Jump to content

ervaring met denon dl103

rli
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Zo de Denon dl-103 is binnengekomen. Gekocht bij audio Selectief. Ik heb nu een DL-103 en Grado Prestige Gold.

Ik kon natuurlijk niet wachten en heb de Denon er meteen ingezet, lees er echt goed ingezet en er niet ingepl....rd. Ander geluidsbeeld dan de Prestige Gold. Meer dynamiek en transparantie alsmede een zuiverder geluid. Het klinkt ook evenwichtiger, alhoewel dat warmere van de gold ook wel wat heeft. die dynamiek is echt opvallend vind ik. Ik heb een nakamichi cassettedeck en de led meters maken overuren. ik vind het altijd leuk om de leds te zien bewegen in de monitor stand. De uitslag en verschil tussen zacht een harde passages is net zo groot als met de cd-speler. De kanaalscheiding met de denon is voortreffelijk.

Het geluid leeft ook echt. Het laag is nog ietwat dun maar dat zal met het inspelen nog gaan verbeteren. Als dit element eigenlijk al sinds 1963 zonder echte verbetering wordt geproduceerd, dan neem ik mijn petje af voor Denon. Ook de verpakking is subliem alsmede de handleiding en het borsteltje. Dat geeft een goed gevoel.

Jammer alleen dat er geen schroefdraad in het element, met die kleine moertjes is het een beetje aankloten.

Wel 170 euro ik dacht dat de DL-103 wat goedkoper was.

Robin

ik begrijp nu dus heel goed dat de dl-103 zo lang in productie is en door veel omroepen is gebruikt. Heldere en zuivere klank wat wil je nog meer!!! Ik dacht juist altijd dat dit element donkerbruin klonk met weinig detail, niet dus.

robin

Goed om te horen dat hij jou zo goed bevalt! Veel plezier ermee, Robin! :D

ja pd ik ben nu al zeer tevreden met de klank van de 103 terwijl met wat inspelen dit nog beter wordt. echt prachtig mooi. zuiver, helder en plastische klank. de meest baggerige 12 inches met een hoop krassen worden met gemak afgespeeld, dat kon de glider soms zelfs niet goed en de prestige gold zeker niet. De klank heeft ook een soort rust over zich.

:):D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

zoals je ziet ben ik een blij man.

robin voormalig glider luisteraar

Rli, wil je nu zeggen dat die Glider niet per definitie de betere is van de twee?

Zo ja, Oeioeioei heb ik even een grondige besparing uitgevoerd...

Zo niet, Ach die 103, ik kan er meer dan prima mee leven! Die gaat er de eerste jaren niet uit hihi. Ik ben eveneens een zeer tevreden mens...

Rli, wil je nu zeggen dat die Glider niet per definitie de betere is van de twee?

Ik denk dat RLI eerder bedoelt dat de DL103 vanwege de naaldvorm minder gevoelig is voor krassen en tikken dan de Glider.

Ik heb beide elementen gehad, de DL103 in de jaren '80 en de Glider de laatste 3 jaar en ik vind de Glider gehoormatig zeker de betere van de twee.

Ik denk dat RLI eerder bedoelt dat de DL103 vanwege de naaldvorm minder gevoelig is voor krassen en tikken dan de Glider.

Ik heb beide elementen gehad, de DL103 in de jaren '80 en de Glider de laatste 3 jaar en ik vind de Glider gehoormatig zeker de betere van de twee.

hi audiopaul,

ja gelukkig is de glider de betere anders voel je je toch behoorlijk bekocht ;) Nou ik vond de glider ook niet zo gevoelig voor krassen maar de denon is dat nog minder. nee de glider heeft nog meer dynamiek, meer laag en is nog wat meer recht voor z'n raap.

maar met de denon valt dus heel veel te genieten en dat heb ik met de rega elementjes nog geen minuut gehad. ik heb nu een boze brief gestuurd naar joenit dat ik zeer ongelukkig ben met hun standpunt en dat van, nou ik noem de zaak maar niet. Ik blijf erbij dat er sprake is van een fabrieksfout die ze niet willen toegeven. waarschijnlijk zal ik de consumentenbond ook nog aanschrijven. pleur effe gauw op 399 euro voor een exact en een kanaalongelijkheid van meer dan 3 dB, dat pik ik niet. sorry voor mijn taalgebruik maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat en dan henk ook nog effe een beetje afzeiken, van ja je bent weer naar die man in het noorden geweest, bla bla bla. al ga ik naar 10 winkels voor een second opinion dat maak ik toch zelf uit. mad2:

robin

ook ik heb deze denon gehad, en was er nooit tevreden mee. ;)

hi audiopaul,

ja gelukkig is de glider de betere anders voel je je toch behoorlijk bekocht ;) Nou ik vond de glider ook niet zo gevoelig voor krassen maar de denon is dat nog minder. nee de glider heeft nog meer dynamiek, meer laag en is nog wat meer recht voor z'n raap.

maar met de denon valt dus heel veel te genieten en dat heb ik met de rega elementjes nog geen minuut gehad. ik heb nu een boze brief gestuurd naar joenit dat ik zeer ongelukkig ben met hun standpunt en dat van, nou ik noem de zaak maar niet. Ik blijf erbij dat er sprake is van een fabrieksfout die ze niet willen toegeven. waarschijnlijk zal ik de consumentenbond ook nog aanschrijven. pleur effe gauw op 399 euro voor een exact en een kanaalongelijkheid van meer dan 3 dB, dat pik ik niet. sorry voor mijn taalgebruik maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat en dan henk ook nog effe een beetje afzeiken, van ja je bent weer naar die man in het noorden geweest, bla bla bla. al ga ik naar 10 winkels voor een second opinion dat maak ik toch zelf uit. mad2:

robin

nu even genuanceerd graag.