Jump to content

Welk concert heb je laatst gezien/ gehoord?

buizenbart
 Share

Recommended Posts

Gisteravond in de Heineken Music Hall: Franz Ferdinand

Voor een concert lekkere muziek met hoog meeswing en spring gehalte met op zijn tijd goede pakkende melodieen. Maar eerlijk gezegd zou een beetje meer variatie wel op zijn plaats zijn. Vaak dezelfde ritmes en de dynamiek bestaat uit hard versus harder.

Sfeer was prima.

Kortom, voor mij niet echt luistermuziek, maar wel leuk voor een sfeervol avondje.

Ik was ook bij Franz Ferdinand, en ik vond het persoonlijk wat tegenvallen.

Geluid was dik in orde, maar ik vond veel nummers net iets te veel op elkaar lijken.

2 jaar geleden op Rock Werchter vond ik ze wel erg goed, maar daar draagt de festival sfeer ook aan mee. :cool2: en toen speelde ze alles van de debuut cd, terwijl ik de 2e cd beduidend minder vind.

Groetjes Henk.

Opeth in de Boerderij in Zoetermeer was er leuk.

Cool... Ik wist niet dat ze in Nederland waren. Ik zou ze ook nog wel eens willen zien. Zijn ze live ook zo subtiel als op cd? En kan die zanger live een beetje zingen?

Het volgens mij het laaste concert van een tour of net voor een pauze in de tour want de zanger zij dat het die avond 'the 10th concert in a row" was en dat ze allemaal erg moe waren en dat was ook te zien.

het was een heel leuk concert, de muziek was gewoon erg goed, maar de band was wel gewoon relaxed. Ze stonden gewoon in een spijkerbroek met een longsleeve (van andere bands) aan te spelen. Niet te moeilijk doen met aankleding etc, was ook leuke interactie met het publiek, als iemand uit het publiek wat riep tussen de nummers door werd daar vaak heel grappig op gereageerd. Tussen de nummers door stonden ze een beetje te dollen maar als er gespeeld werd was het gewoon erg goed en was het publiek ook stil.

Ik weet niet of je de Boerderij kent maar het is daar niet heel groot.

Cool... Ik wist niet dat ze in Nederland waren. Ik zou ze ook nog wel eens willen zien. Zijn ze live ook zo subtiel als op cd? En kan die zanger live een beetje zingen?

Het volgens mij het laaste concert van een tour of net voor een pauze in de tour want de zanger zij dat het die avond 'the 10th concert in a row" was en dat ze allemaal erg moe waren en dat was ook te zien.

het was een heel leuk concert, de muziek was gewoon erg goed, maar de band was wel gewoon relaxed. Ze stonden gewoon in een spijkerbroek met een longsleeve (van andere bands) aan te spelen. Niet te moeilijk doen met aankleding etc, was ook leuke interactie met het publiek, als iemand uit het publiek wat riep tussen de nummers door werd daar vaak heel grappig op gereageerd. Tussen de nummers door stonden ze een beetje te dollen maar als er gespeeld werd was het gewoon erg goed en was het publiek ook stil.

Nee, ik ken de Boerderij niet. Is dat net zoiets als Het Podium in Hardenberg (mocht jij dat kennen)? Zoetermeer ligt niet echt om de hoek voor mij (ok, Ahoy en HMH ook niet, maar ja, je moet wat als je Dream Theater fan bent ;) ).

Dat het relaxte gasten zijn, had ik eigenlijk wel verwacht. Zijn de meeste metalbands wel, en ik heb een keer een interview gehoord met de zanger (op Kink-FM) en daarbij kwam ie ook heel rustig en relaxt over. Wel serieus ook (m.b.t. z'n muziek iig).

Ik moet ze ook nog eens live zien. Ik weet alleen niemand die mee zou willen. M'n Dream Theater-maten zijn niet zo fan van Opeth geloof ik, maar goed, wie weet... :)

Nee, ik ken de Boerderij niet. Is dat net zoiets als Het Podium in Hardenberg (mocht jij dat kennen)? Zoetermeer ligt niet echt om de hoek voor mij (ok, Ahoy en HMH ook niet, maar ja, je moet wat als je Dream Theater fan bent ;) ).

Dat het relaxte gasten zijn, had ik eigenlijk wel verwacht. Zijn de meeste metalbands wel, en ik heb een keer een interview gehoord met de zanger (op Kink-FM) en daarbij kwam ie ook heel rustig en relaxt over. Wel serieus ook (m.b.t. z'n muziek iig).

Ik moet ze ook nog eens live zien. Ik weet alleen niemand die mee zou willen. M'n Dream Theater-maten zijn niet zo fan van Opeth geloof ik, maar goed, wie weet... :)

Natuurlijk ken ik podium Hardeberg, ben er twee keer geweest 1 keer voor My Dying Bride en een keer voor Europe. Het is een stukje rijden (toen nog vanuit Leiden). Maar zeker voor My Dying Bride had ik dat graag over.

Ik was vorige week nog bij Spinvis in het Paard van Troje schiet me ineens te binnen. Heel apart! Om te beginnen is het natuurlijk een heel wonderlijk songschrijver, die liedjes zitten apart in elkaar, de teksten zijn ook verbazend en ook heel grappig, maar hij had ook nog eens een zevenkoppige -uitstekende- band (celliste :P en zowaar een vibrafonist o.a.), zeer veel speelplezier, en de sfeer in de zaal was fantastisch! Allemaal mensen die heel gemotiveerd kwamen (wat wil je, een kaartje kostte

• 1 month later...
  • Members

Gisteren Cuby & the Blizzards in de noviteit in Monster (of al places), de verwachting was rollator-rock, maar ze staan als band nog als een huis...

Het was in ieder geval een wel bestede avond.

We gaan 22 februari nog naar Clawfinger, en 16 maart naar Popa Chubby, waar ik echt zeer benieuwd naar ben.

Nu zondag gaan we naar de Yhe Editors in Gent

Iemand ze toevallig al gezien in Nl?

Ik ben benieuwd, vind de CD trouwens zeer sterk!

Franz Ferdinand

kVind de 2e sterker en boeiender dan de 1e (die ook sterk is hoor)

Gr

Stef

Nu zondag gaan we naar de Yhe Editors in Gent

Iemand ze toevallig al gezien in Nl?

Ik ben benieuwd, vind de CD trouwens zeer sterk!

Franz Ferdinand

kVind de 2e sterker en boeiender dan de 1e (die ook sterk is hoor)

Gr

Stef

:angry::angry::angry: Ik had er graag heen gewild :angry::angry: Het scheen wel erg goed geweest te zijn..

Ik moet die plaat nog kopen. Op vinyl heb ik 'm nog niet gezien :huh:

Ik ben zaterdag nog naar een voorronde van de Grote Prijs van Zuid Holland geweest. Niet zo opzienbarend (ik hou niet zo van metalcore), maar nog wel een toffe band ontdekt: Mister Who B)

Zaterdag naar de Excense-avond :):):) :Optreden van de nieuwe bands van de voormalige leden van Incense :wub: Erg benieuwd naar de drummer en bassist hun nieuwe stek...

• 2 weeks later...
Ik kom net terug van een alweer fantastisch concert van Mary Black in Eindhoven. Na een wat min of meer zenuwachtig begin heeft ze het muziekcentrum echt laten trillen op de fundering! :D

Shit, gemist. Dat is nog wel hier om de hoek...

Groet,

Jacco

Ik kom net terug van een alweer fantastisch concert van Mary Black in Eindhoven. Na een wat min of meer zenuwachtig begin heeft ze het muziekcentrum echt laten trillen op de fundering! :D

Shit, gemist. Dat is nog wel hier om de hoek...

Groet,

Jacco

Dat is wel erg zuur ja, om de hoek wonen en het dan missen.

Ben net terug van een optreden van The Gathering (de eerste 'try out' voor de komende tournee), in de Metropool in Hengelo. Vrij beroerd geluid, maar gelukkig had ik oordoppen mee genomen, maar het optreden zelf was wel weer goed! Met als afsluiter een soort van lange versie(!) van Black Light District... :)

Heb ook nog een paar nummers gehoord van de nieuwe cd. Klinkt veel belovend :)

Ben net terug van een optreden van The Gathering (de eerste 'try out' voor de komende tournee), in de Metropool in Hengelo. Vrij beroerd geluid, maar gelukkig had ik oordoppen mee genomen, maar het optreden zelf was wel weer goed! Met als afsluiter een soort van lange versie(!) van Black Light District... :)

Hmmm, ben benieuwd! B)

Hmmm, ben benieuwd! B)

Ik ben ook z

Hmmm, ben benieuwd! B)

Ik ben ook z

Datzelfde jaar heb ik the Gathering ook nog in Eindhoven en in Krefeld gezien en het publiek daar was vele malen enthousiaster. Dit merkte je ook terug in het optreden van de band. Huppelen zat er niet echt meer in gezien het buikje, de big smile zeer zeker!

Die 'langere' versie van BLD, is dat niet dezelfde versie die regelmatig als toegift gespeeld hebben? Dat was overigens echt een topnummer live :rolleyes:

Datzelfde jaar heb ik the Gathering ook nog in Eindhoven en in Krefeld gezien en het publiek daar was vele malen enthousiaster. Dit merkte je ook terug in het optreden van de band. Huppelen zat er niet echt meer in gezien het buikje, de big smile zeer zeker!

Die 'langere' versie van BLD, is dat niet dezelfde versie die regelmatig als toegift gespeeld hebben? Dat was overigens echt een topnummer live :rolleyes:

Black Light District hebben ze inderdaad als toegift gespeeld, als allerlaatste nummer. Inderdaad een erg goed nummer, ook op cd trouwens...

Ik heb The Gathering ook gezien in de tijd dat Anneke zwanger was trouwens. Volgens mij was dat in Hedon in Zwolle. Erg goed geluid daar trouwens. En ze speelden daar ook goed. Van het publiek kan ik me weinig meer herinneren, behalve dat het (gelukkig) niet stampensvol stond...

• Members

Gisteren naar Clawfinger geweest, in Tivoli (de Helling). Ondanks de jaren zijn ze er niet minder op geworden, integendeel...

Goede interactie met het publiek, een van de grote voordelen van zo'n klein zaaltje (4- a 500 man?), maar waarom men nu op latere leeftijd toch altijd de moraal-ridder uit moet gaan hangen door tussen de nummers door items uit hun eigen muziek te veroordelen...

Het was in ieder geval een welbestede avond. Alleen jammer dat ik moest rijden ( je moet wat te zeiken hebben)...