tumbadora Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb een Krell Kav 300i in combinatie met Sonus Faber Concertino, en een SonyX77es cdspeler.Monster cx-2 biwire luidspekerkabel en vdhul the first interlink. Ik heb het idee dat de combinatie van de cdspeler en de versterker niet helemaal lekker is.Wat is een goede combinatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb een Krell Kav 300i in combinatie met Sonus Faber Concertino, en een SonyX77es cdspeler.Monster cx-2 biwire luidspekerkabel en vdhul the first interlink. Ik heb het idee dat de combinatie van de cdspeler en de versterker niet helemaal lekker is.Wat is een goede combinatie? Beste, Hou de speler, gebruik die als loopwerk en zoek een goede externe dac. Waanzinnig is en blijft de Benchmark DAC-1. Onovertroffen voor het geld en heel veel geld daarboven. Een googelen en je vind er een hele hoop over. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb een Krell Kav 300i in combinatie met Sonus Faber Concertino, en een SonyX77es cdspeler.Monster cx-2 biwire luidspekerkabel en vdhul the first interlink. Ik heb het idee dat de combinatie van de cdspeler en de versterker niet helemaal lekker is.Wat is een goede combinatie? Beste, Hou de speler, gebruik die als loopwerk en zoek een goede externe dac. Waanzinnig is en blijft de Benchmark DAC-1. Onovertroffen voor het geld en heel veel geld daarboven. Een googelen en je vind er een hele hoop over. Groeten, Bas Dat van die dac kan ik bevestigen. Tot nu toe nooit een betere gehoord. Ik was in de gelegenheid hem uitgebreid te beluisteren bij je buurman Kees Vermeulen. Wat een luidsprekers overigens ook die daar spelen, werkelijk fenomenaal. Er spelen er twee, maar je zou zweren dat er een derde in het midden staat mee te spelen. Ik ben er van overtuigd dat deze l.s toch wel even van een andere orde zijn dan die andere l.s waar hear zo vaak ruzie over wordt gemaakt en, niet alleen qua afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Waarom denk je dat CD speler en versteker niet goed combineren. Wat mis je en wat stoort je. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tumbadora Posted 13 juli 2005 Author Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb de krell gehoord in combinatie met een buizen cd speler(naam weet ik niet meer)Klonk veel warmer en minder opdringeriger(agressiever)dan wat ik nu heb. Ik gebruikte hiervoor een Sony F808Es versterker,en het geluid was toch minder agressief.Maar dit was pas nadat ik de kabel veranderde van een Monster,naar een vanderHul the first.Dus voor mijn gevoel is de combinatie niet helemaal lekker tussen de Sony en de Krell Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb de krell gehoord in combinatie met een buizen cd speler(naam weet ik niet meer)Klonk veel warmer en minder opdringeriger(agressiever)dan wat ik nu heb.Ik gebruikte hiervoor een Sony F808Es versterker,en het geluid was toch minder agressief.Maar dit was pas nadat ik de kabel veranderde van een Monster,naar een vanderHul the first.Dus voor mijn gevoel is de combinatie niet helemaal lekker tussen de Sony en de Krell nou is sony agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Probeer een Mark-Levinson No 39 of No. 390S Dit mag deze versterker toch wel hebben. Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Een van den Hull the first is in het geheel geen kabel die scherpte brengt in een set dus daar zou ik het niet in zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb de krell gehoord in combinatie met een buizen cd speler(naam weet ik niet meer)Klonk veel warmer en minder opdringeriger(agressiever)dan wat ik nu heb Een Krell KAV 300i met Sonus Faber Concertinos speakers vind ik echt niet verkeerd. ...en een op zich allesbehalve opdringerige (agressieve) klank, deze combinatie. Vreemd, zou eigenlijk niet weten waar 't aan kan liggen. Het goedkoopste en makkelijkste (lijkt mij) is eerst wat experimenteren met kabels. Krell word nog weleens gecombineerd met kabels van MIT/Transparent. Transparent (heb zelf ook nog een setje Transparent 'The Wave' liggen) zorgt voor een wat afgeronder, rustig hoog. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Een van den Hull the first is in het geheel geen kabel die scherpte brengt in een set dus daar zou ik het niet in zoeken. Sorry, maar met deze stelling ben ik het niet helemaal eens en heb er andere ervaringen mee . Heb ooit ook een set interlinks van Van Den Hull in mijn set gehad en ook in combinatie met een krell KAV-300i ( welk type het was weet ik niet meer, de kabel had een ' vieze ' kleur geel ) en dat klonk behoorlijk scherp en vrij dun. Toen de overstap gemaakt naar een Transparant Music Link Plus en later naar een Music Link Ultra. Het verhaal van Alco klopt in het geheel, het geluidsbeeld werd veel aangenamer en duidelijk minder agressief. Maar niets ten nadelen van Van Den Hull, de interlinks kunnen weer in een andere combinatie vreselijk goed tot hun recht komen. Expirimenteren met interlinks lijkt ook mij de beste optie !!!! Sucses ermee ... Marc ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Ik heb de krell gehoord in combinatie met een buizen cd speler(naam weet ik niet meer)Klonk veel warmer en minder opdringeriger(agressiever)dan wat ik nu heb.Ik gebruikte hiervoor een Sony F808Es versterker,en het geluid was toch minder agressief.Maar dit was pas nadat ik de kabel veranderde van een Monster,naar een vanderHul the first.Dus voor mijn gevoel is de combinatie niet helemaal lekker tussen de Sony en de Krell nou is sony agressief. Beste Joopus, Wat een generalizering voor een inteligent man als jij. Je hebt vast alle sony's gehoord right.... Het vervelende is dat jij gewoon echt niet weet waar je over praat. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts