Jump to content

Pluggen maken de verschillen

Recommended Posts

Om de lengte van allerlei dingen onweerlegbaar te kunnen vaststellen, is destijds het meetlatje uitgevonden. De "meter", bijvoorbeeld.

En om het gewicht van allerlei dingen onweerlegbaar te kunnen vaststellen, vond men destijds standaardgewichten uit. Zoals de "kilo".

Is het niet mogelijk om controleerbaar, verifieerbaar, herhaalbaar (enz.) te meten wat de effecten zijn van bepaalde plugs?

Als er verschillen zijn, zijn ze ook meetbaar.

Je moet alleen maar weten h

Tot iemand (eindelijk) de meter uitvond werden de dingen naast elkaar gehouden bijna altijd kon je dan zien wat de grootste of wat de kleinste was.

Nou, op het moment dat die holbewoners ruzie kregen over wie de grootste had is toch heel snel de meetlat uitgevonden hoor.. :D

Tot iemand (eindelijk) de meter uitvond werden de dingen naast elkaar gehouden bijna altijd kon je dan zien wat de grootste of wat de kleinste was.

Nou, op het moment dat die holbewoners ruzie kregen over wie de grootste had is toch heel snel de meetlat uitgevonden hoor.. :D

Heeft niet geholpen , want er word immer oorlog gevoerd. ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Bas heeft het druk, heel erg druk. <_<  :)

Tipje van de sluier gelicht: Wat ik zaterdag heb mogen opvangen was de Nextgen van WBT Bas' favoriet :rolleyes:;)

Kan het bijna niet geloven. ;):)

Ik wel die dingen zijn n.l. poep goed. :D:D:D

Poepduur is eerder de term.. :D

Beste,

Ik ben inmiddels bijna zover mijn verslag te posten. Nog een setje interlinks te proberen...

Groeten,

Bas

Uhhh.... hoe lang duurt dat (nog) :unsure:

Beste Henk,

tot wanneer ik daar tijd en zin in heb ;)

Groeten,

Bas

Mag ik de uitslag raden :rolleyes:;)

Top 5:

1 - WBT Nextgen

2 - Eichmann Bullit Silver

3 - Neutrik Profi/Eichmann Bullit

4 - Twisted Pair Design RCA

5 - Meuk van de electronicaboer :blink::rolleyes:

:D

Beste Sodejuu,

Je zit bijna goed, alleen "meuk van electronica boer" staat toch hoger op de lijst :). Ik heb dit weekend mijn laatste interlink aangesloten, alleen is het vergelijk niet helemaal eerlijk omdat mijn counterpiont dac de geest heeft gegegeven. Althans hij doet het wel maar met een hinderlijke brom. Ik zal deze dus eerst moeten herstellen.

Groeten,

Bas

Beste Sodejuu,

Je zit bijna goed, alleen "meuk van electronica boer" staat toch hoger op de lijst :). Ik heb dit weekend mijn laatste interlink aangesloten, alleen is het vergelijk niet helemaal eerlijk omdat mijn counterpiont dac de geest heeft gegegeven. Althans hij doet het wel maar met een hinderlijke brom. Ik zal deze dus eerst moeten herstellen.

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Is toch niet gebeurd met kabeltjes wisselen he? :o;)

Die stomme 'brom' problemen ook, zeg ik luid brommend :angry:

Met luisterijke brommende groet,

Beste Audiofreak,

nee, dit is in dit geval een voedingsprobleem. De dac wordt intern bloed heet. Zowel de klasse A discrete uitganstage, als de regulatie als de trafo's. Alle elco's zijn gewoon op en moeten vervangen worden. Was ik al heel lang van plan, maarja bij de loodgieter thuis lekt het ook :D

Groeten,

Bas

eigenlijk zou je dan ook een interconnect zonder pluggen moeten testen als referentie

Als de draad van je interconnect niet dikker is dan 0,5 mm (0,4 past beter) kun je gebruik maken van RCA-pluggen van 47 Labs. De enige die ik ken die geen gebruik maakt van een soldeer- of schroefverbinding, maar de draad direct op de ingangsplug klemt. Omdat de klemmen/pluggen van delrin (soort plastic) zijn, gaat er geen energie in zitten.

Deze komen, bij mijn weten, het dichts bij geen pluggen. Direct op de print solderen zou natuurlijk een mooiere optie zijn omdat je dan helemaal om de pluggen heen gaat, maar dat is meestal zo definitief :)

De pluggen die ik bedoel worden hier besproken.

Ik heb zelf geen behoefte aan verdere vergelijkingen, maar Heren Testers, doe er je voordeel mee zou ik zeggen! :P

Hallo allemaal,

In tegenstelling tot mijn nickname ben ik geen echte hele erge kabelfreak maar onderken wel degelijk de waarde van de kabel in de audio-cirkel.

De reden om me te registreren is als volgt:

Na eindeloze experimenten waarbij de eerste kabel weer beter leek dan de laatste heb ik even een pauze ingelast tussen de luistersessies die ik trouwens niet geheel alleen heb gedaan.

Mede gelet op de prijzen van de geteste kabels (geleend van een high-end audio-zaak) en de soms toch subtiele verschillen sprak ik daarover met een ex-collega die me het volgende aanraadde.

Hij adviseerde me een stuk coax-kabel te kopen zo dik als ik krijgen kon. Dan moest ik erop letten dat de kabel intern en aan de buitenwand (je weet wel dat deklaagje zeg maar) van koper waren. :blink:

Hij raadde tevens aan om bij een willekeurige electronica-zaak de wat grotere en soldeerbare pluggen te kopen. :huh:

Ook gaf hij mij wat soldeer waar zilver in vewerkt zou zitten? <_<

Met klem zei hij mij de kabels zo kort mogelijk te houden. Hij gaf aan dat deze constructie te maken had met 75 Ohm of zo (ben a-technisch).:wub:

Enfin, ik aan het strippen van de kabels en het solderen ervan. Is uiteindelijk best heel mooi geworden. Kostte me wel een uurtje! (niet zo handig!)

Ik heb de zaak aangesloten op de CD-speler en JE WILT NIET WETEN HOE MOOI DAT KLONK!!!!!!

Het is ongelofelijk hoeveel dit uitmaakt. Ik ben nu overal deze zelfgefabriceerde kabels tussen hangen en het is een wereld van verschil! En dat voor een paar centen. :D

Ik wilde jullie dit niet onthouden toen ik hier bij toeval op de discussie stuitte!

En inderdaad, solderen is belangrijk!

Hoop dat wellicht een paar van jullie hier iets aan hebben! ;)

Groetjes!!

KF

leuk maar niet echt oplossend...........

misschien wel voor de beginners. :D

Tsssssss. Wat een aanvulling weer, deze post.

Alleen "beginners" gebruiken goedkope oplossingen.

"Gevorderde" audiofielen zijn ervan overtuigd geraakt dat "duur" de oplossing is zeker.

Pffffffffffff, wat vermoeiend, zo'n instelling.

<_<

Maar ik zal je wel verkeerd begrepen hebben?