels soms meer kwaad dan goed doet voor het uiteindelijke resultaat. Sugesties voor wat anders heb ik nog niet gezien behalve de gevlochten kabels. Helaas kan ik het geduld niet opbrengen om 15 mtr! kabels te vlechten Groet S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Hallo CJ als je toch bezig bent zou ik inderdaad ook een APH klankmodule installeren. Zeer zeker de moeite waard. Audiovorden Was ik ook van plan. Maar of dat dan ook nog een hoorbare verbetering oplevert? Dit was al een direct hoorbare verbetering met meer drive, ruimte, beter hoorbare microdetails en vooral de grotere rust die er is. Gewoon doen CJ. Ik heb na het klungelen aan mijn stroomgroep ook de zekeringen door de AHP vervangen. Dat leverde inderdaad een verbetering op, weliswaar niet zo heel schokkend maar gerelateerd aan de prijs toch een leuke tweak. Try it out zou ik zeggen. Ik weet niet of je daar ook al naar hebt gekeken overigens, maar het vervangen van de standaard wandcontactdoos door een betere (ik had een een stevige liggen die voor de tuin bedoeld was, deze helemaal schoongemaakt en gemonteerd) betekende voor mij een grotere klankverbetering dan de AHP zekeringen. Veel luisterplezier, Bertus Wat ik al zei: ik ben het zeker van plan. Dat stopcontact, met schroefcontacten, heb ik even gehaald, omdat ik zelf nog een had met van die shit-steekcontacten. Dit soort stopcontacten zijn gebaseerd op snelle montge, niet op goed contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Das mooi CJ !Omdat ik zelf ook bezig ben met een apparte groep voor hifi zou ik toch wat details willen hebben over gebruikte kabel (lapp?) afscherming samen met aardedraad aan aarde in de meterkast en aan verdeelblokzijde open? of alleen de mantel aan aarde en aardedraad ongemoeid laten? Ik heb 3 aderig lapp getrokken maar ik heb geen idee wat gebruikelijk/beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 De afscherming wordt gebruikt waarvoor ie gemaakt is als afscherming + als afvoerder van eventuele rottigheid in dit geval. Nope, daar is niet voor gemaakt. Die kabel is bedoeld als z.g.n. grondkabel. Die afscherming is bedoeld om als 1 of andere onverlaat toevallig er met een schop doorheen wil de zekeringen er uit vliegen de de onverlaat er zonder al veel kleerscheuren van afkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 De mantel heb ik alleen in de zekeringkast aan de aarde verbonden, dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Nee Henk, Die kabel bevat 3 aders, waaronder een aarddraad, plus een afschermingsmantel. Die aarddraad sluit je natuurlijk wel aan beide kanten aan. Dat zeg ik Maar dat snapte Henk niet Overigens verkoopt Eldra gewoon allerlei soorten installatiekabel hoor en niet specifiek audiofiele kabel. Dat audiofielen ze voor audiofiele toepassingen aanwenden is weer wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 De mantel heb ik alleen in de zekeringkast aan de aarde verbonden, dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 De afscherming wordt gebruikt waarvoor ie gemaakt is als afscherming + als afvoerder van eventuele rottigheid in dit geval. Nope, daar is niet voor gemaakt. Die kabel is bedoeld als z.g.n. grondkabel. Die afscherming is bedoeld om als 1 of andere onverlaat toevallig er met een schop doorheen wil de zekeringen er uit vliegen de de onverlaat er zonder al veel kleerscheuren van afkomt. En toch is dit geen gondkabel, een grondkabel heeft namelijk een stugge stalen mantel. Deze heeft een fijn gevlochten koperenmantel en is ook nog eens behoorlijk soepel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Idd CJ, het is ook een soepele kabel volgens de specs. Overigens staan er nog veel mooiere kabels op die site: Speciale EMC afgeschemde kabels met ook nog eens een extra folie-afscherming. Of heeft die kabel van jou ook een folie-afscherming? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 zeker een AHP-dinges doen. hoe je het ook omschrijft, tot nog toe schrijft iets van 90% van de probeerders hier dat ze het waarderen. probeer ook die zekeringen in je versterker eens. van 7 euro ga je niet dood als je er niet blij mee bent (begin met de centrale zekering waar je van buiten de kast bij kan, vaak zitten er binnenin meer. de centrale zekering gaf bij mij het meest profijt). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
fets Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 quote:Nee Henk, Die kabel bevat 3 aders, waaronder een aarddraad, plus een afschermingsmantel. Die aardraad sluit je natuurlijk wel aan beide kanten aan. Ik was niet van plan mijn installatie te aarden, dus wat doe ik met de aarddraad......A:laat ik um meelopen samen met de mantel totaan het stekkerblok? B:ik sluit alleen de mantel aan in de meterkast en laat de mantel meelopen totaan stekkerblok en laat dus de aarddraad ongemoeid? S Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Ik had vandaag wat tijd over en ben toen wat gaan rotzooien met de groepenkast.Nu moet je weten dat ik, ook onder invloed van al die anderen die zeggen dat het zoveel beter zou zijn, al een tijd van plan was om een apparte audiogroep aan te leggen. Nou, dat heb ik dus nu even gedaan. Ik heb een goeie afgeschermde kabel van 3x2.5mm2 bij een bedrijf gehaald dat gespecialiceerd is in allerlei kabels, plus een goed dubbel stopcontact met randaarde. Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. Meer drive en rust, beter te horen microdetails en dergelijke. Dus, diegenen die zeggen dat het werkt, die hebben gelijk. Wie kan hier nog wat meer over vertellen? microdetails, ha ha. typisch een audiofiele opvatting, niet alleen door jouw maar velen met jouw. maar goed het klinkt schoner. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Ik had vandaag wat tijd over en ben toen wat gaan rotzooien met de groepenkast.Nu moet je weten dat ik, ook onder invloed van al die anderen die zeggen dat het zoveel beter zou zijn, al een tijd van plan was om een apparte audiogroep aan te leggen. Nou, dat heb ik dus nu even gedaan. Ik heb een goeie afgeschermde kabel van 3x2.5mm2 bij een bedrijf gehaald dat gespecialiceerd is in allerlei kabels, plus een goed dubbel stopcontact met randaarde. Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. Meer drive en rust, beter te horen microdetails en dergelijke. Dus, diegenen die zeggen dat het werkt, die hebben gelijk. Wie kan hier nog wat meer over vertellen? microdetails, ha ha. typisch een audiofiele opvatting, niet alleen door jouw maar velen met jouw. maar goed het klinkt schoner. robin Het lijkt mij nou niet direct een audiofile opvatting, maar meer dat gene wat je hoort. Maar ja, wie ben ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 zeker een AHP-dinges doen. hoe je het ook omschrijft, tot nog toe schrijft iets van 90% van de probeerders hier dat ze het waarderen. probeer ook die zekeringen in je versterker eens. van 7 euro ga je niet dood als je er niet blij mee bent (begin met de centrale zekering waar je van buiten de kast bij kan, vaak zitten er binnenin meer. de centrale zekering gaf bij mij het meest profijt). groet Als ik weer wat tijd over heb, ga ik me daar ook nog mee bezig houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts