Guest UKSub Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 kGa maar direct beginnen met te zeggen dat er momenteel al verschillende topics lopen ivm elementen inspelen tracking enz... Ik was het volgende aan het bedenken (mede omdat ik beetje bij beetje mn kennis probeer op te krikken ivm platenspelers) Je koopt een nieuw element, speelt het behoorlijk in (200 uur bvb) Je blijft plaatjes draaien iedre dag. Je vertrekt op vakantie en je kan 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Hallo Stef, Ik heb dezelfde ervaring; als ik de stekkers van m'n apparatuur zelfs voor een onweersbui moest uittrekken, het duurt minimaal 'n cd of een uurtje spelen voordat de keten weer op hetzelfde oude niveau van v Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 kGa maar direct beginnen met te zeggen dat er momenteel al verschillende topics lopen ivm elementen inspelen tracking enz... Ik was het volgende aan het bedenken (mede omdat ik beetje bij beetje mn kennis probeer op te krikken ivm platenspelers) Je koopt een nieuw element, speelt het behoorlijk in (200 uur bvb) Je blijft plaatjes draaien iedre dag. Je vertrekt op vakantie en je kan 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Ik ben blij dat ik een element heb (Denon DL-160) dat na Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Volgens mij zit het tussen de oren Met (vooral Klasse A) versterkers kan ik me er nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 200 uur inspelen is echt onzin hoor. dat is al bijna 1/5 van de levensduur van een beetje naald. De meeste elementen leven langer... mits goed ingesteld, goede arm, goede platen etc etc... Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Volgens mij zit het tussen de oren Met (vooral Klasse A) versterkers kan ik me er nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Speel nu een week of zes met een nieuw elementje , elke dag weer een nieuw feest. Echter met een paar dagen was het wel ingespeeld. Maar na een paar uur spelen klinkt het toch op z`n mooist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Echter met een paar dagen was het wel ingespeeld. En de eigenaar uitgespeeld? Wat ik eigenlijk nooit zie bij dit onderwerp is dat de naald "inslijt", hij zet zich ahw naar de groef van de plaat en komen er miniscule platte kantjes aan de naaltip. Dit is overigens pas na een paar honderd uur spelen. Het is dus eigenlijk wel zaak om het element gelijk optimaal af te stellen (azimut e.d.) en niet pas na een paar honderd uur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juli 2005 Members Report Share Posted 17 juli 2005 Maar als je dan halverwege de levens duur op een andere arm overstapt , dan krijg je het element lijkt mij nooit meer voor 100 % op dezelfde plaats gezet. Moet je dan genoegen gaan neme met een compromis , of moet je dan ineens retippen of ook gelijk het element vervangen... Lijkt me dan ook niet zaligmakend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 200 uur? dan moet je wel erg lang aan je spullen 'wennen',toch het foute element gekocht? Ik heb nog geen element gekocht, het is louter een bedenking die ik maakte adh van een gesprek dat ik had. 200 uur is mss veel maar als ik denk aan wat ik allemaal al gelezen heb op het forum, van mensen met ervaring, dan is/was die 200 uur voor het 1e keer inspelen van het element niet zo onnozel hoor. De elementen van Sumiko bvb zouden, "blijkbaar" telkens opnieuw na een zekere inactiviteit, een grotere inlooptijd nodig hebben. Ik begon mij af te vragen of dit voor alle elementen zo is... Heb trouwens mn zinnen gezet op een AT OC-9 ML/II Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 kGa maar direct beginnen met te zeggen dat er momenteel al verschillende topics lopen ivm elementen inspelen tracking enz... Ik was het volgende aan het bedenken (mede omdat ik beetje bij beetje mn kennis probeer op te krikken ivm platenspelers) Je koopt een nieuw element, speelt het behoorlijk in (200 uur bvb) Je blijft plaatjes draaien iedre dag. Je vertrekt op vakantie en je kan 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. Beste CJ, Dit is geen auto forum, maar om het een en ander duidelijk te maken zal het blijkbaar toch moeten. Niet uitgelijnde wielen , die ook nog eens niet goed zijn gebalanceerd, geven een zeer hoge slijtage van de banden , die hierdoot een zeer korte levensduur hebben. Dit heeft dus helemaal niets met Cdspelers te maken. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Er zijn elementen waarvan de naald na 60 uur is versleten, dus inspelen ? Ook zijn er elementen waarvan de levensduur onbeperkt is , en waar de naald wel 25.000 uur meekan indien alles in perfecte staat is . Zo is mij verteld dat na 6 maand een longlife naald door een slechte arm versleten is, mijn ervaring is dat dat kan ! MvG, Haudio Waarom bestaan die hele kortlevende elementen dan? of juist heel erg exclusief en onbetaalbaar, of Aldi ? Serieus, dat koopt dan toch niemand? En ik denk toch wel dat een loopwerk/ versterker/ weergever na lange tijd uit te hebben gestaan eerst wel weer even een kwartiertje "wakker moet worden...". Ook niet- buizenversterkers! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. slechte oren zeker. ha ha. prima. ga maar eens bij audio selectief luisteren en neem je gemod. cd-speler mee. die kun je na de luistersessies meteen in de prullebak gooien. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Echter met een paar dagen was het wel ingespeeld. En de eigenaar uitgespeeld? Wat ik eigenlijk nooit zie bij dit onderwerp is dat de naald "inslijt", hij zet zich ahw naar de groef van de plaat en komen er miniscule platte kantjes aan de naaltip. Dit is overigens pas na een paar honderd uur spelen. Het is dus eigenlijk wel zaak om het element gelijk optimaal af te stellen (azimut e.d.) en niet pas na een paar honderd uur. Tsja..........als het 100 mu probleemloos spoort , dan kan je er maar beter met je vingers vanaf blijven. Het is dus weer het platen spel : BLACK and BLUE of SNEL en HARD . Maar je hebt gelijk z.s.m. ordentelijk inregelen , die hap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Allemaal verhalen en argumenten die mijn lang geleden besluit ondersteunen, namelijk, geen draaitafel kopen. Bovendien heb ik verschillende gehoord, en luisterresultaten daarvan maakten mij steeds opnieuw blij met mijn gemodde cd speler. slechte oren zeker. ha ha. prima. ga maar eens bij audio selectief luisteren en neem je gemod. cd-speler mee. die kun je na de luistersessies meteen in de prullebak gooien. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik vraag me altijd af hoe het komt dat een platenspeler all Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik vraag me altijd af hoe het komt dat een platenspeler all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Hallo rli, interessant bericht. Ik ben het helemaal met je eens! Kun je beschrijven hoe je de materie aanpakt? Welke gereedschappen gebruik je? En in welke volgorde ga je te werk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Hallo rli,interessant bericht. Ik ben het compleet met je eens hoor. Maar kun je beschrijven hoe je de boel aanpakt ? Welke gereedschapjes gebruik je zoal en in welke volgorde ga je te werk? hallo, min of meer zoals haudio te werk gaat maar dan nog zonder scoop. ik ben eigenwijs dus eerst wilde ik wel zien of een andere vta instelling nu daadwerkelijk een andere overhang teweegbracht. Ja inderdaad. Henk heeft helemaal gelijk. dat geldt ook voor de naaldkracht. Maar het blijft toch een kwestie van proberen, luisteren, proberen en luisteren. Ik heb een schon instelsjabloon, ja dat is wel errug handig als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, het wordt dan immers geen gokquestie meer als je het element verschoven hebt en de arm op precies dezelfde plaats weer moet neer komen voor een vergelijk. Dat zie je dus niet goed met een rega mal of de mals van de hifi news testplaat. verder heb ik een digitale naaldweger, 23 euro dus dat valt reuze mee, en nu ook een scoop, echter krijg ik met de scoop nog niet het gewenste resultaat. ik heb al lopen draaien aan de knoppen maar een goede bruikbare golfvorm heb ik nog niet verkregen met een test cd. maar goed misschien moet de probe wel gevoeliger, kom ik wel uit na een tijdje. Verder de vta op het oog parallel gezet en ook dat is toch vrij lastig. Maar verhoging of verlaging van de vta geeft behoorlijke verschillen. te hoog dan teveel hoog en een wat dun geluid, te laag klinkt het suf en ietwat levenloos. precies daartussen in is het gewenste resultaat. ik heb nu een grado prestige gold maar krijg binnenkort ook een denon dl-103. moet nog wat mooier zijn volgens de testen. ik had een benz glider, ja ja eentje van maar liefst 885 euro, maar die is naar de ...lote door een ongeval, ik kan er nog steeds niet van slapen. ja die glider klinkt voller en dynamischer dan de grado, dat hoort iedereen meteen. het laag was echt super met ronkende en stampende bassen die de ruiten echt deed trillen, nee dat lukt met de grado niet echt, maar goed die kost ook 8 keer minder. ik had gewoon geen geld om een nieuwe naald in de glider te laten zetten. zou iets van 5 a 600 euro kosten. maar met de grado valt er zeker veel te genieten en dat zal met de denon dus nog wat mooier worden. als ik na een tijdje weer zin heb in de grado dan zet ik die er gewoon weer in. voordat ik de denon ga inbouwen meet ik wel de vta (van plateau tot bovenkant cylinder rb-250 arm) op alsmede min of meer de afstand van top headsell tot beide schroefjes zodat het inbouwen later gemakkelijk gaat. over de naaldkracht zit ik niet in. die digitale naaldweger is zo goed. ik heb een proef gedaan of de naaldweger steeds dezelfde naalddruk aangaf. ja hoor ook met verschillende kamertemperaturen en vochtigheden was het resultaat elke keer hetzelfde, 1,77 gram. prima ding dus. gekocht bij doctorshop.nl Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts