joopus Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... dank u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... dank u. Hhhhhhhhhhhhhhh ... En hij BLIJFT ook maar doorgaan zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... dank u. Hhhhhhhhhhhhhhh ... En hij BLIJFT ook maar doorgaan zo.... Dat gaat al 4 jaar zo. Het valt me wel op, dat Jopie in de loop der jaren minder beknopt is geworden met z'n tekst. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Het valt me wel op, dat Jopie in de loop der jaren minder beknopt is geworden met z'n tekst. Ja, hij is een stuk duidelijker geworden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hallo Bas ik ben nog steeds erg nieuwschierig naar je bevindingen. m.vr.grtjzzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
fox Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 Ik ben ook geinteresseerd Bas, Ik moet nog andere interlinks gaan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 november 2005 Author Report Share Posted 16 november 2005 Beste, Het is echt bijna zover. Mijn verslag zal wel heel subjectief zijn, Ik heb namelijk dezelfde kabels met al deze pluggen ook aan een medeaudiofiel meegeven die in grote lijnen dezelfde set heeft als ik. Echter kwam hij tot andere conclusie's dan ik. Er is nog een plug tussendoor gekomen die wij beide nog willen proberen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 wilt u mij niet identificeren als audiof... dank u. Hhhhhhhhhhhhhhh ... En hij BLIJFT ook maar doorgaan zo.... Dat gaat al 4 jaar zo. Het valt me wel op, dat Jopie in de loop der jaren minder beknopt is geworden met z'n tekst. Edwin edwin kent mij wel een beetje. ik bied 100 euro edwin. Joopus is nog steeds niet over het trauma "Tannoy's vullen met vogelzand" heen. Moet dat zand nu wel gebakken worden of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 niet bakken, en niet vullen is mijn credo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fox Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Beste, Het is echt bijna zover. Mijn verslag zal wel heel subjectief zijn, Ik heb namelijk dezelfde kabels met al deze pluggen ook aan een medeaudiofiel meegeven die in grote lijnen dezelfde set heeft als ik. Echter kwam hij tot andere conclusie's dan ik. Er is nog een plug tussendoor gekomen die wij beide nog willen proberen. Groeten, Bas Hallo Bas, Hoe gaat het met het review. Ik ben heel benieuwd...... jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Ik ben alleen benieuwd naar hoe je het gaat testen. Beste CGM, Op het gehoor. Ik heb niet de extreme precisie meet apparatuur om zulke kleine capaciteit, eddy currents etc. te meten. Maar, het moet een hoorbaar verschil geven in het geluid, dus zullen je conussen of wat dan dan ook anders bewegen, dat signaal wordt ook nog eens versterkt in de luidsprekerkabel. Kijk, ik ben geen echte techneut geef ik toe, maar dat zou dan toch te meten moeten zijn? Is dat echt niet meetbaar? Hoef je niet te meten, kun je opzoeken. 7pF bij deze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hebben die pluggen zo dusdanig veel invloed dat het het geluid van een kabel beinvloed? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Ik ben alleen benieuwd naar hoe je het gaat testen. Beste CGM, Op het gehoor. Ik heb niet de extreme precisie meet apparatuur om zulke kleine capaciteit, eddy currents etc. te meten. Maar, het moet een hoorbaar verschil geven in het geluid, dus zullen je conussen of wat dan dan ook anders bewegen, dat signaal wordt ook nog eens versterkt in de luidsprekerkabel. Kijk, ik ben geen echte techneut geef ik toe, maar dat zou dan toch te meten moeten zijn? Is dat echt niet meetbaar? Hoef je niet te meten, kun je opzoeken. 7pF bij deze . Zozo, dat is ten minste 1.14 MOhm aan imaginaire impedantie. Lijkt mij dat een kabel meer capaciteit per meter heeft. Ofwel, die pin to shell capaciteit doet niets... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Beste, Ik ben tot de conclusie gekomen dat een van de redenen waarom interlinks verschillend klinken ook te maken heeft met verschillende pluggen. Ik ben altijd erg sceptisch geweest tegenover een hoop audiofiel bla bla. Mijn filosofie was altijd goed is gewoon goed! Maar nu kom ik er beetje bij beetje achter dat wat ik voor goed aanzag misschien toch wel niet zo goed was! Momenteel ben ik bezig met een groot RCA pluggen vergelijk. Dit houdt in ik maak dezelfde kabel in dezelfde lengte 5x maar elk paar met een ander type plug. Ik zal uitgebreid veslag doen van de resultaten, maar ik kan wel al melden dat ik zeer verbaast ben wat een verschil het geeft. Ik praat dan nog niet over "beter" of "slechter". Het is natuurlijk verder kijkend wel logisch. Een contactovergang is het zwakste punt en zeker voor zulke relatief zachte signaaltjes als tussen onze hifi componenten. Helaas worden veel fabrieksinterlinks ook matig gesoldeerd. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slechte sodleringen zie en koude lassen. Ook dat zal zeker een negatieve invloed hebben. Mijn conclusie is. Je kunt nog zo'n mooie kabel hebben, maar als de connectoren niet deugen, of de solderingen haal je er nooit het uiterste uit. Ik kom hier later uitgebreid op terug. Ik ben bijna financieel helemaal leeggelopen op het aanschaffen van al deze dure pluggen, maar het heeft mijn ogen wel geopend. Het grote voordeel is dat ik straks heel bewust een keuze kan maken betreft RCA pluggen. Kosten spelen daar wat mij betreft geen rol, een verbinding moet compromiseloos zijn. Deze test heeft mijn ogen zo ver geopend dat ik overweeg bepaalde connecties permanent te maken. Dus direct van component naar component solderen zonder RCA plug Pleasse hou deze topic leuk. Mensen die allemaal denken dat het onzin is en dat ik uit mijn nek lul, prima, maar kom dat niet weer hier voor de zoveelste keer melden. Als er weer allemaal gedonder en gezeik komt weiger ik straks mijn uitgebreide test's hier te publiceren! Groeten, Bas HALLO SEBASTIAAN IS ER NOG NIETS BEKENT OVER DE UITSLAG VAN DE PLUGGEN ? BEN ZEER BENIEUWD. IK BEN BEZIG MET DIY INTERLINKS (zilver in katoen) MISSCHIEN KAN IK WEL IETS MET DE UITSLAG? Groeten Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Beste, Ik ben tot de conclusie gekomen dat een van de redenen waarom interlinks verschillend klinken ook te maken heeft met verschillende pluggen. Ik ben altijd erg sceptisch geweest tegenover een hoop audiofiel bla bla. Mijn filosofie was altijd goed is gewoon goed! Maar nu kom ik er beetje bij beetje achter dat wat ik voor goed aanzag misschien toch wel niet zo goed was! Momenteel ben ik bezig met een groot RCA pluggen vergelijk. Dit houdt in ik maak dezelfde kabel in dezelfde lengte 5x maar elk paar met een ander type plug. Ik zal uitgebreid veslag doen van de resultaten, maar ik kan wel al melden dat ik zeer verbaast ben wat een verschil het geeft. Ik praat dan nog niet over "beter" of "slechter". Het is natuurlijk verder kijkend wel logisch. Een contactovergang is het zwakste punt en zeker voor zulke relatief zachte signaaltjes als tussen onze hifi componenten. Helaas worden veel fabrieksinterlinks ook matig gesoldeerd. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slechte sodleringen zie en koude lassen. Ook dat zal zeker een negatieve invloed hebben. Mijn conclusie is. Je kunt nog zo'n mooie kabel hebben, maar als de connectoren niet deugen, of de solderingen haal je er nooit het uiterste uit. Ik kom hier later uitgebreid op terug. Ik ben bijna financieel helemaal leeggelopen op het aanschaffen van al deze dure pluggen, maar het heeft mijn ogen wel geopend. Het grote voordeel is dat ik straks heel bewust een keuze kan maken betreft RCA pluggen. Kosten spelen daar wat mij betreft geen rol, een verbinding moet compromiseloos zijn. Deze test heeft mijn ogen zo ver geopend dat ik overweeg bepaalde connecties permanent te maken. Dus direct van component naar component solderen zonder RCA plug Pleasse hou deze topic leuk. Mensen die allemaal denken dat het onzin is en dat ik uit mijn nek lul, prima, maar kom dat niet weer hier voor de zoveelste keer melden. Als er weer allemaal gedonder en gezeik komt weiger ik straks mijn uitgebreide test's hier te publiceren! Groeten, Bas HALLO SEBASTIAAN IS ER NOG NIETS BEKENT OVER DE UITSLAG VAN DE PLUGGEN ? BEN ZEER BENIEUWD. IK BEN BEZIG MET DIY INTERLINKS (zilver in katoen) MISSCHIEN KAN IK WEL IETS MET DE UITSLAG? Groeten Frans probeer eens. Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Beste, Ik ben tot de conclusie gekomen dat een van de redenen waarom interlinks verschillend klinken ook te maken heeft met verschillende pluggen. Ik ben altijd erg sceptisch geweest tegenover een hoop audiofiel bla bla. Mijn filosofie was altijd goed is gewoon goed! Maar nu kom ik er beetje bij beetje achter dat wat ik voor goed aanzag misschien toch wel niet zo goed was! Momenteel ben ik bezig met een groot RCA pluggen vergelijk. Dit houdt in ik maak dezelfde kabel in dezelfde lengte 5x maar elk paar met een ander type plug. Ik zal uitgebreid veslag doen van de resultaten, maar ik kan wel al melden dat ik zeer verbaast ben wat een verschil het geeft. Ik praat dan nog niet over "beter" of "slechter". Het is natuurlijk verder kijkend wel logisch. Een contactovergang is het zwakste punt en zeker voor zulke relatief zachte signaaltjes als tussen onze hifi componenten. Helaas worden veel fabrieksinterlinks ook matig gesoldeerd. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slechte sodleringen zie en koude lassen. Ook dat zal zeker een negatieve invloed hebben. Mijn conclusie is. Je kunt nog zo'n mooie kabel hebben, maar als de connectoren niet deugen, of de solderingen haal je er nooit het uiterste uit. Ik kom hier later uitgebreid op terug. Ik ben bijna financieel helemaal leeggelopen op het aanschaffen van al deze dure pluggen, maar het heeft mijn ogen wel geopend. Het grote voordeel is dat ik straks heel bewust een keuze kan maken betreft RCA pluggen. Kosten spelen daar wat mij betreft geen rol, een verbinding moet compromiseloos zijn. Deze test heeft mijn ogen zo ver geopend dat ik overweeg bepaalde connecties permanent te maken. Dus direct van component naar component solderen zonder RCA plug Pleasse hou deze topic leuk. Mensen die allemaal denken dat het onzin is en dat ik uit mijn nek lul, prima, maar kom dat niet weer hier voor de zoveelste keer melden. Als er weer allemaal gedonder en gezeik komt weiger ik straks mijn uitgebreide test's hier te publiceren! Groeten, Bas HALLO SEBASTIAAN IS ER NOG NIETS BEKENT OVER DE UITSLAG VAN DE PLUGGEN ? BEN ZEER BENIEUWD. IK BEN BEZIG MET DIY INTERLINKS (zilver in katoen) MISSCHIEN KAN IK WEL IETS MET DE UITSLAG? Groeten Frans probeer eens. Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Hi Rob Vertel eens iets meer over je ervaring? Of moet ik dit zien als een kerst grap? Groeten frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 probeer eens.Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Jij kent Rob, Kees of Wilco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 probeer eens.Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Jij kent Rob, Kees of Wilco Hi reMC Is dit voor mij bedoeld ? Ik ken ze niet dus. mvgr Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 probeer eens.Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Jij kent Rob, Kees of Wilco Hi reMC Is dit voor mij bedoeld ? Ik ken ze niet dus. mvgr Frans Nou Frans, Ik denk dat Rob DHTRob is en Kees Kees Pel. Wilco kan ik ook ff niet plaatsen. Ik weet wel dat Stefan (Wapstra) ook met grote regelmaat met deze gasten hobbyt (niet verwarren met Hobbit ) Het is geen grapje. Die interlinks presteren prima en zijn betrekkelijk goedkoop. Alleen moet er dan nog bijverteld worden dat een C37 behandeling daarbij hoort. Deze kabel is een doorontwikkeling van de SW Silverbullit, die je misschien wel bij staat. P.S.: Nog bedankt voor de VAD kaartjes (waar jij volgens mij niks vanaf weet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 probeer eens.Zilver omwikkeld met rijste papier en daarna in katoen. Jij kent Rob, Kees of Wilco Hi reMC Is dit voor mij bedoeld ? Ik ken ze niet dus. mvgr Frans Nee, is voor Telefunken bedoelt Ik bedoel inderdaad DHTrob en Kees Pel, die werken heel veel met rijstpapier/katoen in onder andere hun interlinks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 Wilco is mede-eigenaar van Audio-cube (en ook forumlid hear) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fox Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 Best Bas, Ik wil graagtussen kerst en nieuw, indien mogelijk, je verslag lezen. Dan heb ik wat te doen..... mvg Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifimick Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Hallo Bas, Je voert de spanning wel heel erg op hoor, Ik neem aan dat de uitslag in grote lijnen duidelijk moet zijn, anders zie straks door het bomen het bos niet meer of in dit geval door de pluggen de muziek niet meer . Laat wat van je horen m.b.t. dit topic. Bedankt Mick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts