caramba65 Posted 9 juli 2005 Report Share Posted 9 juli 2005 Forumlezers, Eventjes twee dingetjes waarbij ik benieuwd ben naar jullie reactie. Het eerste: Draai momenteel met een behoorlijk groot systeem (JBL 250Ti jubilee) en vraag mij ondertussen af of het met een behoorlijk maatje kleiner ook af zou kunnen zonder al teveel in te gaan leveren op mijn geluidsbeeld. Een tijdje geleden had ik het genoegen een paar Synthese Floating Two's aan te mogen sluiten. Na een paar seconde luisteren viel me de kleinere afbeelding en de "hoeveelheid" (poeh, moeilijk uit te leggen) van het geluid op. Voor een gedeelte is het gemakkelijk te verklaren; normaal luister ik naar een 4-weg systeem met een hoogte van 1.40 m en nu naar een 2-weg sysyteem van nog geen meter hoog. Zou het totale conusoppervlak van de weergevers, en de "hoogte waarop ze weergeven" hier een duidelijke rol spelen ? Of zijn er ook kleine luidsprekers die een vol en "groots geluidsbeeld kunnen neerzetten" ? Het tweede: Ik las laatst een review over een groot en peperduur systeem van Sonus Faber. Daarin maakte de testende partij een statement dat nog steeds in mijn hoofd speelt en dat ik tot op heden nog geen plaats kan geven; "Een van de mooist klinkende speakers die ik ooit gehoord heb, maar zeker geen hi-end". Hoe moet ik dat dan toch weer zien ??????????????????? M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts