Lestat Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Je koopt al een nieuwe Ipod mini ( 6gb, niet de oude 4 gb! ) voor tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Beste, Ipod heeft status, net dat als een BMW status heeft. Bij beide niet onterecht. Je krijgt namelijk kwaliteit in een mooi jasje. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Beste, Ipod heeft status, net dat als een BMW status heeft. Bij beide niet onterecht. Je krijgt namelijk kwaliteit in een mooi jasje. Groeten, Bas Pas maar op, als je dus nu een I-Pod aanschaft weet je zeker dat hij over 10 jaar verlaagd, verduisterd en verbreed is, met voor 90% kans een ex-noord-afrikaan erin.... Edit: ( Youssou N'Dour misschien.... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Beste, Ipod heeft status, net dat als een BMW status heeft. Bij beide niet onterecht. Je krijgt namelijk kwaliteit in een mooi jasje. Groeten, Bas Pas maar op, als je dus nu een I-Pod aanschaft weet je zeker dat hij over 10 jaar verlaagd, verduisterd en verbreed is, met voor 90% kans een ex-noord-afrikaan erin.... Edit: ( Youssou N'Dour misschien.... ) whhwahwhawha :D Over 10 jaar is 60 Ghb een lachertje Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Beste, Ipod heeft status, net dat als een BMW status heeft. Bij beide niet onterecht. Je krijgt namelijk kwaliteit in een mooi jasje. Groeten, Bas Maar krijg je wel waar je voor betaald? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Beste, Ipod heeft status, net dat als een BMW status heeft. Bij beide niet onterecht. Je krijgt namelijk kwaliteit in een mooi jasje. Groeten, Bas Maar krijg je wel waar je voor betaald? Groeten Simon Beste Seoman, Vind ik wel. Zeker nu (behalve de Ipod mini) alle Ipods KLEUREN TFT schermpjes hebben. Als je de bouw ziet (solide aluminium kast met acryl front) Waanzinnige software (in de Ipod zelf) en ik vind ze gewoon heel goed klinken. Met AIFF files is ie beter dan welke discman dan ook! Ik heb natuurlijk niet alle andere MP spelers heb gehoord, maar de enkele van Creative en Philps die ik heb gezien zijn qua software en klank niet te vergelijken met een Ipod. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Maar krijg je wel waar je voor betaald? Groeten Simon Beste Seoman, Vind ik wel. Zeker nu (behalve de Ipod mini) alle Ipods KLEUREN TFT schermpjes hebben. Als je de bouw ziet (solide aluminium kast met acryl front) Waanzinnige software (in de Ipod zelf) en ik vind ze gewoon heel goed klinken. Hoe zat (en zit) het ook alweer met die accus's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 juli 2005 Author Report Share Posted 15 juli 2005 Maar krijg je wel waar je voor betaald? Groeten Simon Beste Seoman, Vind ik wel. Zeker nu (behalve de Ipod mini) alle Ipods KLEUREN TFT schermpjes hebben. Als je de bouw ziet (solide aluminium kast met acryl front) Waanzinnige software (in de Ipod zelf) en ik vind ze gewoon heel goed klinken. Hoe zat (en zit) het ook alweer met die accus's? ik heb verder niks meer gehoord van dat probleem destijds.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 ik heb verder niks meer gehoord van dat probleem destijds.... --Hans. Nou, ik had pas nog iemand op bezoek die ook klaagde over de matige capaciteit van de accu, en het leeglopen terwijl hij niet werd gebruikt. Ik wil alleen maar zeggen dat ook die ipod niet perfect is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 juli 2005 Author Report Share Posted 15 juli 2005 Maar krijg je wel waar je voor betaald? Groeten Simon Beste Seoman, Vind ik wel. Zeker nu (behalve de Ipod mini) alle Ipods KLEUREN TFT schermpjes hebben. Als je de bouw ziet (solide aluminium kast met acryl front) Waanzinnige software (in de Ipod zelf) en ik vind ze gewoon heel goed klinken. Hoe zat (en zit) het ook alweer met die accus's? ik heb verder niks meer gehoord van dat probleem destijds.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 ik heb verder niks meer gehoord van dat probleem destijds.... --Hans. Nou, ik had pas nog iemand op bezoek die ook klaagde over de matige capaciteit van de accu, en het leeglopen terwijl hij niet werd gebruikt. Ik wil alleen maar zeggen dat ook die ipod niet perfect is. Beste CGM, Dat was een bekende fout, en dat heeft apple opgelost door bepaalde ipods in te nemen en er gratis een nieuwe voor terug te geven. Dat heeft ook uitgebreid op de site gestaan! Tuurlijk is de Ipod niet perfect, maar wel de mooiste mp3 speler van alle spelers op de markt in mijn optiek. Die waardering zul je er pas voor krijgen als je zo'n ding eens hebt bediend, en gehoord. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Beste CGM, Dat was een bekende fout, en dat heeft apple opgelost door bepaalde ipods in te nemen en er gratis een nieuwe voor terug te geven. Dat heeft ook uitgebreid op de site gestaan! Tuurlijk is de Ipod niet perfect, maar wel de mooiste mp3 speler van alle spelers op de markt in mijn optiek. Die waardering zul je er pas voor krijgen als je zo'n ding eens hebt bediend, en gehoord. Groeten, Bas Beste Bas, Ik heb hem gehoord, bediend, gevuld, enz. en ook heb ik met andere apparaatjes gespeeld. De accu blijft wat mij betreft wat minder, buiten het bekende probleem met de accu's die binnen 2 jaar kapot gingen. Bovendien vind ik ze aan de prijs. Er zijn heus wel anderen die het goed doen en minder kosten, maar ja, daar staat geen appeltje op.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Een vriend van mij heeft een sony gekocht (nwe407) Of ik die effe wilde vol blaffen. Goed hoor kom maar langs. Hij heeft 1gig aan mp3s er op gesleept. Na 5minuten ding vol. Mooi loskoppel "No data" hmm in de usb buffer blijven hanger? inpuggen ja hoor 1gig aan mp3s. Totaal onbruikbaar. Formateren. 1 mp3tje er op. "No Data" Software geinstalleerd en mijn mp3 folder laten scannen. 137 bestanden gevonden Ik heb 62 Gig aan mp3. hmmmm 1 bestandtje verplaatst via software, komt er er bestand op de mp3 speler te staan die EN groter is dan het orgineel!!!! en een wazige extensie heeft. Shit OK dan maar mijn hele collectie importeren 13000 bestanden 35 minuten later is ie klaar en heeft ie er 3100 gevonden. Map structuur volkomen verdwenen alles door elkaar niets is meer terug te vinden. BAGGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mijn vriend aangeraden het ding terug te brengen! Gaat ie waarschijnlijk niet doen. Jongens koop geen Sony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mag hopen dat apple 't beter voor elkaar heeft. Maar echt, het is een hardeschijf en als hij zich alzodanig ook gedraagt dan werkt dat 100000x prettiger dan 't geklooi met extra omzettingen, software en onnodige PC vervuiling. Ik hoop dat die software niet ook nog eens mijn HD vervuild heeft. Mijn virus scanner moest ik uitzetten anders had 't impoteren misschien wel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Een vriend van mij heeft een sony gekocht (nwe407)Of ik die effe wilde vol blaffen. Goed hoor kom maar langs. Hij heeft 1gig aan mp3s er op gesleept. Na 5minuten ding vol. Mooi loskoppel "No data" hmm in de usb buffer blijven hanger? inpuggen ja hoor 1gig aan mp3s. Totaal onbruikbaar. Formateren. 1 mp3tje er op. "No Data" Software geinstalleerd en mijn mp3 folder laten scannen. 137 bestanden gevonden Ik heb 62 Gig aan mp3. hmmmm 1 bestandtje verplaatst via software, komt er er bestand op de mp3 speler te staan die EN groter is dan het orgineel!!!! en een wazige extensie heeft. Shit OK dan maar mijn hele collectie importeren 13000 bestanden 35 minuten later is ie klaar en heeft ie er 3100 gevonden. Map structuur volkomen verdwenen alles door elkaar niets is meer terug te vinden. BAGGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mijn vriend aangeraden het ding terug te brengen! Gaat ie waarschijnlijk niet doen. Jongens koop geen Sony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mag hopen dat apple 't beter voor elkaar heeft. Maar echt, het is een hardeschijf en als hij zich alzodanig ook gedraagt dan werkt dat 100000x prettiger dan 't geklooi met extra omzettingen, software en onnodige PC vervuiling. Ik hoop dat die software niet ook nog eens mijn HD vervuild heeft. Mijn virus scanner moest ik uitzetten anders had 't impoteren misschien wel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Toch moet ook apple rotzooien met de bestanden. Dat vindt ik onaceptabel!!!! Het is gewoon weer zo'n "ons systeem is de best en de rest moet dat maar weer overnemen" maar moet daar natuurlijk voor betalen. Zout toch op met die onzin. Boycotten dat soort apestreken. Dat apple z'n software beter voorelkaar heeft en misschien betere dacs gebruikt rechtvaardigt nog niet het gekloot met de bestanden. Het wordt toch nooit beter dan het orgineel dus laat het orgineel! Nee zo'n echte usbplayer werkt met alle software. Gewoon je playlist of files rechtsreeks vanaf de usbdriver laden en klaar! Niks ingewikkelds, gewoon draggen droppen. Zonder allerlij fratsen. Mijn mp3tjes & wavjes kunnen met Traktor rechtstreeks vanaf de speler uitgehoest worden via ASIO. Gewoon met een staandaard usb kabel van 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Toch moet ook apple rotzooien met de bestanden.Dat vindt ik onaceptabel!!!! Het is gewoon weer zo'n "ons systeem is de best en de rest moet dat maar weer overnemen" maar moet daar natuurlijk voor betalen. Zout toch op met die onzin. Boycotten dat soort apestreken. Dat apple z'n software beter voorelkaar heeft en misschien betere dacs gebruikt rechtvaardigt nog niet het gekloot met de bestanden. Het wordt toch nooit beter dan het orgineel dus laat het orgineel! Nee zo'n echte usbplayer werkt met alle software. Gewoon je playlist of files rechtsreeks vanaf de usbdriver laden en klaar! Niks ingewikkelds, gewoon draggen droppen. Zonder allerlij fratsen. Mijn mp3tjes & wavjes kunnen met Traktor rechtstreeks vanaf de speler uitgehoest worden via ASIO. Gewoon met een staandaard usb kabel van 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Wat ik altijd begrepen heb van ipod is dat je geen bestanden rechtstreeks op de schijf kunt zetten. (en dan ook nog kan afspelen) Dat betekend dat die bestanden dus versleuteld oid worden zodat het besturings systeem en niet meer bijkan. Misschien dat dit niet meer voor alle ipodveries geldt. Maar de bestanden zijn dus onbruikbaar tenzij je itunes (en gelicenceerde programmas) gebruikt. Als daar geen sprake meer van is dan houd ik verder mijn mond. Wat de inhoud van de versleutelde bestanden is maakt voor mijn betoog niet uit. Dat je voor verschillende kwaliteiten mag kiezen lijkt me niet meer dan logisch. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Wat ik altijd begrepen heb van ipod is dat je geen bestanden rechtstreeks op de schijf kunt zetten. (en dan ook nog kan afspelen)Dat betekend dat die bestanden dus versleuteld oid worden zodat het besturings systeem en niet meer bijkan. Misschien dat dit niet meer voor alle ipodveries geldt. Maar de bestanden zijn dus onbruikbaar tenzij je itunes (en gelicenceerde programmas) gebruikt. Als daar geen sprake meer van is dan houd ik verder mijn mond. Wat de inhoud van de versleutelde bestanden is maakt voor mijn betoog niet uit. Dat je voor verschillende kwaliteiten mag kiezen lijkt me niet meer dan logisch. Groetjes Simon Beste Seoman, Dan heb je het toch echt verkeerd begrepen. Je importeerd whatever je wilt in Itunes. Er wordt niets versleuteld. Het wordt geimporteerd en geexporteerd zoals je dat zelf wilt! in 3 tellen boem je het zo op je schijf, zonder enig probleem. Ik snap je probleem eigenlijk niet zo goed. Je Itunes bestanden werken ook op andere spelers, indien je niet de Apple Lossless encoder gebruikt. Overigens is Itunes gratis en voor mij totaal geen bezwaar om te gebruiken voor de Ipod. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Beste Sebastiaan, Even een vraagje. Klopt het wel dat de bestanden via de iTunes Music Store als Apple Lossless worden aangeboden. Het is al weer een tijdje terug dat ik enkele albums had gekocht, maar deze waren in het AAC, 128 kbps formaat (wat overigens wel veel beter klinkt dan een 128 kbps MP3). Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Beste Sebastiaan, Even een vraagje. Klopt het wel dat de bestanden via de iTunes Music Store als Apple Lossless worden aangeboden. Het is al weer een tijdje terug dat ik enkele albums had gekocht, maar deze waren in het AAC, 128 kbps formaat (wat overigens wel veel beter klinkt dan een 128 kbps MP3). Gerald Beste Gruiter, De meeste bestandenwel. niet allemaal. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 "Music Store files are not MP3s; Apple uses a better codec called AAC. The files are encoded at 128Kbps and sound better than MP3s at the same bit rate" De bestanden worden nog steeds in 128kbps AAC formaat aangeboden en niet als Apple Lossless. Daarom koop ik liever de CD en importeer ik hem met een hoge (256 kbps of hoger) om een redelijke kwaliteit te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 "Music Store files are not MP3s; Apple uses a better codec called AAC. The files are encoded at 128Kbps and sound better than MP3s at the same bit rate" De bestanden worden nog steeds in 128kbps AAC formaat aangeboden en niet als Apple Lossless. Daarom koop ik liever de CD en importeer ik hem met een hoge (256 kbps of hoger) om een redelijke kwaliteit te krijgen. Beste Gruiter, Dank vor de info. Dat heb ik dan verkeerd begrepen . Ik heb het een en ander gekcoht via de Itunes store, en eenmaal gebrand op cd is de kwaliteit meer dan acceptabel, maar niet het nivo van een orginele cd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 .aiff is de Apple-benaming voor .wav Het is dus gewoon hetzelfde. Een Apple user... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 .aiff is de Apple-benaming voor .wav Het is dus gewoon hetzelfde. Een Apple user... Beste Richard, Het is hetzelfde in de zin dat het compressieloos is (en dus beide hetzelfde zullenj klinken). Echter AIFF en WAV zijn verschillende encoder technieken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Misschien is dit nog wat voor de heren die graag in een appel bijten? Nieuwe iPod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts