Jump to content

leesvoer over Peter Belt

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Trouwens,werdt er nog de koot en de bie, aangehaald,

Wie kent niet de tuinmannetjes, van vroeger die je gras

zo mooi,weer gezond maakten.

Belden ze aan bij een, argelose bejaarde dame:

Jawel,mevroouutje, met neutronenkorrels hoour.

Mhh niet alles is voodoo,

Soms zijn er produkten die best oke zijn,

M

aar wat me altijd opvalt,dat

dit soort produkten,nooit voor een paar euro,s worden aangeboden.

Tja, verkoop het exotisch duur goed marketing verhaal,en als

1000 mensen in nederland dit kopen ,hebben we ze weer verdient.

Waarom zou je die folie niet proberen als het niets kost?

Carl

Precies. Ik heb al samples binnen maar nog niet geplakt. Binnenkort!!!!! En ik zal ook wel laten weten wat mijn ervaring ermee is. En het enige waar ik op af ga zijn mijn oooooren :o:o:o

Groeten,

Ren

Di eneutronenkorrels waren heel goed tegen scheurgras. En daarmee toonden de heren Jacobse en Van Es (jaja) zich waardige vertegenwoordigers van het hi-end wereldje: verzin een probleem dat er niet is en verkoop er peperdure oplossingen voor.

Di eneutronenkorrels waren heel goed tegen scheurgras. En daarmee toonden de heren Jacobse en Van Es (jaja) zich waardige vertegenwoordigers van het hi-end wereldje: verzin een probleem dat er niet is en verkoop er peperdure oplossingen voor.

Ouwe koek !

Niet alleen in het hifiwereldje maar ook in de 'echte wereld' is dat de gebruikelijke manier van zakendoen.

Ouwe koek !

Is vast ook wel een oplossing voor. Misschien kun je met de "reverse stickers" van Belt er weer nieuwe koek van maken?

;)

Het verhaal van J.Thijs over de wondercap is voor jullie -helaas- een waargebeurd verhaal. P. Belt heeft zijn spullen daadwerkelijk bij een aantal ontwerpers laten horen. Bij meerdere hifi-ontwerpers/fabrikanten.

Zoals op dit forum, stuitten de Belts op ongeloof; zelfs nadat de ontwerpers met hun eigen oren duidelijke verschillen hoorden, probeerden ze het nog met hun eigen conventionele theorie te verklaren. Daarna kwamen ze tot de conclusie "ik hoor het wel, maar het kan niet, er moet een andere verklaring zijn". Tsja.

Ook een wetenschapper moet toch open-minded zijn, indien hij niet verder komt met de huidige kennis?

Het leuke is overigens dat Peter Belt met zijn 'devices' geheel naar wil, het geluid ook slechter kan laten klinken :o Lees hiertoe de review van C. Clarke op Positive-feedback.com van de Red 'x' co-ordinate pen met message-labels.

De Belt-theorie is verder m.i. de enige die bijv. verschillen in kabels consistent kan verklaren. Het zijn niet de kabels die een beter signaal doorgeven; het is de onbewuste reactie van de mens op de materialen/lay-out/vorm/kleur/geur van de kabel.

(hier kan ik nog wel een apart topic over starten) :blink:

oke jobuton je berijpt het verhaal mooi he.

doet me goed. :rolleyes:

Trouwens van koot,en de bie,hadden toch ook een een relatie met

de platen industie,geloof het nummer; papa stopt met roken,een soort

palingsound,lekker lachen yoh.

Is toch veel leuker dan je druk te maken met onzin,high tech puck dingens,

of plak sub froenlaag,of intermediera lucht moleculen die na een tweetal uren,

zich vermingvuldigen in een lateriale senaquele atoomsplitsing.

Waardoor de splittsing zich uitendelijk behoudt tot een waarde van 19887%

Maar zoals albert einstein zei:

Maar ik heb maar een eenvoudige set,gewoon leuke verterker platenspeler,

cd speler en tot slot behoorlijke engelse speakers.

Whats in the name,@#%%^&*&^%

Kortom laat je niet gek maken.

gr t.h.

Dat van dat liedje over stoppen met roken klopt. Het was een persiflage op de Zuiderzeeballade van Sylvain Poons en Oetze Verschoor?, een duet tussen vader en zoon, waarbij de vader de zoon plechtig beloofde te stoppen met roken. Je hoort aan het eind van de opname de vader er weer eentje opsteken.

:D toppy hoor dat je ook zulke details,ehh van vroeger naar

boven brengt,

koot en de bie kortom geweldig, :):):)

Mhh stop er maar mee groet th. B)

Maar ze gaven een goed voortbeeld hoe mensen, zich lieten,

besodemieteren, toch,heeee,jakobse,en edt.............................

Ik lees meer dan ik post, maar dit is wel een leuk onderwerp, en dus heb ik de gratis rainbow folie besteld en ontvangen.

Ik heb het geprobeerd, tja wat kan ik er van zeggen, ik denk wel wat te horen, maar duidelijk aanwijzen kan ik het niet, het zijn zeker geen oooooh's aaaaaaah's.

Dit lijkt meer suggestie als dat het echt iets toevoegd of verbeterd.

Bij sommige voodoo stuff kan je toch kleine detail verbeteringen horen, bij sommige modificatie's hoor je het direct, maar dit, nee als het om zulke kleine dingetjes gaat, waaraan je nog twijfeld of het wel zo is, schuif ik het aan de kant en is het niks.

Ik sta open voor elke geloofwaardige voodoo of modificatie en probeer ze ook, net zoals deze, alleen omdat deze gratis is.

Maar alles wat gratis is, kan je proberen, je kan je er iig geen buil aan vallen.

gr tifosi

Overigens meen ik me herinneren dat Quad eens heeft gewerkt met drie identieke demonstratiekamers. Een normaal, een behandeld en een waarvan de tilt regeling een standje was verzet. Dat pakte niet goed uit voor Peter belt.

Carl

@carl

Uiteraard staan hier tientallen demo's tegenover die wel ten gunste van Peter Belt pleiten. Maar daar gaat het niet om.

Het gaat om een (radikaal) andere denkwijze.

Wij zijn toch nog veel te geimponeerd door meetcijfers, uiterlijke degelijkheid en hoge prijs. Wij denken in dogma's, bijv. "hoe zwaarder ik mijn speakerkasten/ cd-spelerkast maak, hoe beter het klinkt". Voorbeelden te over om ieder zulks vooroordeel tegen te spreken. Er is dus geen lijn om high end geluid te bereiken.

Peter Belt heeft een theorie verzonnen, nou ja, in de praktijk opgedaan, die wel hout snijdt. Ik kijk nu met hele andere ogen naar elk nieuw hifi-product dat op de markt verschijnt. Als je je de denkwijze eigen maakt, dan weet je meteen waarom een bepaald apparaat goed klinkt, of niet goed, of juist uitstekend -zonder de specificaties te kennen.

(Andersom zou je met deze kennis voor weinig geld van een goedkope NAD een Krell kunnen maken. Peter Belt zou dat ook kunnen doen, en heeft dit reeds vele malen gedaan ten overstaan van audiojournalisten. Maar hij heeft liever dat de mensen de principes en denkwijze leren kennen. Sommige high end ontwerpers doen er nu hun voordeel mee.)

Ik ben al blij dat mensen experimenteren met de gratis Silver Rainbow Foil. Bij mij geeft het een verbetering die te vergelijken is met het upgraden van een dropveter naar interlink van

Ik ben al blij dat mensen experimenteren met de gratis Silver Rainbow Foil. Bij mij geeft het een verbetering die te vergelijken is met het upgraden van een dropveter naar interlink van

@carl

Uiteraard staan hier tientallen demo's tegenover die wel ten gunste van Peter Belt pleiten. Maar daar gaat het niet om.

Het gaat om een (radikaal) andere denkwijze.

Wij zijn toch nog veel te geimponeerd door meetcijfers, uiterlijke degelijkheid en hoge prijs. Wij denken in dogma's, bijv. "hoe zwaarder ik mijn speakerkasten/ cd-spelerkast maak, hoe beter het klinkt". Voorbeelden te over om ieder zulks vooroordeel tegen te spreken. Er is dus geen lijn om high end geluid te bereiken.

Peter Belt heeft een theorie verzonnen, nou ja, in de praktijk opgedaan, die wel hout snijdt. Ik kijk nu met hele andere ogen naar elk nieuw hifi-product dat op de markt verschijnt. Als je je de denkwijze eigen maakt, dan weet je meteen waarom een bepaald apparaat goed klinkt, of niet goed, of juist uitstekend -zonder de specificaties te kennen.

(Andersom zou je met deze kennis voor weinig geld van een goedkope NAD een Krell kunnen maken. Peter Belt zou dat ook kunnen doen, en heeft dit reeds vele malen gedaan ten overstaan van audiojournalisten. Maar hij heeft liever dat de mensen de principes en denkwijze leren kennen. Sommige high end ontwerpers doen er nu hun voordeel mee.)

Pas maar op dat er geen VIVA- Libelle- of Margriet lezers hier van horen. Stel je voor dat ze die tape gaan gebruiken om de benen e.d. haarvrij te maken. Dat gaat natuurlijk een stuk beter en pijnlozer. Moet je eens kijken wat dat met de prijzen doet...

Trouwens aangezien ik een koot en bie mag.

heb ik in de aanbieding??????????????

Omdat een ieder weet zonder lucht geen geluid.

want in de hemel boven ons,

ook voor de starwars fans,is er geen lucht.

maar gelukkig wel op de aarde.

daarom echte neutronen,ge,anoiserde,linkdraaiende,moleculen lucht.

echter wel om in u huiskamer te gebruiken.

zodat u hifi geluid u meteen,de oren inspuit, zonder enige gehindert te

zijn.zoals ik verder beschreven heb.

natuurlijk met garantie indien men aantoonbaar,de natuurlijke,lucht waarde,en ozon en dichtheid der moleculen aantoonbaar acht te krijgen, en dit op een duidelijke ph waarde.

Ehh de prijs per 250 mg spuitbus,maar ehhhh mail me anders.

Koot,en de bie.

Het blijft merkwaardig dat de vindingen van Belt alleen voor audio opgaan. Als de theorien van Belt geldig zouden zijn dan zijn ze dat ook voor andere dingen.

Inderdaad zijn er verslagen van mensen die blind wijn hebben geproefd. Een glas van een 'Belt-treated' fles en een ander van een zelfde merk fles. En men kon inderdaad het goede glas wijn aanwijzen, m.a.w. verschillen proeven.

Ondanks dat ik een wijnliefhebber ben, tweak ik liever mijn cd's dan mijn flessen wijn... :blink:

Andere toepassingen:

er zijn inderdaad rapportages van mensen met een verbeterd seksleven, maar de steekproef was m.i. te klein. :rolleyes: