Alex70 Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 ...de Amsterdam Arena... Die klinkt als een badkuip Tsja, dat geluid was echt zoooo triest.. Ondanks dat toch genoten! Ik ben vrijdag 15-07-2005 naar U2 geweest. In het voorste vak was het geluid best redelijk. In ieder geval beter als de woensdag ervoor (hoorde ik van iemand die beide dagen is geweest) en ook beter als menig ander concert in die badkuip. Ik ga ook liever naar de Heineken Music hall en de Kuip! Overigens een paar maanden geleden een schitterend concert van John Fogerty gezien in de Heineken Music hall! Dez man rockt ook nog steeds en speelt met zijn band de Creedence nummers beter, als ze ooit geklonken hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Live8 live from the tv BBC 1 and 2 the who pink floyd enz middag en avond vullend concert het beste voor de tv te bekijke want zo lang staan ........................pfffft Niet het beste voor de TV, maar het beste voor de PC! Want via America Online, kon je echt alles volgen en dus niet alleen de commerciele, door Radio en TV geplugde bands. Je kon zelf keizen welk concert je wilde volgen, in Parijs, Rome, Berlijn, Phili, Zuid-Afrika, Canada, Londen.Het was ook mogelijk om meerder keren in te loggen, en je kon dus meerder zaken volgen. Ook streaming was mogelijk Ik Canada, Zuid Afrika en Parijs waren echt heel gode bands te zien, ook artiesten die bekend zijn om audiofile opnames. Het grootste deel van Nederland heeft dist alles helaas niet doorgehad en heeft met de "afdankertjes"moeten leven. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Live8 live from the tv BBC 1 and 2 the who pink floyd enz middag en avond vullend concert het beste voor de tv te bekijke want zo lang staan ........................pfffft Niet het beste voor de TV, maar het beste voor de PC! Want via America Online, kon je echt alles volgen en dus niet alleen de commerciele, door Radio en TV geplugde bands. Je kon zelf keizen welk concert je wilde volgen, in Parijs, Rome, Berlijn, Phili, Zuid-Afrika, Canada, Londen.Het was ook mogelijk om meerder keren in te loggen, en je kon dus meerder zaken volgen. Ook streaming was mogelijk Ik Canada, Zuid Afrika en Parijs waren echt heel gode bands te zien, ook artiesten die bekend zijn om audiofile opnames. Het grootste deel van Nederland heeft dist alles helaas niet doorgehad en heeft met de "afdankertjes"moeten leven. Alex Veel is er nog te downloaden van wat we hier niet hebben kunnen zien. Zo heb ik Deep Purple binnen gehaald uit Canada niet al te best wat de heren daar neerzette (met name Gillan de zanger heeft zijn tijd wel gehad) maar dus wel heel leuk . Op torrentspy.com staat dus heel wat van live 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfons.G Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Hallo. Ben naar the cranes , mercury rev en the cure geweest .in lokeren. The cranes viel tegen had ook niet echt veel zin in haar stem. Mercury rev was weer erg goed alleen vind ik ze binnen beter of anders gezegt het geluid komt beter tot zijn recht binnen . The cure was ook erg goed had er niet zo veel van verwacht maar heb van ze genoten met een goed glas leffe in mijn hand. Alfons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Mijn laatste concert was die van the South Austin Jug band in de Witte Bal in Assen. Goede muzikanten, alleen 't geluid viel tegen (gebeurt daar niet zo vaak) en de band had totaal geen enthousiasme en contact met 't publiek. Beetje jammer, maar in muzikale zin was 't wel goed! (voor meer/andere concert foto's zie de site van Klaas Guchelaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kane, almere strand afgelopennacht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kane, almere strand afgelopennacht.. Was 't te doen? Die zanger heeft een dusdanig bekakt Haags accent dat het haast afbreuk doet aan het genre wat hij zingt... . Leuke band, dat wel. Anouk heeft dat accent ook een beetje, maar Anouk is een vrouw en blond bovendien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kane, almere strand afgelopennacht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kane, almere strand afgelopennacht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Was 't te doen? Die zanger heeft een dusdanig bekakt Haags accent dat het haast afbreuk doet aan het genre wat hij zingt. Ja,brrrr... ik hoor 'm ook niet graag praten (ook niet zingen, maar that's besides the point ) Dan hoor ik liever Keane dan Kane... maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 augustus 2005 Author Report Share Posted 15 augustus 2005 Keane, Kane, allemaal ellende Allemaal pose, maar 'Rain down on me' vind ik t Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Afgelopen weekend naar Knorpop (Autumn), Nirwana Tuinfeest (Presidents of the USA) en Summer Darkness (Morning / Autumn / Asra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 The Cure en Mercury Rev waren inderdaad schitterend op de Lokerse feesten. 2 uur en 30 min The Cure, klank was haast perfect. Heb dus ongelooflijk genoten Maar het hoogtepunt blijft toch Iggy Pop and The STOOGES!!! Wat een energie + dito gitaarspel Is natuurlijk 1 van mn favoriete bands ever Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 augustus 2005 Author Report Share Posted 18 augustus 2005 Maar het hoogtepunt blijft toch Iggy Pop and The STOOGES!!!Wat een energie + dito gitaarspel Iggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Afgelopen weekend naar Knorpop (Autumn), Nirwana Tuinfeest (Presidents of the USA) en Summer Darkness (Morning / Autumn / Asra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 SONIC YOUTH in, ik dacht, 1991 in Vredenburg, Utrecht. Hard en goed. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Jemig Hubertinus, ...ben je al meer dan 14 jaar niet meer naar een concert geweest ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Inderdaad Alco. Dat is het laatste concert dat ik heb gezien. Het was zo te zeggen een daverend slotakkoord! Ik heb er geen behoefte meer aan. Al lang niet meer dus. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Afgelopen weekend naar Knorpop (Autumn), Nirwana Tuinfeest (Presidents of the USA) en Summer Darkness (Morning / Autumn / Asra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Mijn meest recente concert was gisteravond van The Hackensaw Boys, in Vera. (de wie? precies,...dat was ook mijn eerste reactie) Echter,..het was grandioos, en 't doet wat een goed optreden, ongeacht genre, hoort te doen, in mijn beleving. (overigens een band waarbij de magie, mijns insziens niet overkomt via een CD, maar die je gewoon moet meemaken.) Ongeacht of je van 't genre houd (9 van de 10 hear ongetwijfeld niet) of niet (modern alt.bluegrass), de band had de bijzondere gave om elke bezoeker (en de zaal zat vol) mee te krijgen in hun opzwepende ritmes. Alle bandleden leken al gauw ware virtuosen en klankkunstenaars op zich, en ook prima in staat om af en toe elkaar instrument over te nemen, wanneer dat zo uitkwam. Zo speelde de (gelukkig contra)bassist net zo goed gitaar, accordeon, en mondarmonica. (gedreven door Johnny Walker, i.p.v. Spa Blauw!! ) Het Vera publiek is voornamelijk meer gericht op alt.rock en meer heavy stuff, maarde vorige keer dat ze in Vera speelden liet blijkbaar een dusdanige indruk achter, dat 't achteraf werd geroemd als het beste optreden van 2004. (ze moesten toen letterlijk gevraagd worden om te stoppen, na bijna 4 uur spelen!) Het optreden van gisteravond duurde 2,5 uur (en dat voor 8,- ) een cola kost er 1,- euro, een pilsje 1,60 (de goede oude tijd herleefde ) de vetkuifige DJ draaide voor 't optreden alleen rockabilly vinyl singles, kortom...de mood was gezet! De tijd vloog voorbij, en ook al was 't er warm en kon men de geur van zweet en wiet niet zijn ontgaan,...toch was er 1 moment van totale rust, respect en kippe(n)vel toen de band 't laatste toegift nummer helemaal (letterlijk) unplugged besloot te doen. Een mooi, rustig nummer op de rand van 't podium met alleen hun (louter akoestische) instrumenten en stem. De eerste 20 seconen hoorde je nix anders dan sssssssssst in 't publiek, en toen was 't stil, en vergat ik opeens de moeheid, de warmte, de geur, en bemerkte in een koude rilling. Kortom, om een lang verhaal kort(er te maken... Ik heb me uitstekend vermaakt Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 De Hackensaw Boys speelden ook op Waterpop, na Triggerfinger (zie hierboven). Het eerste nummer vond ik wel leuk feestelijk, het leek een uurtje huppelen te gaan worden, maar na een paar nummers werd het toch allemaal te veel 'hilbillymuziek', leuk als je van kuntrie houdt, maar ik vond er te weinig aan, belegen neuzelmuziek. Maar ik kan me voorstellen dat het in Vera groot feest was! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 augustus 2005 Author Report Share Posted 21 augustus 2005 Sweaty Pants in 't Barbiertje in Hellevoetsluis Ach ach ach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Nemesea @ Huntenpop Blaze @ Izzefest (op dezelfde dag - heb er zo'n 700km bijgeklokt...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 september 2005 Author Report Share Posted 9 september 2005 Vorige zaterdag alweer... Atombox in de Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Zondagavond j.l. ben ik naar Daniel Lohues & LBC geweest, Oosterpoort Groningen. Een daverend optreden, ja boeh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts