Jump to content

rene van es

gripen
 Share

Recommended Posts

in nederland was het heel vroeger ook nog goed vertoeven in de grote steden. maar nu ook nog wel hoor, op de juiste plekken dan. ik woon in vlaardingen, middelgrote stad, en ik merk nu wel dat de wijk achteruit gaat. maar ik zal niet zeggen hoe dat komt anders krijg ik weer hear.nl op m'n dak en wordt ik beschuldigd van rascisme de stakkers.

robin

Inhoudelijk heb ik niets aan de recensies van Van Es. Twee uitzonderingen: zijn verhaal over de restauratie van zijn Garrard 301 en het stuk over Aldi luidsprekers. Voor de rest vind ik het leuk leesbare stukjes waarbij in mijn beleving vooral "lief zijn voor de leverancier" een belangrijk apect lijkt te zijn.

Ik vind het een beetje merkwaardig dat je kennelijk geen kritiek op van Es mag hebben. Dat hij die stukjes in zijn vrije tijd schrijft, vind ik geen argument: dat is zijn keuze, niemand zegt dat hij dat moet doen. Net als het publiekelijk maken van zijn teksten. Dat daar vervolgens kritiek op komt lijkt me even voor de hand liggend als prettig. Stel je voor dat er helemaal niet gereageerd wordt, dat zou pas vervelend zijn.

Jongens alweer over Rene van Es. Wat hebben jullie toch met die man? Ik vind deze topic eigenlijk niet eens de moeite van het reageren waard, het raakt kant noch wal. Volgens mij is dit toch een audio forum, dus ik snap ook het woord kritiek kunnen verdragen in die context niet. Voor mijn part heeft hij ook een hekel aan spaghetti, ik zal er niet wakker van liggen. Omdat het nix met audio van doen heeft kan er wat mij betreft een slot op.

Inderdaad heel triest dat hear zoveel en zovaak de geschiedenis herhaald wordt.

* Perfect Performer

* Pied Pieper

* Siltech

* Ren

He Erjee,

Je bent hifi.nl zelf als onderwerp nog vergeten :ph34r:

Als je alleen focust op de onzin Hear zul je nooit de positieve bijdragen vinden. Meestal is het zo dat 90% pulp is wat er gezegd wordt en 10% zinnige info. Ook is er een soort van wetmaitigheid die zegt dat die 90% pulp nodig is om die 10% goeds boven water te krijgen. Dat geldt niet alleen voor wat Hear gezegd wordt maar in het algemeen. Dus ook voor speakers, versterkers op zich. En ja, ook voor mensen ....

:D

Goh, ik heb wel wat losgemaakt.

Dat het hier niet specifiek om Van Es gaat noch om de inhoud van zijn recensies want die lees ik toch niet, maar om de typisch nederlandse arrogantie tov van een land als Denemarken en de leefbaarheid t.o.v. de nederlandse steden kwam blijkbaar niet over.

Dat het hier niet specifiek om Van Es gaat noch om de inhoud van zijn recensies want die lees ik toch niet, maar om de typisch nederlandse arrogantie tov van een land als Denemarken en de leefbaarheid t.o.v. de nederlandse steden kwam blijkbaar niet over.

Tja, open dan ook geen topic die je "Ren

Guest UKSub
Dat het hier niet specifiek om Van Es gaat noch om de inhoud van zijn recensies want die lees ik toch niet, maar om de typisch nederlandse arrogantie tov van een land als Denemarken en de leefbaarheid t.o.v. de nederlandse steden kwam blijkbaar niet over

was ik ook net aan het denken toen ik hier de hele topic las...

Tja, open dan ook geen topic die je "Ren

He Erjee,

Je bent hifi.nl zelf als onderwerp nog vergeten :ph34r:

Als je alleen focust op de onzin Hear zul je nooit de positieve bijdragen vinden. Meestal is het zo dat 90% pulp is wat er gezegd wordt en 10% zinnige info. Ook is er een soort van wetmaitigheid die zegt dat die 90% pulp nodig is om die 10% goeds boven water te krijgen. Dat geldt niet alleen voor wat Hear gezegd wordt maar in het algemeen. Dus ook voor speakers, versterkers op zich. En ja, ook voor mensen ....

Kan die 90% niet in een apart topic? :unsure:

He Erjee,

Je bent hifi.nl zelf als onderwerp nog vergeten  :ph34r:

Kan die 90% niet in een apart topic? :unsure:

Als je niet tegen het geroezemoes van de kroeg kan moet je niet naar de kroeg gaan, met fora is dat net zo :rolleyes:

;)

Als je niet tegen het geroezemoes van de kroeg kan moet je niet naar de kroeg gaan, met fora is dat net zo  :rolleyes:

;)

Wat kent het Nederlands toch mooie woorden :D:D:D

Oeps, ;) , ook weer een bijdrage aan de 90%

naast dat je je opmerking wel iets genuanceerder had kunnen melden vind ik dat je ook zijn strekking van de zin niet goed hebt begrepen.

Van Es doelde op het feit dat Denemarken leeg, groen en rustig is en daar kan hij niet zo goed tegen. hij heeft liever het drukke van Nederland. En wat de Nederlandse arrogantie daar mee te maken heeft?

Daarnaast ben ik blij dat recentie schrijvers iets van zichzelf laten zien in hun stukjes. Na enige tijd weet je ook beter hoe ze tegen apparatuur aan kijken en begrijp je beter hoe ze apparatuur recenseren.

En dat is altijd handiger dan recensenten die dat niet doen.

Ronnie.

die erg van denemarken houdt en ook van de stukjes van Van Es.

(zo... een fijne eerste post :P)

• 2 weeks later...
Beste,

Vergeet echter niet dat Rene van Es dit wel allemaal vrijwillig en uit liefde doet. Ik ben het ook heel vaak niet eens met wat hij schrijft, maar ik respecteer hem wel als persoon. Het is ook gewoon een hele leuke een aardige vent! En dat meen ik oprecht. Het doet mij dus wel een beetje pijn dat iemand (op welke manier dan ook) die toch gepassioneerd met zijn hobbij bezig is op zo'n manier wordt afgezeken. Denk er maar eens aan hoe je je zelf zou voelen.. En laten we eerlijk wezen, het merendeel van de audiorecensie's in het algemeen is allemaal hetzelfde geouwehoer.

Groeten,

Bas

Perfect verwoord! ;) Ren

Denemarken is mijn land niet. Ik ben er nu twee maal geweest om naar een luidsprekerfabrikant te gaan, maar ik voel me er niet thuis. Het land is te groen, te stil, te weinig mensen op straat, BTW en accijnzen te hoog. Kortom de civilisatie van onze grote steden (en de kans op een goed glas whisky) zou ik er veel te veel missen.

Let vooral op dat stukje "civilsatie van onze grote steden". Degene die ooit in Denemarken is geweest weet dat de Deense grote steden een veel aangenamere plek zijn om te toeven dan de onze.

Typisch voorbeeld van randstedelijke arrogantie.

Bedoelt Ren

Belangrijk bij een recescent is dat hij bij een beetje set het verschil hoort tussen het materiaal waarvan de schroeven gemaakt zijn waarmee het drumstel in elkaar is geschroeft.

Groet,

Carl

Belangrijk bij een recescent is dat hij bij een beetje set het verschil hoort tussen het materiaal waarvan de schroeven gemaakt zijn waarmee het drumstel in elkaar is geschroeft.

Groet,

Carl

Zijn er zoveel verschillende soorten schroeven dan qua gebruikt materiaal? Dan heb ik al die jaren niet goed opgelet.... :D