Pjotr Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Was dat niet een paar jaartjes terug? In 2003? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was. Hoe smaken kunnen verschillen... Of Plasterk heeft gewoon geen smaak, dat kan ook natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was. Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman. Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was. Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman. Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. Ja ach, ik doe 't 'm niet na... Vooral ook omdat ik geen gitaar kan spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 ilse de lange op 11-11-05 gekke dag eigenlijk,maar vooruit Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was. Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman. Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. Ja ach, ik doe 't 'm niet na... Vooral ook omdat ik geen gitaar kan spelen De recensie in de Telegraaf zoals ik vernam was weer weinig positief. Er wordt over gitaar spelen gesproken nu Bob Dylan speelt geen gitaar meer is hem zeker te zwaar geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 1 november 2005 Report Share Posted 1 november 2005 Afgelopen zaterdag Antubis gezien in Trapnotov te Almere. Best leuk zo'n eerste optreden, maar wel een beetje aan de korte kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 3 november 2005 Report Share Posted 3 november 2005 Gisteren naar Maximo Park geweest in de Bota in Brussel!! Wow, dit was echt schitterend... zeer intens allemaal Lang geleden dat ik nog eens zo'n krachtig optreden zag van een band die nog maar 1 plaat gemaakt heeft... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfons.G Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Gisteren in paradiso naar echo and the bunnymen geweest . Ze blijven goed zeker live. Alfons Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Ach Henk, Behelpen of niet. het had geen invloed op de muziek. Wat overigens weer dik voor elkaar was. Het blijft een wat aparte ervaring, met een man of 60/70? in een grote huiskamer en genieten van Doug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Ach Henk, Behelpen of niet. het had geen invloed op de muziek. Wat overigens weer dik voor elkaar was. Het blijft een wat aparte ervaring, met een man of 60/70? in een grote huiskamer en genieten van Doug. wat mij betreft volgende week weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Vanmiddag Morning in de Bosuil te Weert gezien. Ouderwets goed, maar wederom te kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Ik zit op dit moment tussen Sigur Ros in Tilburg en Omar Rodriguez in Grunn. Sigur Ros was zeker de moeite waard, 013 vind ik een waardeloze zaal maar Sigur Ros deet er alles aan om er toch wat van te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Gisteravond: FRED EAGLESMITH Waar: In Assen, theater De Schalm (10 minuutjes fietsen ) Ik heb Fred nu 4x live gezien maar dit was 't mooiste concert. (hoewel 't vorig jaar tijdens 't Blue-Highways festival in Utrecht ook erg fraai was, met de volledige band erbij, maar toen zat ik er errrg ver vanaf, en was 't geluid wat minder) Een ietwat ongebruikelijke bezetting: Fred op akoestisch gitaar, een mandolinespeler/virtuoos die met een grote plank met voetpedalen net zo makkelijk 't geluid van een electr.gitaar tevoorschijn toverde, en een (niet vervelend om naar te kijken ) vrouwelijke drummer. Het geluid was helemaal perfect, en de humor die deze man heeft maakt een concert van Fred zelfs de moeite waard voor mensen die zijn muziek minder kunnen waarderen. Zo neemt ie regelmatig tussen de nummers door de Nederlandse actualiteiten op de korrel of 't publiek. Voorbeeldje: Fred Eaglesmith komt uit Canada en is qua weersomstandigheden daar wel wat meer gewend dan wat mij hier nu hebben. Toch moest ie wel even lachen toen ie vorige week ook al in Nederland was, en op TV de beelden zag van lange files i.v.m. de plostelinge sneeuwval in Nederland. Hij zei al grinnikend:"What the f..k were these people doing for hours in those traffic-jams, in 5 inches of snow....waiting for it to melt ?!" Of deze...na afloop:"Thank you all for coming, and have a save trip home. and uhh...tomorrow, when you're enjoying your breakfast, reading the newspaper, I hope it doesn't say '3 Canadian musicians died in snowstorm, just outside Assen city'. Ook deed ie enkele mensen na die op de eerste rij zaten (waaronder uiteraard weer ondergetekende ) We zaten met redelijk veel mensen rustig te luisteren met de handen over elkaar... Na een nummer deed hij 't zelfde, keek ons 'n tijdje aan en zei:"Did somebody just died in here?" Het eerste nummer was een beetje ruig en Fred's stem is vanzichzelf ook lekker rauw en soms wat hees. Een man uit 't publiek roept naar Fred:"Fred, how's your voice?" Zegt Fred:"It's fine sir, it's just the way I sing! " "If God had given me a great voice I wouldn't be standing here" De muziek, de texten, de humor en de geweldige begeleding, de uitmuntende akoestiek en een schamele intree van slechts 10,- euro waren de ingredienten voor een prachtig concert! (Foto's made bij Klaas-Jan Guchelaar) Voor meer foto's van Fred en/of andere bands/artiesten zie Klaas z'n website www.kjguch.com, of mijn site en dan onder 'friendspages') Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Hoi Alco, Een paar dagen eerder was hij in Terneuzen, helaas heb ik dit moeten missen. Als ik het leuke verslag zo lees en idd de foto's bekijk is het echt "missen" geweest. Volgende keer ga ik zeker ook een optreden bezoeken, tot die tijd doe ik het met cdeetjes. Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 5 december 2005 Report Share Posted 5 december 2005 Powervice / Methusalem / Blaze in de Goudvishal te Arnhem. Blaze was wederom fantastisch, en het feit dat sommige dingen niet helemaal goed gingen deed daar niets aan af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Net terug uit Arnhem; Simply Red, wat een aanfluiting zeg. Ten eerste sta je eerst 3 uur in de file en daarna spelen ze maar een uurtje (wel erg goed geluid ). Maar dan te bedenken dat ca. 5000 mensen het concert niet eens gehaald hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Net terug uit Arnhem; Simply Red, wat een aanfluiting zeg. Ten eerste sta je eerst 3 uur in de file en daarna spelen ze maar een uurtje (wel erg goed geluid ). Maar dan te bedenken dat ca. 5000 mensen het concert niet eens gehaald hebben. Ik was ook bij Simply Red, ze begonnen om ca. 20:45 en met toegift stopten ze om 22:30. Volgens mij is dat ruim anderhalf uur en geen uurtje, maar het was i.d.d. aan de korte kant. Ik vond het concert goed, Hucknall was goed bij stem en de akoestiek viel mij ook erg mee. We zaten ergens aan de zijkant (tribune Oost) maar het was allemaal gewoon goed te volgen qua geluid en mede dankzij de schermen ook qua beeld. Hucknall was trouwens aanzienlijk minder beweeglijk dan in de Rijnhal in 1992, de leeftijd en de kilo's beginnen hem zeker parten te spelen. Op de heenweg hadden wij geen last van file, maar om van het parkeerterrein af te komen heeft een uur geduurd. Wat een ellende zeg met al die auto's die geen cm. aan elkaar willen toegeven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 december 2005 Author Report Share Posted 10 december 2005 Hmmm, doe mij dan toch maar 'Teenage Babykillers' * in 'De Trucker' in Pijnacker o.i.d., gewoon op je fietsje, dertig man publiek en gewoon gezellig uit je dak terwijl je de muzikanten eigenlijk zou kunnen aanraken -en een biertje kost maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Hmmm, doe mij dan toch maar 'Teenage Babykillers' * in 'De Trucker' in Pijnacker o.i.d., gewoon op je fietsje, dertig man publiek en gewoon gezellig uit je dak terwijl je de muzikanten eigenlijk zou kunnen aanraken -en een biertje kost maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Doe mij maar Nemesea in de So What te Gouda. Niet al te druk, leuk bandje, effe ouwehoeren met een oud-collega die er als vrijwilliger werkt, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 december 2005 Members Report Share Posted 11 december 2005 Afgelopen woensdag naar Billy Idol geweest in de Heineken Music Hall. Dit is dan misschien vergane glorie, maar in mijn optiek toch een heel goed optreden, waarbij (muzikaal gezien dan) alles uit de kast werd getrokken. Jammer alleen dat het publiek zo tam was (gemiddeld denk een jaar of 40???) Ga dinsdag as. nog proberen naar Uriah Heep te gaan in Zoetermeer, en woensdag 22 februari Clawfinger weer eens zien in het kader van hoe fouter hoe beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 Gisteravond in de Heineken Music Hall: Franz Ferdinand Voor een concert lekkere muziek met hoog meeswing en spring gehalte met op zijn tijd goede pakkende melodieen. Maar eerlijk gezegd zou een beetje meer variatie wel op zijn plaats zijn. Vaak dezelfde ritmes en de dynamiek bestaat uit hard versus harder. Sfeer was prima. Kortom, voor mij niet echt luistermuziek, maar wel leuk voor een sfeervol avondje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 Afgelopen vrijdag in de speeldoos in Vught. Erg leuke avond gehad. Een enorme variatie in muziek. En een prachtig enthousiaste bassiste.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 Afgelopen vrijdag in de speeldoos in Vught. Erg leuke avond gehad. Een enorme variatie in muziek. En een prachtig enthousiaste bassiste.... Die bassiste speelt in februari ook met Mary Black in Eindhoven. Dat wordt dus genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts