Haudio Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Beste Allemaal, Tja , nou heb ik ook wat, ik kan nl nu niet meer meten met mijn meet apparatuur hoe goed de Transrotor draaitafels zijn geworden. Want wat ik nu meet zijn de wow en flutter waarden van mijn meetplaten. Help !! wat moet ik nou, ik vind dit niet leuk. Inderdaan de M-Drives zijn binnen. Natuurlijk kon ik het niet laten om direct te gaan meten zonder het lager in te laten lopen , zoals het advies luidt van de fabrikant. Tja , nu ligt het dus aan de platen als het niet goed is, wat ik daarbij ook ondekte, was dat een puck behoorlijk veel verbetering geeft, van te voren kon ik dat niet meten omdat het loopwerk niet goed genoeg was, maar nu is het loopwerk super en is het duidelijk meetbaar. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Wat een puk doet wisten Paul en ik al lang. Afgelopen keer toen ik bij Paul was hebben we gemeten met en zonder puk. De rotzooi op de 300Hz 16dB track was aanzienlijk minder met de puk erop Wel mooi dat de M-drives er zijn. Levertijd is wel behoorlijk . Ik zal er tijdens mijn vakantie een moeten bestellen als ik 'm met kerst onder de boom wil hebben liggen. Maar dat hoeft ook niet. Wat heb je aan een M-drive onder de kerstboom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Wat een puk doet wisten Paul en ik al lang. Afgelopen keer toen ik bij Paul was hebben we gemeten met en zonder puk. De rotzooi op de 300Hz 16dB track was aanzienlijk minder met de puk erop Wel mooi dat de M-drives er zijn. Levertijd is wel behoorlijk . Ik zal er tijdens mijn vakantie een moeten bestellen als ik 'm met kerst onder de boom wil hebben liggen. Maar dat hoeft ook niet. Wat heb je aan een M-drive onder de kerstboom Een supergelijkmatig-draaiende kerstboom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Beste Allemaal, Tja , nou heb ik ook wat, ik kan nl nu niet meer meten met mijn meet apparatuur hoe goed de Transrotor draaitafels zijn geworden. Want wat ik nu meet zijn de wow en flutter waarden van mijn meetplaten. Help !! wat moet ik nou, ik vind dit niet leuk. Tja, toch maar een cd-speler gaan gebruiken want het is toch weer altijd wat met die platenspelers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Wat een ellende Haudio Gaat het al weer een beetje Hoe weet je trouwens dat je de wow en flutter van je meetplaten meet ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 juli 2005 Author Report Share Posted 13 juli 2005 Wat een ellende Haudio Gaat het al weer een beetje Hoe weet je trouwens dat je de wow en flutter van je meetplaten meet ??? Beste Pjotr, Omdat mijn wow & flutter meter op de gevoeligste stand , iets aangeeft terwijl er geen signaal in komt. En omdat zonder M-Drive de meter wel wat aangeeft . En omdat met M-Drive de meter ongeveer het zelfde aangeeft dan als hij op de gevoeligste stand staat, maar een beetje meer , en omdat als ik de plaat centreer de wow & flutter waarden nog meer zakken, wat dus nooit aan de gelijkloop van de platenspeler kan liggen. Dus meet ik de meetwaarden van de plaat. MvG, Haudio PS Ik heb meerdere meetplaten, die nu dus verschillende waardes aangeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Beste Haudio, Klinkt logisch. Zelf zou dan zeggen dat het buiten het bereik van mijn meetspullen gaat vallen. Maar begrijp ik uit jouw verhaal nu dat je er een probleem voor terug hebt gekregen? Platen moeten nu nauwkeuriger gecentreerd gaan worden. Er blijft gelukkig nog wat te doen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 13 juli 2005 Report Share Posted 13 juli 2005 Oplossing: de RF sterk verlagen. De W&F krijgt dan vermoedelijk wel een meetbare waarde. Daarmee bedoel ik niet persee dat de RF te hoog zou zijn. Ik beweer ook niet dat er iets mis zou zijn met die DT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Leuk, je audio is zo geavanceerd dat je nu ook je meetapparatuur moet gaan upgraden..... Wat is er zo speciaal aan die M-Drives? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dia-ap Posted 14 juli 2005 Report Share Posted 14 juli 2005 Betekent dit nou ook, dat de persinggen ook niet meer van deze tijd zijn? Zo ja, dan hoeven de nieuwste draaitafels en toebehoren nu niet veel beter meer. Dia-ap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 juli 2005 Members Report Share Posted 14 juli 2005 Dat is nou ook wat , heb vandaag mijn eerste bezoek bij Audio Selectief afgelegd , hier 5 uur doorgebracht (met veel plezier en veel bijgeleerd) lees ik hier een bericht over de M drive ... Denk ik ineens...M-Drive...shit , die zou ik voor Kraus meenemen... Nou Haudio , nog een reden om je zo snel mogelijk weer te bezoeken. Gelukkig is Kraus op vakantie , anders had ik me helemaal bezwaard gevoeld. Haudio , nogmaals bedankt voor een leerzame dag , en lekkere koffie en broodjes. Ik hoop dat mijn '' motorische '' en '' opwekkende'' problemen snel zijn opgelost , en tot een snel wederziens Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Dat is nou ook wat , heb vandaag mijn eerste bezoek bij Audio Selectief afgelegd , hier 5 uur doorgebracht (met veel plezier en veel bijgeleerd) lees ik hier een bericht over de M drive ... Denk ik ineens...M-Drive...shit , die zou ik voor Kraus meenemen... Nou Haudio , nog een reden om je zo snel mogelijk weer te bezoeken. Gelukkig is Kraus op vakantie , anders had ik me helemaal bezwaard gevoeld. Haudio , nogmaals bedankt voor een leerzame dag , en lekkere koffie en broodjes. Ik hoop dat mijn '' motorische '' en '' opwekkende'' problemen snel zijn opgelost , en tot een snel wederziens Groet Hartstikke goed, maar... heb je een indruk kunnen krijgen van de Aqvox phono-pre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 juli 2005 Members Report Share Posted 15 juli 2005 In het geheel niet. Sterker nog , tijdens mijn aanwezigheid ben ik eerst op de hoogte gesteld van alle ins-en outs , daarna zijn mijn tafel en pre gedemonteerd , en ineens was het al 15.30... Muziek luisteren zijn we niet eens aan toegekomen. Wel heeft Haudio me verteld wat hij van de Aqvox vondt , maar dat mag hij je hem zelf vragen... Toch is zo'n inspectie van je tafel door een vakman na verloop van jaren wel aan te bevelen , zo bleek het lager van mijn motor aan yoghurt te liggen (mij nooit opgevallen) en bleek er een flinke kanaalsongelijkheid in mijn pre... Wat al eerder was vermeld , bleek ook waar , als je er eenmaal bent is het erg moeilijk om weer weg te komen.... Echt een bezoek waard. Al is het alleen maar om de kennismaking van het team. Want dat mag ook wel eens gezegd worden. Hoe je wordt verzorgd door middel van broodjes , koffie , en de nodige conversaties , maakt het inderdaad een dagje uit... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Leuk verhaal Arden Niet alleen de draaitafel wordt doorgesmeerd maar de eigenaar ook begrijp ik. Nu ook de auto nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Nou weet ik nog steeds niet wat een M-drive is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Nou weet ik nog steeds niet wat een M-drive is.... Het lager bestaat dan uit 2 delen die met mageneten aan elkaar verbonden zijn. De magneten zorgen ervoor dat de 2 delen ten opzichte van elkaar een klein beetje kunnen draaien, het lager werkt als een soort buffer. De magneten zijn natuurlijk afgeschermd met mumetaal anders gaat het geheel brommen en gek doen. Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Kijk, dat benne pas antwoorden! Thanx, MJ! Is dit dan toepasbaar op ieder model arm? Of moet je er een aparte arm voor hebben? Of is het juist voor het grote lager onder je plateau? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Kijk, dat benne pas antwoorden! Thanx, MJ! Is dit dan toepasbaar op ieder model arm? Of moet je er een aparte arm voor hebben? Of is het juist voor het grote lager onder je plateau? Het is voor het lager onder het plateau. Voor bijv de Leonardo, Fat Bob of Orfeo. Vanaf de 40 uitvoering. Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Toch vraag ik me af wat die M drive nu werkelijk doet. Iets wat niet mechanisch gekoppeld is kan nog wel gekoppeld zijn. Overigens heb ik alle begrip voor mensen die een Fat BOB hebben om zo te proberen de draaitafel te vervolmaken. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Toch vraag ik me af wat die M drive nu werkelijk doet. Iets wat niet mechanisch gekoppeld is kan nog wel gekoppeld zijn. Overigens heb ik alle begrip voor mensen die een Fat BOB hebben om zo te proberen de draaitafel te vervolmaken. Carl Ik ook! Het wachten is dus op een post van iemand die bij Haudio eens gaat luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Dat is nou ook wat , heb vandaag mijn eerste bezoek bij Audio Selectief afgelegd , hier 5 uur doorgebracht (met veel plezier en veel bijgeleerd) lees ik hier een bericht over de M drive ... Denk ik ineens...M-Drive...shit , die zou ik voor Kraus meenemen... Nou Haudio , nog een reden om je zo snel mogelijk weer te bezoeken. Gelukkig is Kraus op vakantie , anders had ik me helemaal bezwaard gevoeld. Haudio , nogmaals bedankt voor een leerzame dag , en lekkere koffie en broodjes. Ik hoop dat mijn '' motorische '' en '' opwekkende'' problemen snel zijn opgelost , en tot een snel wederziens Groet Ja maar hij leest op afstand natuurlijk wel mee gelukkig ligt mijn M-drive klaar voor mij (ja, toch zeker Henk) en maak ik half augustus het ritje naar Sneek zelf maar weer eens. Groet Kraus (al aardig bruin ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 O, was die voor jouw bedoeld Ik kon 'm volgens Henk zo meenemen Grapjurk! Wat moet jij nou met een M-drive voor een Fat Bob in een Leonardo? Dat gaat never nooit niet passen, mien jonk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik ben niet bij Haudio wezen luisteren, maar heb sinds afgelopen vrijdag wel een M-drive in mijn fat bob S zitten. En heb inmiddels een eerste indruk over wat zo'n M-drive voor effect heeft op het geluid. Bij de eerste elpee denk je dat het effect minimaal is. Het klinkt niet spectaculair anders of beter. Het klinkt wel goed maar.... Eigenlijk klinkt het zoals het hoort. Na wat langer luisteren lijkt het net alsof je wat mist. Het geluidsbeeld is rustiger geworden. Mooiere plaatsing en afbeelding van stem en instrumenten. Al met al is mijn indruk tot op heden dat de M-drive een duidelijke hoorbare verbetering geeft. Audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik ben niet bij Haudio wezen luisteren, maar heb sinds afgelopen vrijdag wel een M-drive in mijn fat bob S zitten. En heb inmiddels een eerste indruk over wat zo'n M-drive voor effect heeft op het geluid. Bij de eerste elpee denk je dat het effect minimaal is. Het klinkt niet spectaculair anders of beter. Het klinkt wel goed maar.... Eigenlijk klinkt het zoals het hoort. Na wat langer luisteren lijkt het net alsof je wat mist. Het geluidsbeeld is rustiger geworden. Mooiere plaatsing en afbeelding van stem en instrumenten. Al met al is mijn indruk tot op heden dat de M-drive een duidelijke hoorbare verbetering geeft. Audiovorden Leuk dat je jouw eerste indrukken inzake de M-drive hebt beschreven. Jouw beschrijving van het effect van de M-drive komt overigens overeen met de indrukken van de eerste M-drive gebruikers zoals die op het AAA-forum zijn beschreven; geen sensationele eerste indruk, maar bij wat meer luisterindrukken valt de toegenomen rust in het geluid en de betere plaatsing in het stereobeeld op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Nou weet ik nog steeds niet wat een M-drive is.... Het lager bestaat dan uit 2 delen die met mageneten aan elkaar verbonden zijn. Het onderplateau bestaat uit twee delen. Het bovenonderplateau is star verbonden met het (zware) plateau en het lager. Het onderonderplateau is verbonden met de motor door de drijfriem. beide onderplateaus zijn vertikaal met elkaar verbonden door een groot kogellager, en horizontaal door magneten: de magneten in het aangedreven onderonderplateau slepen de magneten in het bovenonderplateau (en daardoor plateau en LP) mee. Omdat die magneten een beetje speling toelaten, zijn de onderplateaus t.o.v. hun rotatieas een beetje compliant (meegevend) met elkaar verbonden. Het is nu de bedoeling dat het bovenplateau, door de enorme massa die erop ligt, constant ronddraait, terwijl het onderplateau wat meebeweegt met de schokkerige motor. M-Drive is dus een motorfilter. Net zoals de riem overigens. Dus M-Drive voegt een tweede compliantie toe aan het motor-plateau stelsel, met bijhorende tweede resonatiepiek enzovoort. Dat lijkt een slecht idee. Misschien valt het wel mee, en valt de M-Drive resonantie op een niet-ongunstige plek, en/of is ze voldoende gedempt. Op het zicht kan dat alleen door wervelstroomverliezen geinduceerd door de magneten in het metaal van de onderplateaus. Verder voegt dat kogellager ook ruis toe, die rechtstreeks in lager en plateau gekoppeld wordt. Valt mogelijk ook weer mee, want deze ruis moet van dezelfde grootte-orde zijn als die in de lagers van een gemiddelde arm. Raeke had natuurlijk ook gewoon een betere motor kunnen nemen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts