Jump to content

Een goede MP3 speler?

Recommended Posts

Ik dacht zelf zo'n 512 mb.....

Wie heeft er ervaring?

Alvast mijn dank.

--Hans.

Nou ja, in mp3 128k bitrate is dat maximaal 10 cd's. Bedenk voor jezelf of je daar mee uit de voeten kunt. Ik heb zelf een cd walkman die ook mp3's afspeelt voor vakantie en zo, heb ik een stapeltje cd's bij me met eigen muziek op mp3. Een hd-speler is nog wat prijzig helaas.

Ik dacht zelf zo'n 512 mb.....

Wie heeft er ervaring?

Alvast mijn dank.

--Hans.

Nou ja, in mp3 128k bitrate is dat maximaal 10 cd's. Bedenk voor jezelf of je daar mee uit de voeten kunt. Ik heb zelf een cd walkman die ook mp3's afspeelt voor vakantie en zo, heb ik een stapeltje cd's bij me met eigen muziek op mp3. Een hd-speler is nog wat prijzig helaas.

Ik dacht ook aan wat jij hebt.....maar ik wil niet meer met cd's lopen sjouwen eigenlijk......

En daarom dacht ik aan zo'n pocketsize speler met 512 mb capaciteit...of 1gb?

--Hans.

Ik heb de Iaudio U2 1Gig

http://eng.iaudio.com/product/product_U2.php

Ik ben er tot nu toe heeel tevreden mee.

Geen nasty software (zoals ipod, creative eva)

35gram en toch 10uur muziek!

Hij kan opnemen line in of ingebouwde mic.

Laden kan via usbkabel of adapter met usb plug.

Groetjes SImon

Of een Sony HI-MD , o.k. je hebt nog wel diskjes ,maar

wel 1gig disks.

Speelt naast het eigen Atrac, ook gewoon mp3 af.

Via USB aan je pc hangen en volblazen.

Ik heb nog wel een andere tip. De bijgeleverde koptelefoon, meestal in-ear, is meestal bagger. Zet er een wat beter exemplaar op en de geluidskwaliteit kan met sprongen omhoog gaan, het draagcomfort soms ook.

Ik zou niet meer zonder mijn iPod mini kunnen tijdens mijn dagelijkse bustripjes heen en weer Almere-Amsterdam. Ik heb hiervoor allerlei systemen geprobeerd (o.a. MP3 CD speler en Minidisc), maar de iPod is voor mij de absolute winnaar.

Ik heb 20 Gb aan muziek op mijn Mac staan en op de Ipod mini past 4Gb muziek (zijn ongeveer 450 nummers als je een hogere bitrate gebruikt). Ik maak gebruik van smart playlists die ik zo heb ingesteld dat wanneer ik een nummer vandaag heb beluisterd, ik deze voorlopig niet voorgeschoteld krijg. De nummers die ik altijd bij me wil hebben, heb ik 5 sterren gegeven in het rating-systeem en een smart playlist zorgt ervoor dat deze dus niet wordt ververst.

Als ik thuis kom hang ik de iPod aan de USB poort en ik hoef verder geen actie te ondernemen: iTunes start automatisch op wanneer de iPod op de Mac wordt aangesloten en de smart playlist worden automatisch geupdate. Zo heb ik iedere dag verse muziek bij me. Koop er een paar goede oordopjes bij (bijv. Shure) en je hebt jarenlang luisterplezier.

Ik zou niet meer zonder mijn iPod mini kunnen tijdens mijn dagelijkse bustripjes heen en weer Almere-Amsterdam. Ik heb hiervoor allerlei systemen geprobeerd (o.a. MP3 CD speler en Minidisc), maar de iPod is voor mij de absolute winnaar.

Ik heb 20 Gb aan muziek op mijn Mac staan en op de Ipod mini past 4Gb muziek (zijn ongeveer 450 nummers als je een hogere bitrate gebruikt). Ik maak gebruik van smart playlists die ik zo heb ingesteld dat wanneer ik een nummer vandaag heb beluisterd, ik deze voorlopig niet voorgeschoteld krijg. De nummers die ik altijd bij me wil hebben, heb ik 5 sterren gegeven in het rating-systeem en een smart playlist zorgt ervoor dat deze dus niet wordt ververst.

Als ik thuis kom hang ik de iPod aan de USB poort en ik hoef verder geen actie te ondernemen: iTunes start automatisch op wanneer de iPod op de Mac wordt aangesloten en de smart playlist worden automatisch geupdate. Zo heb ik iedere dag verse muziek bij me. Koop er een paar goede oordopjes bij (bijv. Shure) en je hebt jarenlang luisterplezier.

Iedreen is altijd maar lovend over Itunes en Ipod maar dat verdient ie toch eigenlijk niet?

Probeer eens een mp3 in te laden op je ipod zonder itunes.

Stel je bent bij iemand anders. Dan moet je eerst itunes gaan downloaden van internet en dan pas kun je dat mp3tje op je ipod afspelen.

Dat is imo dus extreme bagger!

Ik heb me gek gezocht naar een mp3 speler die je dus niet dwingt bepaalde software te gebruiken.

Ik plug mijn mp3 speler overall in en kan alles kopi

Stel je bent bij iemand anders. Dan moet je eerst itunes gaan downloaden van internet en dan pas kun je dat mp3tje op je ipod afspelen.

Ik heb me gek gezocht naar een mp3 speler die je dus niet dwingt bepaalde software te gebruiken.

Momenteel gebruik ik mijn pda ook als mp3-speler. Ik heb een 1 GB sd-kaartje waarvan ik de helft ongeveer voor muziek gereserveerd heb. De rest is voor Tomtom kaarten en zo. Dit vind ik eigenlijk veel te weinig als geheugen, want ik wil niet steeds naar hetzelfde luisteren en ik wil ook niet steeds andere muziek erop zetten.

Ik bedoel hiermee dat een mp3-speler van 512 MB voor mij te beprekt zou zijn.

laden, itunes, ipod, mp3??????????????????????? :blink::blink::blink::blink:

Het enige dat ik begrijp is het pakken van een hoes die 30 bij 30 cm meet, daar haal ik een zwarte schijf uit, die ###### ik op een 30 bij 30 cm plateau, vervolgens druk ik een knopje in zodat het plateau gaat draaien, vervolgens hang ik daar een arm boven met daarin een soort van naaldje, die arm laat ik zakken op de zwarte schijf en dan komt er muziek uit. volgens mij kun je dat apparaat met plateau en arm niet meenenen voor in de bus of op de fiets? :lol:

roob

Het enige dat ik begrijp is het pakken van een hoes die 30 bij 30 cm meet, daar haal ik een zwarte schijf uit, die ###### ik op een 30 bij 30 cm plateau, vervolgens druk ik een knopje in zodat het plateau gaat draaien, vervolgens hang ik daar een arm boven met daarin een soort van naaldje, die arm laat ik zakken op de zwarte schijf en dan komt er muziek uit. volgens mij kun je dat apparaat met plateau en arm niet meenenen voor in de bus of op de fiets? :lol:

roob

Hoes, plateau, schijf, naald? :blink:

roob

Jawel hoor er bestaan zelfs platenspelers voor in de auto!

laden, itunes, ipod, mp3??????????????????????? :blink:  :blink:  :blink:  :blink:

roob

Hoes, plateau, schijf, naald? :blink:

Inderdaad...wat zijn dat voor pre-historische woorden.... :blink:

--Hans.

Een 'goede MP3-speler', is dat geen contradictio in terminis? :huh:

De vraag behandeld de speler en niet het format.......en dus heb ik inhoudelijk weinig aan een filosofische bijdrage...maar ik lees graag een inhoudelijk bijdrage van je......filosofen heeft de wereld genoeg,en is er niet echt beter door geworden :lol:;)

--Hans.

Beste,

In elke test (ook van) gerenomeerde hifi bladen komt elke keer weer naar boven dat de Ipod gewoon het bete klinkt!. Belangrijker is dit een van de weinige MP3 spelers waar je ook compressieloze bestanden op kunt zetten (AIFF in dit geval). Itunes is gratis voor mac en PC en in 3 tellen gedownload. En dat werkt gewoon fantastisch. Het werkt fantastisch en het klinkt fantastisch. Al dat gekloot wat je met bijv. een Ceratech hebt heb je dan niet! en de klank is zoiezo echt beter. Eenmaal gewend aan Itunes wil je nooit meer anders.

Iemand klaage over de Airport express. Ik heb hem zelf ook. Tja voor 129 euro voor een wireless internet kastje kun je niet verwachten dat er ook nog eens een highend d/a convertor en highend analoge uitgangstrap opzit. Geniaal is wel dat hij ook digitaal uit kan. Sluit hem maar eens aan op een externe dac en dan klinkt ie veel beter.

Groeten,

Bas

Beste,

In elke test (ook van) gerenomeerde hifi bladen komt elke keer weer naar boven dat de Ipod gewoon het bete klinkt!. Belangrijker is dit een van de weinige MP3 spelers waar je ook compressieloze bestanden op kunt zetten (AIFF in dit geval). Itunes is gratis voor mac en PC en in 3 tellen gedownload. En dat werkt gewoon fantastisch. Het werkt fantastisch en het klinkt fantastisch. Al dat gekloot wat je met bijv. een Ceratech hebt heb je dan niet! en de klank is zoiezo echt beter. Eenmaal gewend aan Itunes wil je nooit meer anders.

Iemand klaage over de Airport express. Ik heb hem zelf ook. Tja voor 129 euro voor een wireless internet kastje kun je niet verwachten dat er ook nog eens een highend d/a convertor en highend analoge uitgangstrap opzit. Geniaal is wel dat hij ook digitaal uit kan. Sluit hem maar eens aan op een externe dac en dan klinkt ie veel beter.

Groeten,

Bas

Effe zoeken en je hebt misschien niet de best klinkende.

Maar en WAV en OGG en zonder software al werkt.

Die zelfs in een strakke spijkerbroek past.

(iets dikker dan een gewone aansteker!)

Zo'n spelertje haalt toch niet de normale kwaliteit.

De ipod ook niet dus...........

Ik zou alleen iets meer vermogen willen hebben

13mW aan 16ohm is eigenlijk net te weinig.

Groetjes Simon