rli Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Er bestaat geen Ueberplattenspielgeraet! Nee , en wat dan nog... Een platenspeler valt in ieder geval altijd naar smaak te ''tunen''. Dat er diversen zijn die dit not done en niet audiofiel verantwoord vinden (meestal cd-puristen die alsnog met kabels hetzelfde proberen te bereiken)...Lekker belangrijk. Deze ''smaak-tunings mogelijkheden'' bij analoog zorgen er in ieder geval bij mij voor , dat ik dit medium verre prefereer boven de cd-speler (en nog wat van dat soort digitale spul). Dat mijn voorkeur dan ook nog eens gaat naar een subchassis , heeft dus ook geen tecnische - of mechanische reden , nee , ook dit is gebaseerd op smaak... Laat mij dus maar lekker plaatjes draaien op mijn houtje - touwtje - bungel - veer draaitafel . Die cd's draai ik wel als er weer zo'n koffie -kransje langs komt , of voor een poing poing feestje van de kinderen... Groet ha ha je hebt helemaal gelijk. ieder moet het lekker zelf weten toch. genieten van de muziek daar gaat het om. ik heb je toch niet gekwetst dat ik een subchassis speler op een oude amerikaanse bak vind lijken??? Nee hoor ik mocht willen dat ik een dure mitchell had met een subchassis. Nog steeds wel een droom van me maar dan moet ik nog flink doorsparen. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 ik mocht willen dat ik een dure mitchell had met een subchassis. Nog steeds wel een droom van me maar dan moet ik nog flink doorsparen. He, boven gooi je dingen naar mijn kop als "cdofiel" en "technisch gelul", en even later blijk je te dromen van een Michell. Ik heb een groot deel van mijn "technisch gelul" van John Michell zelf geleerd. Voor de eindgebruiker telt alleen de klank. Maar voor wie platenspelers bouwt, of ze probeert te begrijpen, telt er wel wat meer. Anders blijven we bezig met prutsen-en-luisteren-en-prutsen-en-luisteren-en-... Het wordt een dure hobby. Om meer te begrijpen zou ik nu eigenlijk een snijtafel moeten kopen. Want ik weet niet wat er op de plaat staat, en wat er door het element verzonnen wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 juli 2005 Author Report Share Posted 18 juli 2005 ik mocht willen dat ik een dure mitchell had met een subchassis. Nog steeds wel een droom van me maar dan moet ik nog flink doorsparen. He, boven gooi je dingen naar mijn kop als "cdofiel" en "technisch gelul", en even later blijk je te dromen van een Michell. Ik heb een groot deel van mijn "technisch gelul" van John Michell zelf geleerd. Voor de eindgebruiker telt alleen de klank. Maar voor wie platenspelers bouwt, of ze probeert te begrijpen, telt er wel wat meer. Anders blijven we bezig met prutsen-en-luisteren-en-prutsen-en-luisteren-en-... Het wordt een dure hobby. Om meer te begrijpen zou ik nu eigenlijk een snijtafel moeten kopen. Want ik weet niet wat er op de plaat staat, en wat er door het element verzonnen wordt. Beste Werner, Een Cdspeler is een computer, voor een gedeelte en zo klinkt hij ook. Daar is niets mis mee, want er zijn tegenwoordig heel wat muziek instrumenten wat ook computers zijn. Maar als ik echt wil luisteren zet ik een LP op en speel dat af met een speciale Jan Allaerts element, er bestaat maar 1 van, dus ben ik er erg zuinig op , de body is gemaakt van Cobalt met goud overtrokken 24 karaat. Ook Jochen R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Werner weet jij het gewicht van een Rega RB 300 zonder contragewicht ? Dag Henk, nee, ik weet het gewicht niet. En ik heb er geen los liggen om het even te wegen (hangt vast aan een Gyro). Ik schat, *met* tegengewicht (~100g), zoiets van een 30% van het gewicht van een volledige SME IV. En nee, mijn SME IV kan ik ook niet even wegen. Hangt vast aan een andere Gyro. De enige arm die ik vanavond voor je wil wegen is een Decca International. Had me liever naar de massa van de verschillende tegengewichten gevraagd, die cijfertjes heb ik ergens staan cdofiel ... bah ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Wat betreft de AQVOX daar ben ik nog mee bezig , dat duurt even , want het apparaat is splinternieuw, maar hij is in ieder geval het geld waard , wat hij kost. ...als ik tussen de regels doorlees is het een goed apparaat, maar is het niet DE verwachte phono-pre superdeal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Was vorige week nog even bij Haudio. Naar zijn mening klinken subchasis draaitafels romantisch. Vanuit die optiek heb ik het weekend nog even zitten luisteren naar mijn Oracle/Graham/Benz Wood. Strak en neutraal hoor - volgens mij kan dat niet (veel) beter. Ik wil de klank nog een beetje minder dun. Dat kan ik bereiken door mijn Lehmann die als ietwat dun bekend staat te wisselen. Overigens zijn die Mitchell draaitafels toch nog wel tweede hands te koop. Mijn dealer heeft ze soms maar ze zijn dan wel snel weg. Mooi ding, ik heb er indertijd ook nog over gedacht. De Orbe vond ik minder om te zien totdat ik laatst een zwarte zag staan. Het was een inruil voor een Oracle en was ook zo weg. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 augustus 2005 Author Report Share Posted 1 augustus 2005 Ik wil de klank nog een beetje minder dun. Dat kan ik bereiken door mijn Lehmann die als ietwat dun bekend staat te wisselen. Ha die Carl, Misschien druk ik mij verkeerd uit met romantisch , maar indien ik een Van Schweikert VR 2 aansluit op een buizenversterker (KR) en zet er een Transrotor Orfeo voor met ingebouwd een Jan Allaerts MC ... Special en een Roksan Ref Phono versterker dan vind ik het een tikkeltje te warm en met een Lehmann Silver Cube net goed. Maar indien je de kombi Accuphase > Thiel 2.4 > Bluenote Bellavista Signature/Bellaria/Jan Allaerts MC 1 Boron dan prefereer ik de Roksan Ref Phono versterker. Indien ik dus de Roksan Ref bij de bovenste kombi zet dan zou ik het een beetje dunner willen, dus de bovenste kombi met Roksan Ref zou ik dan als romantisch betitelen. Dit is wat ik bedoel met het verschil tussen een massa loopwerk en een subchassis. Maar zoals altijd, uitzonderingen daargelaten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts