Sebastiaan de vries Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Beste, Recentelijk nog 380 volt door mijn lichaam gekregen door een gestoorde electromonteur die het normaal vind een krachtstroom leiding gewoon afgeknip onder een 19" rack te laten liggen in een machinekamer van een radio studio!. Groeten, Bas Dergelijke kabels die ergens aan vast zitten moet je ook niet aflikken Bas! Zag ooit eens in een werkplaats een bordje om de acetyleen en zuurstofflessen hangen met daarop in rode letters de tekst: "Handen af van onbekende dingen" Beste Pjotr, Je hebt het helemaal mis. Ik ben neit helemaal achtelijk en ga zeker geen kabels beetpakken! Onze taak was het technisch inrichten vand e machinekamer, de bekabeling en patchbay's te maken. Het gebeurde dus op het moment dat wij kabels onder de racken door trokken. Die krachtstroom kabel lag daar gewoon in de goot. Twee fase's hebben mijn hand geraakt. Heeft me een brandwond opgeleverd die er nog weken zat. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Tja, opknopen die elektricien dan, aan zijn eigen kabel Bas ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 juli 2005 Report Share Posted 21 juli 2005 beste CJ ,ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Wees maar voorzichtig, je speelt met vuur hier.... Ik stond net op het punt hier te vragen of iemand even bij mij thuis kan horen op welke groep ik mijn stereo moet aansluiten; ik heb 2 verschillende groepen in mijn kamer. De geluidskwaliteit als functie van de stopcontactkeuze zeg maar (wie komt langs voor een blindtest?) Ik zal ook maar vragen voortaan of er niet meer wordt gestofzuigd als ik aan het luisteren ben. Dan komt de innerlijke kleur van de microdetails van de muzikale warmte van de innerlijke rust van de ruimte van de gladheid van die blokfluit niet meer goed uit mijn luidsprekers. Als de buren stofzuigen dan klinkt de fagot weer minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 juli 2005 Report Share Posted 21 juli 2005 beste CJ ,ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Wees maar voorzichtig, je speelt met vuur hier.... Ik stond net op het punt hier te vragen of iemand even bij mij thuis kan horen op welke groep ik mijn stereo moet aansluiten; ik heb 2 verschillende groepen in mijn kamer. De geluidskwaliteit als functie van de stopcontactkeuze zeg maar (wie komt langs voor een blindtest?) Ik zal ook maar vragen voortaan of er niet meer wordt gestofzuigd als ik aan het luisteren ben. Dan komt de innerlijke kleur van de microdetails van de muzikale warmte van de innerlijke rust van de ruimte van de gladheid van die blokfluit niet meer goed uit mijn luidsprekers. Als de buren stofzuigen dan klinkt de fagot weer minder. Als de buurvrouw stofzuigt, blaas jij toch mooi op je eigen blokfluit. Misschien komt er dan in plaats van...... wel een keer geluid uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Jij zit echt gevangen in je eigen dogma's he? Wat is nu je zinvolle bijdrage om de positieve ervaring van CJ in het belachelijk te trekken? Wat heb je hiermee bereikt? CJ geeft een eerlijke omschrijving van de ervaringen die hij heeft gehad met deze tweak. Hij legt ons niets op, geeft een positieve beschrijving van zijn ervaring met deze tweak. Het is aan anderen om zijn voorbeeld te volgen wel dan niet. Maar jij hebt kennelijk niet het lef om je eens open te stellen voor ervaringen van anderen en een mogelijke wending in je denkwijze. Jij blijft liever zitten in je eigen ivoren toren en neemt jezelf het recht om iedereen die niet aan jouw norm voldoet voor schut te zetten en belachelijk te maken met nietzeggende one-liners. Wat je daarmee niet in de gaten hebt is dat je jezelf steeds portretteert. Ga vooral door met jezelf tot een karikatuur te maken. Daarbij sluit ik me ook bij de post van Rene aan. dag bertus, het is toch zeker mijn mening?? en ik maak toch zeker zelf uit of ik een tweak onzin vind of niet?? en ik vind een aparte groep voor je audioset onzin , belachelijk zelfs !! om je te bescheuren!! en wat jij wel hoort en dus noodzakelijk vind is jouw probleem. probleem zeg ik , ja. iemand die een set heeft die alleen maar goed presteert op een aparte groep en speciale netsnoeren heeft een probleem zijn set is niet goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Beste, Recentelijk nog 380 volt door mijn lichaam gekregen door een gestoorde electromonteur die het normaal vind een krachtstroom leiding gewoon afgeknip onder een 19" rack te laten liggen in een machinekamer van een radio studio!. Groeten, Bas beste Bas , had je twee fasen beet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 zijn set is niet goed ... kortzichtig ....? neeeeee korthorig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Beste, Recentelijk nog 380 volt door mijn lichaam gekregen door een gestoorde electromonteur die het normaal vind een krachtstroom leiding gewoon afgeknip onder een 19" rack te laten liggen in een machinekamer van een radio studio!. Groeten, Bas beste Bas , had je twee fasen beet dan? Beste Eric, Gezien de twee ingebrande punten die weken op mijn hand hebben gezeten ga ik ervanuit van wel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 iemand die een set heeft die alleen maar goed presteert op een aparte groep en speciale netsnoeren heeft een probleem Ik denk niet dat het probleem dan ligt bij de kwaliteit van de set. Het probleem ligt dan bij de manier van denken / beredeneren en besluiten nemen. Een normaal denkende techneut die denkt kwaliteitswinst te halen door zijn set op een andere groep te zetten, gaat eerst onderzoeken waarom of die andere groep inderdaad betere spanning levert. (meten aan de stopcontacten dus). Daarna gaat hij in het ontwerp van de voedingen van de gebruikte audioapperatuur na hoe gevoelig deze is voor ruis/vervorming op die 650 Vpp 50 Hz afgebufferde sinus die normaal uit een 1 fase stopcontact hoort te komen. Als hij tot de conclusie komt dat de uitgang van de voeding inderdaad veel meer troep bevat bij het ene stopcontact dan bij het andere, dan gaat hij na wat de hoorbare gevolgen van deze vervuiling zijn (voedingsafhankelijkheid van de versterkertrappen enz). Als het blijkt dat er hoorbare verschillen zijn op de uitgang v/d versterker, dan gaat de techneut dat blind testen. Daarna volgt pas het besluit de set op een andere groep aan te sluiten. Ik zou echt op geen andere manier kunnen rechtvaarigen om onder de grond kruipend een aparte groep voor mijn set aan te leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Beste, Recentelijk nog 380 volt door mijn lichaam gekregen door een gestoorde electromonteur die het normaal vind een krachtstroom leiding gewoon afgeknip onder een 19" rack te laten liggen in een machinekamer van een radio studio!. Groeten, Bas beste Bas , had je twee fasen beet dan? Beste Eric, Gezien de twee ingebrande punten die weken op mijn hand hebben gezeten ga ik ervanuit van wel. Groeten, Bas gelukkig had je de twee punten op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Een weldenkende techneut zoekt pas een oplossing als hij een probleem constateert. De meeste gaan echter geen problemen zoeken, tenzij ze zich vervelen misschien. Maar ja techneuten dromen ook wel eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 .....Dus na een stief uurtje kruipen onder de vloer van de woning en de zekeringkast te hebben aangepast, ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. En wat blijkt, HET IS BETER, veel beter zelfs. ..... beste CJ , ik had niet anders verwacht en ik ben ook blij voor je dat jij denkt dat je hoort dat het beter klinkt. want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, aparte groep met 2,5mm2 voor een setje van 100 watt het is geen wasmachine Jij zit echt gevangen in je eigen dogma's he? Wat is nu je zinvolle bijdrage om de positieve ervaring van CJ in het belachelijk te trekken? Wat heb je hiermee bereikt? CJ geeft een eerlijke omschrijving van de ervaringen die hij heeft gehad met deze tweak. Hij legt ons niets op, geeft een positieve beschrijving van zijn ervaring met deze tweak. Het is aan anderen om zijn voorbeeld te volgen wel dan niet. Maar jij hebt kennelijk niet het lef om je eens open te stellen voor ervaringen van anderen en een mogelijke wending in je denkwijze. Jij blijft liever zitten in je eigen ivoren toren en neemt jezelf het recht om iedereen die niet aan jouw norm voldoet voor schut te zetten en belachelijk te maken met nietzeggende one-liners. Wat je daarmee niet in de gaten hebt is dat je jezelf steeds portretteert. Ga vooral door met jezelf tot een karikatuur te maken. Daarbij sluit ik me ook bij de post van Rene aan. dag bertus, het is toch zeker mijn mening?? en ik maak toch zeker zelf uit of ik een tweak onzin vind of niet?? en ik vind een aparte groep voor je audioset onzin , belachelijk zelfs !! om je te bescheuren!! en wat jij wel hoort en dus noodzakelijk vind is jouw probleem. probleem zeg ik , ja. iemand die een set heeft die alleen maar goed presteert op een aparte groep en speciale netsnoeren heeft een probleem zijn set is niet goed Beste Erik, een ieder mag zijn menig hebben, jij zelfs je dogma's. Zo ben je blijkbaar ook opgevoed, met dogma's. Mensen die zo zijn opgevoed zijn dan ook niet in staat te zien hoe vastgeroest ze zitten. Hun manier van geloven is de enig zaligmakende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 het is toch zeker mijn mening?? en ik maak toch zeker zelf uit of ik een tweak onzin vind of niet?? en ik vind een aparte groep voor je audioset onzin , belachelijk zelfs !! om je te bescheuren!! en wat jij wel hoort en dus noodzakelijk vind is jouw probleem. probleem zeg ik , ja. iemand die een set heeft die alleen maar goed presteert op een aparte groep en speciale netsnoeren heeft een probleem zijn set is niet goed je moet niet zoveel rondhangen op WWW.BREEM.NL dat tast je audiofiel zijn aan Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste Erik, een ieder mag zijn menig hebben, jij zelfs je dogma's. Zo ben je blijkbaar ook opgevoed, met dogma's. Mensen die zo zijn opgevoed zijn dan ook niet in staat te zien hoe vastgeroest ze zitten. Hun manier van geloven is de enig zaligmakende. beste CJ niet persoonlijk worden h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste, Recentelijk nog 380 volt door mijn lichaam gekregen door een gestoorde electromonteur die het normaal vind een krachtstroom leiding gewoon afgeknip onder een 19" rack te laten liggen in een machinekamer van een radio studio!. Groeten, Bas beste Bas , had je twee fasen beet dan? Beste Eric, Gezien de twee ingebrande punten die weken op mijn hand hebben gezeten ga ik ervanuit van wel. Groeten, Bas gelukkig had je de twee punten op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste Erik, een ieder mag zijn menig hebben, jij zelfs je dogma's. Zo ben je blijkbaar ook opgevoed, met dogma's. Mensen die zo zijn opgevoed zijn dan ook niet in staat te zien hoe vastgeroest ze zitten. Hun manier van geloven is de enig zaligmakende. beste CJ niet persoonlijk worden h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Beste mensen, Een leuke discussie! voor mij is de audioset ook heilig en verdient goede bekabeling, het is immers duur genoeg allemaal. Voor mij was de enorme bos kabels achter de set en verlengsnoeren de aanleiding om de zaken eens wat gestructureerder aan te pakken want alles liep door elkaar, luidspreker kabels, interlinks en netkabels. De audiogroepen zijn er bij mij dan ook gekomen, meer om van deze wirwar af te komen en ook randaarde te krijgen want mijn set stond gewoon onder spanning (dankzij de twee C'tjes in de voeding van de Marantz DV8300 stond de boel onder 115V). Ik heb twee stroomsloffen vast gemonteerd met afgeschermde 3x 4mm2 kabel (2x) naar de groepenkast, waarom 2? ik wilde geen verlengsnoeren meer en had zo'n 10 apparaten om aan te sluiten en doorlussen vond ik om elektrotechnische redenen niet handig! Als je normale bedrading hebt dan merk je vooral bij grote bossen kabels dat de zaak gevoelig is voor storingen (hoorbare ratel, russische zenders enzo), het omdraaien van stekers heeft hier al invloed op. Bij mijn set was dit niet zo aan de orde maar er waren wel hoorbare verschillen als je de kabels ging verleggen. Ook heb ik gemerkt dat een belangrijke bron van storingen de audioset zelf is, de gelijkrichtpulsen van de eindversterkers zijn te METEN tussen de grounds van de CD speler en de voorversterker, bij het plaatsen van een afgeschermde netkabel voor de eindversterker was de storing haast niet meer meetbaar. Met bovenstaande wil ik dus aangeven dat goede afscherming en verbindingen hier van cruciaal belang zijn in dit verhaal, bij mij zijn de spannings sloffen van metaal en met aarde verbonden. De mantel van de kabel zit in de meterkast aan aarde en de WCD's zelf zijn op de normale wijze geaard via een van de aders. De zaak is in elk geval volledig afgeschermd, bedenk dat afscherming voor bepaalde freqwenties maar 10 a 15dB aan storingen tegenhoudt (mensen die zich met EMC metingen bezighouden weten dat) en dan is de afscherming van een interlink niet genoeg...... Nu heb ik het alleen over afscherming gehad maar in de praktijk is het nog veel complexer als het over kabels gaat. Bedenk dat ik altijd met veel plezier naar mijn set heb geluisterd, maar dat ik als techneut er net zoveel plezier in heb om de zaak zo goed mogelijk te laten klinken en te onderzoeken waar het te verbeteren is. Het blijft een interessante hobby! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Dat zeg ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Beste mensen, Een leuke discussie! voor mij is de audioset ook heilig en verdient goede bekabeling, het is immers duur genoeg allemaal. Voor mij was de enorme bos kabels achter de set en verlengsnoeren de aanleiding om de zaken eens wat gestructureerder aan te pakken want alles liep door elkaar, luidspreker kabels, interlinks en netkabels. De audiogroepen zijn er bij mij dan ook gekomen, meer om van deze wirwar af te komen en ook randaarde te krijgen want mijn set stond gewoon onder spanning (dankzij de twee C'tjes in de voeding van de Marantz DV8300 stond de boel onder 115V). Ik heb twee stroomsloffen vast gemonteerd met afgeschermde 3x 4mm2 kabel (2x) naar de groepenkast, waarom 2? ik wilde geen verlengsnoeren meer en had zo'n 10 apparaten om aan te sluiten en doorlussen vond ik om elektrotechnische redenen niet handig! Als je normale bedrading hebt dan merk je vooral bij grote bossen kabels dat de zaak gevoelig is voor storingen (hoorbare ratel, russische zenders enzo), het omdraaien van stekers heeft hier al invloed op. Bij mijn set was dit niet zo aan de orde maar er waren wel hoorbare verschillen als je de kabels ging verleggen. Ook heb ik gemerkt dat een belangrijke bron van storingen de audioset zelf is, de gelijkrichtpulsen van de eindversterkers zijn te METEN tussen de grounds van de CD speler en de voorversterker, bij het plaatsen van een afgeschermde netkabel voor de eindversterker was de storing haast niet meer meetbaar. Met bovenstaande wil ik dus aangeven dat goede afscherming en verbindingen hier van cruciaal belang zijn in dit verhaal, bij mij zijn de spannings sloffen van metaal en met aarde verbonden. De mantel van de kabel zit in de meterkast aan aarde en de WCD's zelf zijn op de normale wijze geaard via een van de aders. De zaak is in elk geval volledig afgeschermd, bedenk dat afscherming voor bepaalde freqwenties maar 10 a 15dB aan storingen tegenhoudt (mensen die zich met EMC metingen bezighouden weten dat) en dan is de afscherming van een interlink niet genoeg...... Nu heb ik het alleen over afscherming gehad maar in de praktijk is het nog veel complexer als het over kabels gaat. Bedenk dat ik altijd met veel plezier naar mijn set heb geluisterd, maar dat ik als techneut er net zoveel plezier in heb om de zaak zo goed mogelijk te laten klinken en te onderzoeken waar het te verbeteren is. Het blijft een interessante hobby! Beste Mr Tube, Een interessante bijdrage waar we wat aan hebben!!. Ik ben me hier ook van bewust. Het is een schande als ik je vertel dat in mijn set alles met hema dozen en verlengsnoeren aan elkaar hangt Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 ...Het is een schande als ik je vertel dat in mijn set alles met hema dozen en verlengsnoeren aan elkaar hangt Herkenbaar, Mijn vader was elektrotechnicus bij een gerenomeerd installatiebureau, de installatie van krachtstroom in zijn huis had hij zelf uitgevoerd en via zijn bedrijf aangevraagd. Na de inspectie van de huisinstallatie door het energiebedrijf werd hij op het bedrijf opgebeld door de inspecteur (niet wetende dat klant en installateur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Beste mensen, Een leuke discussie! voor mij is de audioset ook heilig en verdient goede bekabeling, het is immers duur genoeg allemaal. Voor mij was de enorme bos kabels achter de set en verlengsnoeren de aanleiding om de zaken eens wat gestructureerder aan te pakken want alles liep door elkaar, luidspreker kabels, interlinks en netkabels. De audiogroepen zijn er bij mij dan ook gekomen, meer om van deze wirwar af te komen en ook randaarde te krijgen want mijn set stond gewoon onder spanning (dankzij de twee C'tjes in de voeding van de Marantz DV8300 stond de boel onder 115V). Ik heb twee stroomsloffen vast gemonteerd met afgeschermde 3x 4mm2 kabel (2x) naar de groepenkast, waarom 2? ik wilde geen verlengsnoeren meer en had zo'n 10 apparaten om aan te sluiten en doorlussen vond ik om elektrotechnische redenen niet handig! Als je normale bedrading hebt dan merk je vooral bij grote bossen kabels dat de zaak gevoelig is voor storingen (hoorbare ratel, russische zenders enzo), het omdraaien van stekers heeft hier al invloed op. Bij mijn set was dit niet zo aan de orde maar er waren wel hoorbare verschillen als je de kabels ging verleggen. Ook heb ik gemerkt dat een belangrijke bron van storingen de audioset zelf is, de gelijkrichtpulsen van de eindversterkers zijn te METEN tussen de grounds van de CD speler en de voorversterker, bij het plaatsen van een afgeschermde netkabel voor de eindversterker was de storing haast niet meer meetbaar. Met bovenstaande wil ik dus aangeven dat goede afscherming en verbindingen hier van cruciaal belang zijn in dit verhaal, bij mij zijn de spannings sloffen van metaal en met aarde verbonden. De mantel van de kabel zit in de meterkast aan aarde en de WCD's zelf zijn op de normale wijze geaard via een van de aders. De zaak is in elk geval volledig afgeschermd, bedenk dat afscherming voor bepaalde freqwenties maar 10 a 15dB aan storingen tegenhoudt (mensen die zich met EMC metingen bezighouden weten dat) en dan is de afscherming van een interlink niet genoeg...... Nu heb ik het alleen over afscherming gehad maar in de praktijk is het nog veel complexer als het over kabels gaat. Bedenk dat ik altijd met veel plezier naar mijn set heb geluisterd, maar dat ik als techneut er net zoveel plezier in heb om de zaak zo goed mogelijk te laten klinken en te onderzoeken waar het te verbeteren is. Het blijft een interessante hobby! Beste Mr Tube, Een interessante bijdrage waar we wat aan hebben!!. Ik ben me hier ook van bewust. Het is een schande als ik je vertel dat in mijn set alles met hema dozen en verlengsnoeren aan elkaar hangt Groeten, Bas @ Bas, Ja Bas,dat is een schande voor iemand zoals jij !! Met een grappende groet, Ooit een wegwijzer naar Utrecht gezien die zelf naar Utrecht ging? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Beste mensen, Een leuke discussie! voor mij is de audioset ook heilig en verdient goede bekabeling, het is immers duur genoeg allemaal. Voor mij was de enorme bos kabels achter de set en verlengsnoeren de aanleiding om de zaken eens wat gestructureerder aan te pakken want alles liep door elkaar, luidspreker kabels, interlinks en netkabels. De audiogroepen zijn er bij mij dan ook gekomen, meer om van deze wirwar af te komen en ook randaarde te krijgen want mijn set stond gewoon onder spanning (dankzij de twee C'tjes in de voeding van de Marantz DV8300 stond de boel onder 115V). Ik heb twee stroomsloffen vast gemonteerd met afgeschermde 3x 4mm2 kabel (2x) naar de groepenkast, waarom 2? ik wilde geen verlengsnoeren meer en had zo'n 10 apparaten om aan te sluiten en doorlussen vond ik om elektrotechnische redenen niet handig! Als je normale bedrading hebt dan merk je vooral bij grote bossen kabels dat de zaak gevoelig is voor storingen (hoorbare ratel, russische zenders enzo), het omdraaien van stekers heeft hier al invloed op. Bij mijn set was dit niet zo aan de orde maar er waren wel hoorbare verschillen als je de kabels ging verleggen. Ook heb ik gemerkt dat een belangrijke bron van storingen de audioset zelf is, de gelijkrichtpulsen van de eindversterkers zijn te METEN tussen de grounds van de CD speler en de voorversterker, bij het plaatsen van een afgeschermde netkabel voor de eindversterker was de storing haast niet meer meetbaar. Met bovenstaande wil ik dus aangeven dat goede afscherming en verbindingen hier van cruciaal belang zijn in dit verhaal, bij mij zijn de spannings sloffen van metaal en met aarde verbonden. De mantel van de kabel zit in de meterkast aan aarde en de WCD's zelf zijn op de normale wijze geaard via een van de aders. De zaak is in elk geval volledig afgeschermd, bedenk dat afscherming voor bepaalde freqwenties maar 10 a 15dB aan storingen tegenhoudt (mensen die zich met EMC metingen bezighouden weten dat) en dan is de afscherming van een interlink niet genoeg...... Nu heb ik het alleen over afscherming gehad maar in de praktijk is het nog veel complexer als het over kabels gaat. Bedenk dat ik altijd met veel plezier naar mijn set heb geluisterd, maar dat ik als techneut er net zoveel plezier in heb om de zaak zo goed mogelijk te laten klinken en te onderzoeken waar het te verbeteren is. Het blijft een interessante hobby! Beste Mr Tube, Een interessante bijdrage waar we wat aan hebben!!. Ik ben me hier ook van bewust. Het is een schande als ik je vertel dat in mijn set alles met hema dozen en verlengsnoeren aan elkaar hangt Groeten, Bas Bas toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts